Uskotko jumalaan?
Haluaisin uskoa, jotta olisi jotain toivoa. Mutta miten näin pskassa maailmassa voisi sellaista olla? Jos moinen yliluonnollinen otus olisi, niin miksi maailman rukouksiin ei vastata.
Ja hus ne, jotka sanovat, että kaikki tapahtuu syystä, kaikella on tarkoitus. Paskoilla asioilla on paska tarkoitus ja paska seuraus, se ei yhtään lohduta.
Kommentit (60)
Mitä jumala tekee päivällä ja yöllä?
TEKOPYHYYS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulle antaisi näin paskassa maailmassa lohtua kaikkivaltainen olio, joka antaa kaiken tämän paskan tapahtua?
Jos Jumala on, hän on paha. Se ei ole lohdullista vaan pelottavaa.
Onneksi en usko. Minäkin olen taipuvainen lohdun hakemiseen itsepetoksen kautta (voin syödä yhden suklaalevyn enkä liho), mutta rajansa kaikella.
Tarkoitin toivolla sitä, että olisi joku kulmakivi. Mutta oikeassa olet, jos jumala on, ei hän hyvä ole.
Sinä voit olla se oman elämäsi muutosvoima, jonka haluaisit yleistyvän maailmassa. Tee oma osasi. Hyvä luo ympärilleen hyvää. Ole esimerkki muille, vaikka muut eivät aina vastaisikaan siihen samalla tavalla. Tämä ei tarkoita, että sinun pitää antaa muiden kävellä ylitsesi, vaan että käyttäydy niin, että voit olla ylpeä omasta toiminnastasi. Minulle antaa lohtua se, että maailmassa, joka on pahaa täynnä, on silti mahdollista käyttäytyä itse omien moraalistandardiensa mukaan, ainakin noin suurin piirtein. Siitä saa lohtua.
kerro olisitko ITSE ok ,jos isäsi olisi h.elvetissä????
voisitko vastata..
Nyt on niin selvää järkeä ja hengellisyyttä kuin vain voi olla.
TEKOPYHYYS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulle antaisi näin paskassa maailmassa lohtua kaikkivaltainen olio, joka antaa kaiken tämän paskan tapahtua?
Onneksi en usko. Minäkin olen taipuvainen lohdun hakemiseen itsepetoksen kautta (voin syödä yhden suklaalevyn enkä liho), mutta rajansa kaikella.
Tarkoitin toivolla sitä, että olisi joku kulmakivi. Mutta oikeassa olet, jos jumala on, ei hän hyvä ole.
Sinä voit olla se oman elämäsi muutosvoima, jonka haluaisit yleistyvän maailmassa. Tee oma osasi. Hyvä luo ympärilleen hyvää. Ole esimerkki muille, vaikka muut eivät aina vastaisikaan siihen samalla tavalla. Tämä ei tarkoita, että sinun pitää antaa muiden kävellä ylitsesi, vaan että käyttäydy niin, että voit olla ylpeä omasta toiminnastasi. Minulle antaa lohtua se, että maailmassa, joka on pahaa täynnä, on silti mahdollista käyttäytyä itse omien moraalistandardiensa mukaan, ainakin noin suurin piirtein. Siitä saa lohtua.
voisitko vastata..
Se, että isäsi olisi helvetissä on vain sun omaa kuvitelmaasi. Päästä siitä irti, turha lietsoa itseään tuollaiseen vihaan. Vasta viimeisellä tuomiolla elävät ja kuolleet tuomitaan, kuka mihinkin, se on vain Jeesuksen käsissä.
Jos uskoo Jumalaan on aika korkea riski uskoa väärään jumalaan. Mitä käy jos Tuonelan portilla vastassa onkin eri kaveri mitä oli aikaisemmin luullut?
Maailmassa palvotaan kuitenkin useita tuhansia jumalia. Tästä pääsee alkuun: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_deities_by_classification
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen toki, mutta ahdistaa maailman pahuus silti. Miten paljon pahaa täällä onkaan. Pystyn vaikuttamaan yksilötasolla tietenkin, mutta kokonaiskuvaa katsoessa se ei merkitse yhtään mitään. Ei pitäisi keskittyä siihen pahuuteen, mutta vaikeaa se on, kun sitä näkee joka paikassa.
No niinhän se on, ei se ole helppoa. Tietysti olisi kiva uskoa johonkin ja ikään kuin ohittaa se pahuus, mutta ei tuon kaltaiseen itsepetokseen yksinkertaisesti pysty. Asian kanssa on vai opittava elämään. Joillekin uskonto on se selviytymismekanismi, toisille joku muu. Minusta uskonto on itselleen valehtelua. Jos siitä kuitenkin saa lohtua niin hyvä niin. Ei se silti tee siitä muuta kuin yhden tavan uskotella itselleen, että kaikki on hyvin. Osa pystyy siihen, osa ei. Sinäkin taidat kuulua meihin jälkimmäisiin.
Kyllä se siiitä. Koita keskittyä siihen, mihin voit vaikuttaa, ja siihen mikä on hyvää.
AP, tuo asia mitä tuot esiin aloituksessasi, eli että jos on olemassa hyvä Jumala niin miksi hän sallii kaiken tämän pahan, on hyvä kysymys mutta siihen kannattaa etsiä vastausta paremmista lähteistä. Et sinä täältä tule löytämään vastauksia.
Maailma on sellainen miksi ihmiset tekevät sen. Ja Jumala on suonut ihmiselle vapaan tahdon. Eikä Jumala ole koskaan luvannut - edes seuraajilleen, että tästä maallisesta elämästä tulisi onnellinen. Päinvastoin, seuraajilleen Hän lupasi että teitä tullaan vainoamaan ja että te joudutte kärsimään.
Ja kyllä Jumala kuulee. Hän on vastannut minun rukouksiini lukuisia kertoja, ja olen saanut paljon enemmän mitä olen ansainnut. Ja useat niistä asioista mitä en ole sitkeistä pyynnöistäni huolimatta saanut, ovat osoittautuneet että ne eivät olisi olleetkaan minulle hyväksi, ja jälkeenpäinen olen kiitollisena todennut että hyvä etten saanut niitä asioita.
Mutta kyllä, tässä maailmassa on paljon kärsimystä. Ja se on hirveää. Kristityllä katse on kuitenkin lopullisessa palkinnossa, joka alkaa kun tämä lyhyt ja epätäydellinen maallinen vaellus on loppunut.
Vierailija kirjoitti:
TEKOPYHYYS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisitko vastata..
Se, että isäsi olisi helvetissä on vain sun omaa kuvitelmaasi. Päästä siitä irti, turha lietsoa itseään tuollaiseen vihaan. Vasta viimeisellä tuomiolla elävät ja kuolleet tuomitaan, kuka mihinkin, se on vain Jeesuksen käsissä.
Tämän täytyy olla simpanssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon.
Tämä maailma on saatanan hallussa, siksi se on niin paha. Mutta uskon, että meille on tehty pelastus Jeesuksessa. Jos olemme Jeesuksessa, niin pahalla ei ole meihin mitään valtaa, koska Jeesus on voittanut tämän maailman ruhtinaan eli saatanan. Jumala pitää huolen omistaan, niin sanotaan Raamatussakin.Miksi Jumala antaa Saatanan rellestää? Miksei hän puutu asiaan? Eikö hän kykene, halua vai eikö vain kiinnosta? Missä näistä vaihtoehdoista näkyy se paljon puhuttu rakkaus?
Raamatussa sanotaan näin:
"Taivaassa syttyi sota. Miikael ja hänen enkelinsä ryhtyivät sotaan lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme ja sen enkelit tekivät vastarintaa mutta eivät kestäneet, eikä niillä ollut enää sijaa taivaassa. Suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, koko maanpiirin eksyttäjä, heitettiin maan päälle, ja sen enkelit heitettiin sen kanssa." ilm 12:7-9
Saatana heitettiin pois taivaasta, kun ylpistyi ja tuli itsekkääksi ja halusi olla yhtä mahtava kuin Jumala. Mitä tuhoa se olisikaan pahuudessaan saanut aikaan, jos olisi saanut jäädä taivaaseen. Tämä osoittaa Jumalan hyvyyttä, viisautta ja rakkautta. Jumalan tahto on ainoa hyvä ja täydellinen. Siksi Saatana sai herruuden tässä maailmassa.
Maa ei ole Jumalan välittömän kontrollin alaisuudessa, vaan se on saatanan vallassa. (Jumala toki on vielä saatanankin yläpuolella voimassaan ja Herruudessaan.) Jeesuskin kutsuu saatanaa tämän maailman ruhtinaaksi. Sen tavoite on tulla vahvaksi ja mahtavaksi, kuin Jumala, ja sitä varten se tekee työtä kaikella voimallaan, yötä päivää.
Tämä on Jumalan suunnitelma saada selville todistus synnin kavaluudesta ja petoksesta. Se, että Saatanan tapa johtaa vain kuolemaan ja tuhoon, on todistettava perin pohjin. Saatana käyttää ihmisissä asuvaa ylpeyttä saadakseen ne omaan valtaansa, ja suurin osa maailmasta ei edes ymmärrä olevansa pahan vallassa.
Mutta Jeesukseen hänellä ei ollut mitään valtaa ja Jeesuksessa Kristuksessa mekin olemme pelastetut. "Nyt on tämän maailman tuomion hetki. Nyt tämän maailman ruhtinas heitetään ulos."
Niin kuin Paavali kehoittaa "älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä". Tässä meitä auttaa Jeesus, joka on myös rukoillut häneen uskovien puolesta.
"Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile vaan niiden, jotka sinä olet antanut minulle, sillä he ovat sinun. -- Minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun luoksesi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka olet antanut minulle, että he olisivat yhtä niin kuin me.-- En rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta vaan että varjelisit heidät pahasta."
Joh 17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen toki, mutta ahdistaa maailman pahuus silti. Miten paljon pahaa täällä onkaan. Pystyn vaikuttamaan yksilötasolla tietenkin, mutta kokonaiskuvaa katsoessa se ei merkitse yhtään mitään. Ei pitäisi keskittyä siihen pahuuteen, mutta vaikeaa se on, kun sitä näkee joka paikassa.
Kyllä se yksilötasollakin toimiminen auttaa. Eikö sinullekin tule hyvä mieli aina kun joku on sulle mukava ja avulias? Vaikka se onkin vain se yksi ihminen ja niin moni muu on paha ja ilkeä. Jokainen voi pelastaa jonkun päivän olemalla ystävällinen.
Muistan aina kun jossain vaiheessa olin itsemurhan partaalla, mutta sitten yksi ihminen oli minua kohtaan niin rakastava, että en kyennytkään tappamaan itseäni.
Tässä hyvä esimerkki siitä, että sinä voit todella pelastaa jonkun ihmisen pelkästään osoittamalla myötätuntoa. Et voi koskaan tietää mitä asioita joku päässään pyörittelee. Yksikin hyvä sana voi olla jollekin ihmiselle se, mitä hän on odottanut jonkun sanovan koko elämänsä.
Ei me voida koko maailmaa pelastaa, mutta yksittäisiä ihmisiä voimme. Edes Jumala ei voi pelastaa maailmaa, niin jumalattomaksi meno on jo mennyt. Hän tulee tuhoamaan maailman ja luomaan sen uudelleen, kuten ennenkin. Tällä kertaa ei tule vedenpaisumus vaan maailma tuhotaan tulella.
TEKOPYHYYS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisitko vastata..
En ymmärrä miten kysymyksesi liittyy aiheeseen? Muuten kuin että tässä näkee senkin, ettei uskonto tuo kaikille lohtua ja hyvää vaan myäs pelkoa ja ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
TEKOPYHYYS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisitko vastata..
En ymmärrä miten kysymyksesi liittyy aiheeseen? Muuten kuin että tässä näkee senkin, ettei uskonto tuo kaikille lohtua ja hyvää vaan myäs pelkoa ja ahdistusta.
Eihän tuo kommentoija edes ollut uskossa.
Miksi ateistit aina ajattelevat, että Jumalan pitäisi olla joku sätkynukke, joka toimii vajavaisen ja itsekkään ihmisen mieltymysten ja ajatusten mukaisesti, ja täyttää kaikki toiveet ja rukoukset sormia napsauttamalla?
Jumalalla on suuremmat suunnitelmat ja näkemykset kuin mitä ihminen voi koskaan käsittää.
Ihminen on itse syyllinen siihen pahaan mitä maan päällä on, mutta nykyihmiset, varsinkin ateistit, eivät vain halua nähdä ja hyväksyä tätä syyllisyyttä. Nykytrendi on se, että kaikki vastuu halutaan ulkoistaa. Sama näkyy näissä Jumala - kysymyksissä ja väitteissä Jumalan sadistisuudesta. Ihminen joutuu kantamaan itse vastuun teoistaan ja valinnoistaan. Niin makaa kuin petaa.
Jumala ei ole mikään curling - vanhempi, joka tasaa lapsensa elämän tien poistamalla sieltä kaikki mahdollisuudet tehdä ja valita väärin sekä mahdollisuudet oppia virheistään. Pettymyksiä, vaikeuksia, ahdistuksia ja kiusauksia tulee, se kuuluu elämään meillä ihan kaikilla. Kuului myös Jeesuksen elämään.
Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra , sillä niin paljon kuin taivas on maata korkeampi, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. Jesaja 55:8-9
Kyllä uskon ,mutta jumal käsitteeni on sellainen että se on jumala, joka ohjailee ja valvoo meitä En usko että pystyn täysin sisäistämään mikä jumala on. Sellainen kuitenkin on . Pahuus kuuluu maailmaan ei ole jumalan asia poistaa sitä. mutta se joka uskoo, odottaa kuolemaa jotta pääsisi parempaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon.
Tämä maailma on saatanan hallussa, siksi se on niin paha. Mutta uskon, että meille on tehty pelastus Jeesuksessa. Jos olemme Jeesuksessa, niin pahalla ei ole meihin mitään valtaa, koska Jeesus on voittanut tämän maailman ruhtinaan eli saatanan. Jumala pitää huolen omistaan, niin sanotaan Raamatussakin.Miksi Jumala antaa Saatanan rellestää? Miksei hän puutu asiaan? Eikö hän kykene, halua vai eikö vain kiinnosta? Missä näistä vaihtoehdoista näkyy se paljon puhuttu rakkaus?
Korjaisin tuota: pahalla ei ole meihin mitään valtaa.
Raamattu kertoo miehestä nimeltä Job, paholaisen valta jolla häntä kiusattiin oli koko ajan Jumalan tietyssä rajassa, vaikkakin Jobilla meni tosi huonosti jonkin aikaa. Jumalalla on aina viimeinen sana. Miksi Hän ei estä kaikkea pahaa? Yksi selitys on; maailma on pahan vallassa, Lankesimme pois Jumalan hyvyydestä. Aivan olemme langeneita, eli vapaan tahdon laki; saamme valita lopullisen päämäärämme ihan itse. Jeesus tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ateistit aina ajattelevat, että Jumalan pitäisi olla joku sätkynukke, joka toimii vajavaisen ja itsekkään ihmisen mieltymysten ja ajatusten mukaisesti, ja täyttää kaikki toiveet ja rukoukset sormia napsauttamalla?
Jumalalla on suuremmat suunnitelmat ja näkemykset kuin mitä ihminen voi koskaan käsittää.Ihminen on itse syyllinen siihen pahaan mitä maan päällä on, mutta nykyihmiset, varsinkin ateistit, eivät vain halua nähdä ja hyväksyä tätä syyllisyyttä. Nykytrendi on se, että kaikki vastuu halutaan ulkoistaa. Sama näkyy näissä Jumala - kysymyksissä ja väitteissä Jumalan sadistisuudesta. Ihminen joutuu kantamaan itse vastuun teoistaan ja valinnoistaan. Niin makaa kuin petaa.
Jumala ei ole mikään curling - vanhempi, joka tasaa lapsensa elämän tien poistamalla sieltä kaikki mahdollisuudet tehdä ja valita väärin sekä mahdollisuudet oppia virheistään. Pettymyksiä, vaikeuksia, ahdistuksia ja kiusauksia tulee, se kuuluu elämään meillä ihan kaikilla. Kuului myös Jeesuksen elämään.Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra , sillä niin paljon kuin taivas on maata korkeampi, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. Jesaja 55:8-9
Tämä teksti on niin hyvin nähty että minun piti ottaa tämä näkemys talteen.
Tässä näemme mitä 14/14 vastaanneella oli näkemyksenä, sillä kommentoijalla jolla on TEKOPYHYYS nimimerkki. En tiedä onko 14/14 kommentti enää samassa luvussa moderauksien takia joten selvensin.
Ps. Oikeaa Jumalallisuutta edeltävä vastaus.
Luin että tekstissäni oli epäselvä kohta mutta näitä tekstejä nähtävästi pitää nähdä jotta kokonaisuutta Jumalasta voi nähdä.
Jos kohtelisimme Jumalaa näkemisen arvoisesti niin Jumala saisi taivaan isän luona enemmän nähtävää sivilisaatiomme ihmisiin ja niihin pseudotieteen näkemyksiin joita joillain on tekopyhällä tavalla Jumalasta................ niin niitä voitaisiin pyhittää itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon.
Korjaisin tuota: pahalla ei ole meihin mitään valtaa.
Raamattu kertoo miehestä nimeltä Job, paholaisen valta jolla häntä kiusattiin oli koko ajan Jumalan tietyssä rajassa, vaikkakin Jobilla meni tosi huonosti jonkin aikaa. Jumalalla on aina viimeinen sana. Miksi Hän ei estä kaikkea pahaa? Yksi selitys on; maailma on pahan vallassa, Lankesimme pois Jumalan hyvyydestä. Aivan olemme langeneita, eli vapaan tahdon laki; saamme valita lopullisen päämäärämme ihan itse. Jeesus tai sitten ei.
Toki saatana kiusaa meitä ja yrittää saada meidät luopumaan uskosta ja toivosta. Näinhän se teki myös Jeesukselle erämaassa, yritti saada hänet palvelemaan itseään Jumalan sijaan. Nämä kiusaukset voivat olla myös Jumalan sallimia koettelemuksia kuten Jobin tapauksessa. Jumala asetti siinäkin ehdot, missä rajoissa salli saatanan toimia. Jumala ei salli meitä kiusattavan yli voimiemme ja valmistaa meille aina myös ulospääsyn näistä.
Ja toki sairauksia tulee, voi tapahtua onnettomuuksia, menettää lähimmäisensä jne. Ne kuuluvat elämään. Tärkeintä on pysyä Jeesuksen uskossa, niin paha ei saa meissä sijaa ja valtaa kuten maailmassa.
Olen jo uskomassa Jumalaa joten enää ei auta mikään muu kuin rukoilla Jumalaa. Miksi uskoa jotain mitä on jo nähnyt? Uskoa sanaa kehittyneempiä muotoja on mitä meidän äidinkielikin antaa. Toivoisin että kaikki olisi uskossa jotta taivaan isä antaisi valtuudet Jumalalle sivilisaatiostamme parantamaan ihmisiä. Miksi uskoa jotain mitä on jo nähnyt kysymys sai minut miettimään että terve ihminen on itsekäs koska me näemme ihmisinä eteenpäin, siinä oli terve opetus niille jotka haluavat rangaista Jumalaa ja taivaan isää.
Vierailija kirjoitti:
TEKOPYHYYS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisitko vastata..
Näin unen ,jossa isäni katseli minua liekkimerestä
Miten ateisti(isäni) tuomitaan ?? voisitko selventää?
Vierailija kirjoitti:
TEKOPYHYYS kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisitko vastata..
Näin unen ,jossa isäni katseli minua liekkimerestä
Miten ateisti(isäni) tuomitaan ?? voisitko selventää?
Tämä selvä. Oliko sulla muuta?