Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä kykenit syvälliseen keskusteluun?

Vierailija
29.07.2013 |

Kun eikös oikeasti todella syvälliseen keskusteluun tarvita hyvin paljon elämänkokemusta? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14

Vierailija
2/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 20:05"]

Kun eikös oikeasti todella syvälliseen keskusteluun tarvita hyvin paljon elämänkokemusta? 

[/quote]

Ei niinkään, pikemminkin kykyä asettua toisen ihmisen asemaan, ajatella asioita useilta eri näkökannoilta yms. Itse olen aina ollut syvällinen. En muista koska opin puhumaan syvällisiä muidenkin kanssa.

Vierailija
4/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samalla hetkellä ihminen pystyy syvällisiä keskustelemaan kun pystyy kirjoittamaan jotain järkevää eikä hae vain toinen toistaan typerämpiä puheenaiheita.

Vierailija
5/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele syvällinen keskustelu. Mitä se pitää sisällään?

Vierailija
6/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 20:11"]

14

[/quote][quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 20:14"]

13.

[/quote]Silloin pystyitte, enää näköjään ette.

Vierailija
7/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kyennyt. Olen todella huono keskustelija, vaikka etsin paljon tietoa, pohdin ja kyseenalaistan ja osaisin myös perustella. Keskustelijaksi minusta ei vain ole. Ikää on 53 vuotta.

Vierailija
8/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tavannut ketään, joka kykensi aitoon syvälliseen keskusteluun. SEllaisia, jotka kuvittelevat kykenevänsä, on pilvin pimein. Ei kirjatietojen ääneen muistelu ole syvällistä keskustelua. 

Vierailija
9/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena osasin, enää en.

Vierailija
10/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 20:51"]

En ole koskaan kyennyt. Olen todella huono keskustelija, vaikka etsin paljon tietoa, pohdin ja kyseenalaistan ja osaisin myös perustella. Keskustelijaksi minusta ei vain ole. Ikää on 53 vuotta.

[/quote]

En minäkään vaikka kokemusta on ja ikää viisarissa 38v

Vierailija
11/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen osannut aina, samoin lapseni jo hyvin pienestä, esikoinen varsinkin teki jo alle kolmevuotiaana hyvin syvällisiä oivalluksia esim. elämän kiertokulusta ja kuolemasta. Jotkut ihmiset eivät osaa keskustella syvällisiä koskaan, he eivät halua ajatella mitään "tylsää" ja "syvällistä" ovat ns. toiminnan ihmisiä. Niin se vaan on, ja sillä ei ole mitään tekemistä iän kanssa, vaan persoonan. Joskus elämänkokemus voi muuttaa asiaa, mutta harvemmin, nämä epäsyvällisesti eli yksioikoisesti ja pinnallisesti ajattelevat ihmiset ohittavat elämänmullistuksetkin olankohautuksella suuremmin niitä miettimättä. Myös elämänkokemusta kertyy ihmisillä hyvin eri tahtiin, kaipa senkin tyhmempikin ymmärtää, vai mitä ikis?

Vierailija
12/12 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika nuoresta. Vanhempi poikani jo 4-vuotiaana aika syvällinen, nyt 13-vuotiaana peittoaa suurimman osan aikuisista parhaimmillaan. Välillä on toki lapsellinen ja suorasukainen itsensä myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän