Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotukia on pienennettävä heti

Vierailija
08.08.2020 |

Tuttavani perheineen saa työttömyystukineen, asumistukineen, lapsilisineen sekä päivähoitomaksuineen yhteensä 3100 e joka kuukausi sossusta. Tästä on työmarkkinatuen verot on poistettu. Toinen tuttavani on siippansa kanssa töissä ja he joutuvat asumaan naisen vanhempien kotona, koska ei ole enää varaa omaan kämppään toisin sanoen lyhentää sitä pääkaupunkiseudulla.

Summaksi tästä voidaan ajatella, että normaalien työssäkäyvien ei kannata hommata lapsia pks koska periaatteessa sossupummat saa saman verran, ellei enemmän käyttöön kun sossu maksaa kaikki laskut ja menot.

Joko siis vain sikarikkaiden tai sossupummien kannattaa hommata lapsia jotta sillä rahalla elää koska normaalilla työssäkäyvällä siihen ei yksinkertaisesti ole varaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on kovat tuet.

Vierailija
22/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljän lapsen yh ja tällä hetkellä hoidan kotona nuorinta lasta. Tuloni ovat elatusapu, kotihoidontuki, lapsilisä sekä asumistuki. Yhtään euroa en saa toimeentulotukea, enkä tarvitsekaan.

Joten en usko ap:n tarinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somalit lisääntyvät kuin kanit juurikin näiden tukien takia

Ei oikeastaan. Jos tuntisit edes muutaman, tietäisit että menee ihan eri tavalla, kun koulutus ja työssä käynti turvataan.

1900-luvun alkupuolella sanottiin Suomessakin, että lapsi tuo leivän pöytään (lähinnä työntekijänä). Naiset eivät yleensä lisäänny kuin kanit, jos heillä on joku muu mahdollisuus toimeentuloon.

Eri asia sitten, jos heitä (somalit) ei hyväksytä suomalaiseen yhteiskuntaan tekemään töitä, silloin lasten tekeminen voikin olla tulonlähde.

Vierailija
24/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkettä ei kartu yhtään. Varmaan kivaa sitten kansaneläkkeellä asua jossain homeluukussa. Kotihoitaja käy kerran kuussa, jos ehtii, muuten pitää selvitä kakat housussa.

Mitä väliä? ! Kela/sossu maksaa edelleen kaiken. Mikään ei muutu vaikka eläkettä ei ole karttunutkaan. Pummit jatkaa pummeina.

Vierailija
25/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se musta väärin, jos 2 samoilla tuloilla ollutta joutuu työttömäksi ja heidän ero on se, että toinen on kituuttanut ja säästänyt oman asunnon ja toinen on tuhlannut kaiken, niin se joka on kerännyt omaisuutta, ei saa toimeentulotukea ennen kuin myy omistuksiaan pois. Tuhluri saa avokämmenin.

Totta, tämä onkin väärin. Minulla on velkainen omistusasunto ja huono palkka, moni työtön elää minua leveämmin ja kalliimmassa asunnossa. Mitään tukia on turha hakea. Kerran kokeilin piruuttani asumistukilaskurilla, saisinko asumistukea jos kuukausittaisen velanlyhennyksen muuttaa vuokraksi. Olisin saanut 300€ palkkani päälle ja onhan se valtava rahasumma!

Vierailija
26/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä vahvasti. Nykyinen helpon rahan jako nimenomaan luo syrjäytymistä.

Vierailija
27/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen neljän lapsen yh ja tällä hetkellä hoidan kotona nuorinta lasta. Tuloni ovat elatusapu, kotihoidontuki, lapsilisä sekä asumistuki. Yhtään euroa en saa toimeentulotukea, enkä tarvitsekaan.

No tuillahan sinäkin elät.

Kyllä minä vaan uskon aloittajaa.

Ehkä esimerkki tarina voi liioitella tai on harvinainen mutta kyllä hän oikeassa on

Vierailija
28/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkettä ei kartu yhtään. Varmaan kivaa sitten kansaneläkkeellä asua jossain homeluukussa. Kotihoitaja käy kerran kuussa, jos ehtii, muuten pitää selvitä kakat housussa.

Mitä sillä eläkkeellä tekee kun Kela maksaa silloin kaikki lääkärit ja lääkkeet toisin kuin niille jotka ovat persruvella raataneet pienipalkkaisessa työssä viimeiset 40v. ja saavat eläkettä sen verran että jäävät tt-tuen ulkopuolelle. Siinä sitä sitten lasketaan penniä jos toista.

Vierailija
29/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden pellet ois varmaan tyytyväisiä kun sadat tuhannet ihmiset joutuisivat kadulle ja tulisivat ryöstelemän teidän omistusasuntoalueille. Ihan niinku yhdenkään tuen lakkautus palautuisi teidän taskuihin kyllä niille rahoille löytyy aina uusi menoerä. Suomalaisten pitäisi olla ylpeitä että täällä autetaan heikoimpia mutta ei jatkuvaa vittuilua vaan kun HE raatavat. Vaihtakaa sitten osia työttömien kanssa ja päästäkää heidät töihin kun ette osaa olla edes omista työpaikoistanne onnellisia.

Vierailija
30/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa heikompia. 😂

Laiskoja.

Vierailija
31/41 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa sitten osia työttömien kanssa ja päästäkää heidät töihin kun ette osaa olla edes omista työpaikoistanne onnellisia.

Siinä olet oikeassa että työttömän on hyvin vaikea löytää uutta työtä, koko järjestelmä on huono. Hyvännäköiset ja fiksunoloiset kolmekymppiset saa mitä vain töitä huonommallakin koulutuksella ja kokemuksella, muita ei auta edes koulutus tai kokemus. Paitsi julkisella puolella auttaa suhteet kaverikerhoon ja siitä palkitaan loppuelämän suojatyöpaikalla, sana "työ" lainausmerkeissä. Moni hakee työntekijää ennemmin ulkomailta ja valittaa työvoimapulaa, kuin palkkaa työttömän Suomesta. Mutta ei se niinkään saisi olla ettei työnteko kannata.

Vierailija
32/41 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kannattaako työnteko vai ei

Vierailija
34/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin saan toimeentulotukea huimat 70e.

Huhhuh. Kuole kateutees.

Vierailija
35/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneltako eri isältä...?

Vierailija
36/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden pellet ois varmaan tyytyväisiä kun sadat tuhannet ihmiset joutuisivat kadulle ja tulisivat ryöstelemän teidän omistusasuntoalueille. Ihan niinku yhdenkään tuen lakkautus palautuisi teidän taskuihin kyllä niille rahoille löytyy aina uusi menoerä. Suomalaisten pitäisi olla ylpeitä että täällä autetaan heikoimpia mutta ei jatkuvaa vittuilua vaan kun HE raatavat. Vaihtakaa sitten osia työttömien kanssa ja päästäkää heidät töihin kun ette osaa olla edes omista työpaikoistanne onnellisia.

Olet ilmeisesti tuilla elävä? Mikä koulutus? Oletko valmis ottamaan mitä tahansa työtä vastaan tai uudelleen kouluttautumaan?

Olen opiskellut 2 yliopistotutkintoa. Teen suht paskalla palkalla töitä siihen nähden. Ei kuule paljoa naurata nämä puheet verojen nostoista, jotta "huono-osaisille" voidaan jakaa ilmaiseksi lisää. Ja päälle kehtaavat valittaa. Pistäisin kastimerkin otsaan teille kaikille, ehkä häpeä motivoisi ottamaan työtä vastaan. Prkl.

Vierailija
37/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa sitten osia työttömien kanssa ja päästäkää heidät töihin kun ette osaa olla edes omista työpaikoistanne onnellisia.

Siinä olet oikeassa että työttömän on hyvin vaikea löytää uutta työtä, koko järjestelmä on huono. Hyvännäköiset ja fiksunoloiset kolmekymppiset saa mitä vain töitä huonommallakin koulutuksella ja kokemuksella, muita ei auta edes koulutus tai kokemus. Paitsi julkisella puolella auttaa suhteet kaverikerhoon ja siitä palkitaan loppuelämän suojatyöpaikalla, sana "työ" lainausmerkeissä. Moni hakee työntekijää ennemmin ulkomailta ja valittaa työvoimapulaa, kuin palkkaa työttömän Suomesta. Mutta ei se niinkään saisi olla ettei työnteko kannata.

Samaa valheellista mantraa. Olin yli 10 vuotta ulkomailla, joista 8 kotona lasten kanssa. Suomeen tullessa lähdin opiskelemaan, valitsin työllistävän alan. Pääsin heti töihin harkkapaikkaan. Olin yli 40 silloin. Että kyllä se nyt on myös itsestä kiinni.

Vierailija
38/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rikkaat ei saa lapsilisiä?

Vierailija
39/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneltako eri isältä...?

Kun nyt kysyit niin ihan on kaikki samalta isältä joka petti niin pahasti ettei sitä moni edes usko todeksi. Jäi kiinni suhteesta toiseen naiseen jonka kanssa oli jo mennyt kihloihinkin salaa. Olimme yhdessä 17 vuotta. Nyt olen asunut lasten kanssa puoli vuotta ja yritän toipua erosta sekä olla lasten lohtuna ja tukena. Mies on jo muuttanut asumaan uuden naisen kanssa. Töihin palaan vasta kun nuorin täyttää kolme, sanokoot ihmiset mitä hyvänsä. Sen verran koville on ottanut että kehtaan elää näillä tuilla siihen asti.

Tosin aikalailla samat tuet juoksee sittenkin kun olen taas työelämässä.

Olipa hyvä kun kysyit, sain edes vähän avautua edes johonkin.

Vierailija
40/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jättänyt hakematta niitä työttömyysvuosinani vähintään 20 000€ edestä. Meitäkin on,jotka niitä eivät hae vaikka oikeutettuja olisivat, kun se on niin monen byrokratian kiemuran takana ja hyvin syyllistetty tyyliisi kutne kaikki muutkin tuet toki Suomessa! Tukia on, mut pitää olla about lakimies tietääksesi mitä sulle kuuluisis saada ja etenkin miten niitä haet ja hakemukset kirjotat ne saadaksesi. Jos niitä saatkin, vinkuu parempiosaiset kateellisina mitne ne pitäis lakkauttaa. Hieno maa!