Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin katkeruus harmittaa

Vierailija
08.08.2020 |

Jäin vuoden alusta omaehtoisesti työttömäksi kun tilanteeni mahdollistaa sen että voin elää osinkojen varassa. Ystäväni tuo tämän nykyään esille joka kerta kun näemme. Olemme tunteneet yli kolmekymmentä vuotta eikä raha ole ollut aikaisemmin ongelma.
Mitään ideoita kuinka saisin kaverin vähän rauhoittumaan asian suhteen?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähävarainen opiskelija, ja kaverini on työssäkäyvä. Hän usein kertoo mitä on ostellut tms. ja lisää siihen lauseen loppuun "kun minulla on varaa, kun käyn töissä." Usein hän myös vähätteli alanvalintaani (sosionomi). Ihmettelin ensin hänen käytöstään, mutta kerran häneltä lipsahti että lukion käyminen harmittaa, kun hän ei sen jälkeen päässyt kuin amikseen, niin oli vähän turhaa. Itse opiskelen AMKssa. Hän on kai sitten kateellinen. En viitsi valittaa, kun hännkutenkin usein tajoutuu maksamaan. Kun hänkin vielä opiskeli, äitini maksoi usein meille molemmille joitain juttuja.

Vierailija
22/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei mulla tosin ollut mitään osinkoja, olin köyhä ja lopetin työt silti koska vihasin työpaikkaani."

Erittäin hyvä syy lopettaa työt. Ja viisasta. Moni sairastuu vakavasti kun sinnittelee itelleen selkeästi hyvin vahingollisessa työpaikassa, kun ei ole ykisnkertaisesti munaa tai rohkeutta (tai ei arvosta itseään je elämäänsä tarpeeksi!)  muuttaa tilannetta.

Hatun nosto (korkealle) sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en puhu ystäväni kanssa ikinä rahasta tai omaisuudesta. Ilmankos meidän ystävyys on kestänyt jo 40v.

Tätä minäkin suosittelen. Minä en puhu rahasta ikinä kenenkään kanssa. En ystävien, sukulaisten, sisarusten, vanhempien, työkavereiden tai naapureiden kanssa. Jos kukaan noista tietäisi todellisen laidan, niin veikkaan, että saisin rahan ruinaajia ja kateellisia heistä. Jotkut yrittää välillä udella, että millä oikein elän, kun en käy töissä. Puhun ympäripyöreitä ja vaihdan aihetta. Yhdelle sanoin suoraan, että olet liian utelias ja en halua puhua rahasta, kun hän ei vain suostunut jättämään minua rauhaan. Ainoastaan mieheni tietää vähän rahatilanteestani, mutta hänkään ei kaikkea, koska hänellä itselläänkin on rahaa riittävästi, eikä kumpikaan ole toisen tuloista riippuvainen. Molemmat siis käytetään omia rahoja, mutta koti on yhteisesti hankittu.

Minua ei myöskään kiinnosta tippaakaan kenenkään toisen raha-asiat.

Vierailija
24/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskomatonta että joillekin on niin tabu raha ja töissä käyminen. Ikään kuin se olisi suora ihmisarvo."

Sanoppa muuta!

Elämä on ihme suorittamista tyyliin : mitä ne naapuritkin nyt sanoo! Mitä "ne ihmisetki" musta ny ajattelis jos mää eläisin niin tai näin. Ja pitää muistaa säälittävästi hoke ympärilleen "häpeä!" , "häpeä!"," etkös jo häpeä!"

Kuitenkin onnellisena ihminen elää suurella todennäköisyydellä pidempään kun ei ainakaan päädy tap-pamaan itseään kun on hyvä fiilis!

Ja kuka sitä 100 vuoden päästä muistelee meidän muurahaisen kokoisia valintoja maailmankaikkeudessa kun useimmat meistä elää vain jotain 60-70v maan kamaralla?

Vierailija
25/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin puupää että tuhlaa ainutkertaisra elämäänsä kateellisuuteen tai katkeruuteen?

Aina löytyy maailmasta takuuvarmasti joku jolla on asiat paremmin tai kurjemmin kuin itsellä.

Vierailija
26/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverista ilmeni happamuutta kun löysin miehen ja hän on sinkku. En kuvittele tätä vaan onnittelujen sijaan dissasi... kyllä harmitti

Vierailija
27/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä henkilökohtaisesti katson ylöspäin (ihailen) henkilöitä joilla on varaa jättää työelämä ennen sitä pakollista maaliviivaa (eläkeikää) tai kun terveys brakaa.

Jotka esimerkiksi ovat olleet sen verran fiksuja että ovat hoksanneet sijoittaa ja miettiä tulevaisuuttaan ja sen vuoksi elävät aivan ansaitusti oloneuvospäivistään nauttien.

Vierailija
28/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjä täällä

jouduin ottamaan 38 000  lainaa pankista

saadakseni pitää työpaikkani

olisi pitänyt ryypätä, lomaila ja perseillä rahat

OOON TYYHMÄ:::IDIOOTTIII

600 eur kuussa lyhennys...

kenen syy..kauppa ei  käy

oonko tyyhhmäääää

Vierailija
29/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yrittäjä täällä

jouduin ottamaan 38 000  lainaa pankista

saadakseni pitää työpaikkani

olisi pitänyt ryypätä, lomaila ja perseillä rahat

OOON TYYHMÄ:::IDIOOTTIII

600 eur kuussa lyhennys...

kenen syy..kauppa ei  käy

oonko tyyhhmäääää

Minä henkilökohtaisesti katson alaspäin (halveksuen henkilöitä joilla on varaa jättää työelämä ennen sitä pakollista maaliviivaa (eläkeikää) tai kun terveys brakaa.

Jotka esimerkiksi ovat olleet sen verran onnekkaita  että ovat pystyneet sijoittaa ja miettiä tulevaisuuttaan ja sen vuoksi elävät aivan ansaitusti oloneuvospäivistään nauttien.

Vierailija
30/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ei mulla tosin ollut mitään osinkoja, olin köyhä ja lopetin työt silti koska vihasin työpaikkaani."

Erittäin hyvä syy lopettaa työt. Ja viisasta. Moni sairastuu vakavasti kun sinnittelee itelleen selkeästi hyvin vahingollisessa työpaikassa, kun ei ole ykisnkertaisesti munaa tai rohkeutta (tai ei arvosta itseään je elämäänsä tarpeeksi!)  muuttaa tilannetta.

Voi itku. Vai että ihan hattua nostetaan sille, joka hyppää silmät kiinni tyhjän päälle. Onko se ihan silinterihattu?

Vierailija
31/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä henkilökohtaisesti katson ylöspäin (ihailen) henkilöitä joilla on varaa jättää työelämä ennen sitä pakollista maaliviivaa (eläkeikää) tai kun terveys brakaa.

Jotka esimerkiksi ovat olleet sen verran fiksuja että ovat hoksanneet sijoittaa ja miettiä tulevaisuuttaan ja sen vuoksi elävät aivan ansaitusti oloneuvospäivistään nauttien.

Minä en katso ylöspäin, mutta en alaspäinkään.

Nämähän ovat jokaisen henkilökohtaisia valintoja, ja itsehän omat asiansa tietää parhaiten.

Mutta tuota hattunsa nostajaa en ymmärrä.

Vierailija
32/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaherra friher kirjoitti:

Eli elåt tukien varassa omaehtoisesti etkä edes yritä työllistyä. Tällöin et elä osingoilla. Häpeä!

Totta kai otan vastaan ansiosidonnaisen sen aikaa kun se minulle kuuluu. Olen maksanut niin paljon veroja että ihan mielelläni otan nämä "veronpalautukset" vastaan. Ei se ansiosidonnainen kovin pitkään kestä. 

Kateelliselta kuulostat sinäkin.

ap

Niin mutta kun se työttömyysetuus ei itse asiassa kuulu sinulle. Kelan sivuilla sanotaan näin:

"Työttömyysetuuden edellytykset

Työttömyysetuuden saaminen edellyttää, että

olet ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi

työnhakusi on voimassa
haet kokoaikatyötä.

Työttömyysetuus on vastikkeellista. Se tarkoittaa, että olet valmis

ottamaan vastaan työtä tai koulutusta, jota sinulle tarjotaan

osallistumaan palveluihin, jotka edistävät työllistymistäsi."

Montaako työpaikkaa olet hakenut Ap? Jos vastaus on nolla, tai sinulla ei ole aikomustakaan ottaa vastaan tarjottua työtä, niin sinulla ei itseasiassa ole oikeutta työttömyystukeen. Eikä se ole mitään veronpalautusta, kun muut työttömyyskassan jäsenet maksavat siitä rahasta osan. Jäsenyyden hinta on sama kaikille, joten sinä et ole sinne yhtään sen enempää maksanut kuin kukaan muukaan, eikä sinun kuulu sieltä siksi myöskään mitään extroja saada.

Ja ennen kuin alat inistä kateudesta, niin työnnäpä vaikka sukka suuhusi. Jos sulla on tarvetta työttömyystuelle, niin tuskin olet ihan kauhean varakas. Kukaan oikeasti rikas ihminen ei jaksa pelleillä työkkärin lippulappusten kanssa jos ei ole pakko.

Vierailija
33/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille ja isot suosionosoitukset heille, joilla mahdollisuus jäädä terveenä ja etuajassa eläkkeelle tässä suorituskeskeisessä maassamme jossa töitä ei riitä kaikille mutta siitä huolimatta yritetään epätoivoisesti pitää yllä yleistä harhaa, että  muka työssäkäyvä ihminen vasta on "kunnon kansalainen" !

Vierailija
34/34 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi itku. Vai että ihan hattua nostetaan sille, joka hyppää silmät kiinni tyhjän päälle. Onko se ihan silinterihattu?

Ei. Varmaan paskalakki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan