Te, jotka olette syöneet pizzaa Italiassa
Pidittekö siitä vai ovatko mielestänne suomalaisten pizzapaikkojen pizzat parempia?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mistä paikoista Suomessa saa hyvää italialaistyyppistä pitsaa?
Sitko, Luca, Via Tribunali, Putte's ainakin.
En oo ollut turistipaikoissa Italiassa ja harvoin syön ravintolassa pizzaa kun se on niin tuhti ateria ettei sen jälkeen jaksa mitään.
Kerran söin tosi hyvän sienipizzan vuoristokylässä Italiassa. Heikolla italiallani ymmärsin, että he onnittelivat mua valinnasta. Oli kyllä tosi hyvää. Ja toisella kertaa söin jonkun vegepizzan lähellä Sveitsin rajaa. Siinä oli jotain isoja vihreitä lehtiä, en tiedä mitä. Mahtavaa sekin.
Mutta saahan suomessakin kaikkea karvakäsipizzasta artesaanipizzoihin. Turistipaikoissa yleensäkin myydään huonompaa ruokaa kun turisteja ei tarvitse houkutella käymään enää uudestaan.
Parhaan pitsan söin Sisiliassa. Mutta hyviä ne pitsat on suomessakin olleet, koskaan ei oo jäänyt syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Il Posto Tampereella Hervannassa myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saarioisten roiskeläppä on se paras pizza.
Näin on, joka muuta väittää on epäisämmaallinen hipsteri!
Hyvää pizzaa saa sekä Suomesta että Italiasta. Mutta jos puhutaan muista italialaisista ruoista kuten mozzarellasalaatista, siinä mun kokemuksen mukaan Italia voittaa 6-0.
No kyllä se Atrian runkkipaska on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Il Posto Tampereella Hervannassa myöskin.
Riviera Raumalla, parasta pizzaa Suomessa. En tiedä kumpi on ollut parempaa, Italiassa vai Raumalla syömäni pizza.
Oli huisin paljon parempaa kuin täällä ja aamulla syöty pizza piti nälän iltaan asti.
ja kuitenkin suomalainen kotipizzan poropitsa voitti maailmanmestaruuden pitsakisoissa, jättäen kaikki muut maat taakseen. huutista taas palstan interantional-naisillie
En ole pitänyt Italiassa syömistäni pizzoista. Yllättäen olen elämäni parhaat pizzat saanut lahden toisella puolella Albaniassa. Kaikki muu siellä on pielessä, mutta pizzat mielettömän hyviä- ja edullisia.
Vierailija kirjoitti:
ja kuitenkin suomalainen kotipizzan poropitsa voitti maailmanmestaruuden pitsakisoissa, jättäen kaikki muut maat taakseen. huutista taas palstan interantional-naisillie
Internatsit kihisevät kiukusta kun suomalainen on suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Syömäni pizza oli vähän kuin kotona tehty. Niukasti täytteitä mutta hyvän makuinen. Ei mikään mättö kuitenkaan.
Oikeassa pizzassa kuuluukin olla vain vähän täytteitä.
En ole koskaan syönyt pizzaa italiassa.
Min olen syönyt kerran Roomassa, oli vielä jonkin sortin perempi paikka Mutta Suomessa parissa paikassa parempaa. Olin pettynyt Rooman antiin, joten se jäi ainoaksi kerraksi. MInä taas tykkään, että paaljon täytettä, jota ei pilaa järhjettömällä määrällä mausteita.
Löysimme aivan ihanan pienen pitserian Roomasta, kattojen yllä olevalla terassilla. Normaalihintainen, vaikeakulkuinen ja ihanan rähjäinen ravintola. Mutta se tunnelma: näkymä yli kattojen ja kirkon tornien. Tunnelman takia annettakoon anteeksi kellarissa sijainnut vessa, jonka seinät olivat paksussa homeessa.
Itse pitsa oli ihan maukas, viinin kanssa maistui.
Roomassa söin. Muuten oli hyvää, mutta hemmetin suolaista.
Vierailija kirjoitti:
Löysimme aivan ihanan pienen pitserian Roomasta, kattojen yllä olevalla terassilla. Normaalihintainen, vaikeakulkuinen ja ihanan rähjäinen ravintola. Mutta se tunnelma: näkymä yli kattojen ja kirkon tornien. Tunnelman takia annettakoon anteeksi kellarissa sijainnut vessa, jonka seinät olivat paksussa homeessa.
Itse pitsa oli ihan maukas, viinin kanssa maistui.
Suomessa ollaan liian hygienisia: tuollainen paikka olisi ajat sitten suljettu terveysviranomaisten toimesta. Kaikki kaunis ja romanttinen pitää pilata valtion toimesta.
Aika harva osaa kuvata miksi se pizza maistui paremmalle kuin Suomessa. Olikohan syynä eri ympäristö vai se hienous kun oikein Italiassa syödään autenttisessa ympäristössä...
Italialainen kaverini tekee äitinsä reseptillä pizzaa meidän mökillä ulkokeittiössä suomalaisessa maisemassa, saaristossa ja se on saatanan hyvää.
Italiassa syömäni pizzat ovat olleet kyllä keskimäärin paljon parempia kuin Suomen pizzerioissa. Taso tosin sielläkin heittelee aika tavalla.
Yllättävää kyllä, elämäni parhaan pizzan olen syönyt New Yorkissa (little Italy).