Olen naimisissa narkomaanin kanssa. Mitä haluaisit kysyä?
Mieheni on minua 12 vuotta vanhempi ja ollut kuivilla 11 vuotta. Perheeseemme kuuluu myös kaksi pientä poikaa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ole enää narkomaani? Miksi leimaat narkomaaniksi?
Koska päihderiippuvuus ei katoa minnekkään. Sitä vaan oppii elämään ilman huumeita.
Mitä kamaa sinä vedät? Avauksesta päätellen jotakin.
Jos olisin 11 vuotta ollut kuivilla ja puolisoni kutsuisi minua narkomaaniksi, saattaisi olla tuota pikaa entinen puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kamaa sinä vedät? Avauksesta päätellen jotakin.
Itse en ole koskaan käyttänyt huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska päihderiippuvuus ei katoa minnekkään. Sitä vaan oppii elämään ilman huumeita.
No onko miehesi helpolla addiktoituva myös muihin erinäisiin asioihin? Mihin? Onko luonteeltaan äkkipikainen? Elämyshakuinen?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin 11 vuotta ollut kuivilla ja puolisoni kutsuisi minua narkomaaniksi, saattaisi olla tuota pikaa entinen puoliso.
Mieheni tietää tämän itsekkin että hänellä on aina alttius sortua uudestaan vetämään kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että puoliso itse määrittelee itsensä sellaiseksi. Niinhän ne alkoholistitkin ovat aina alkoholisteja. Tai kuka ja kuka ei.
Itse määrittelen itseni alkoholin ongelmakäyttäjäksi, en siis missään tapauksessa ole alkoholisti.. Tänään ihan suretti kuinka suurta osaa alkoholi näyttelee elämässäni. Olen kai aina alkoholiongelmainen. Sen verran traumaattinen lapsuus oli väkivaltaisen alkoholistin lapsena.
Vierailija kirjoitti:
😂
Juurikin näin, käytin aikoinaan piriä piikittäen ja huorasin, jos joku minut nykyään leimaisi narkkariksi, suuttuisin... 20 v. Päihteetöntä työelämää asiantuntija tehtävissä. Et ole kovin reilukerho miehellesi...
Onko hyvä panee? Ja kuinka kauan oli ollut kuivilla kun aloititte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko miehesi helpolla addiktoituva myös muihin erinäisiin asioihin? Mihin? Onko luonteeltaan äkkipikainen? Elämyshakuinen?
Tupakan poltto on toinen addiktio. On luonteeltaan joskus äkkipikainen, tuomioitakin on väkivaltarikoksista, mutta perhettään kohtaan ei ole kuitenkaan koskaan käyttänyt väkivaltaa. Elämyshakuinen on myös ja siitä piirteestä kyllä tykkään paljon koska itsekkin olen elämyshakuinen.
Mitä ainetta/aineita miehesi käytti? Miten hän pääsi riippuvuudestaan eroon ja sai lopetettua kaman käytön?
Jos miehesi kertoisi, että on viikonloppuna kaverinsa luona ottanut pari hatsia jointista, miten reagoisit?
Joudutko pitämään esim. rahasi piilossa peläten että kumppani vie ne?
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin, käytin aikoinaan piriä piikittäen ja huorasin, jos joku minut nykyään leimaisi narkkariksi, suuttuisin... 20 v. Päihteetöntä työelämää asiantuntija tehtävissä. Et ole kovin reilukerho miehellesi...
Olen erittäin reilu miehelleni ja hyvä vaimo. Olen tehnyt paljon hänen eteensä hyviä asioita.
Minkä ikäisenä ja kuinka kauan miehesi käytti huumeita? Kauan ja kuinka usein ollut vankilassa? Minkä takia aloitti käyttämään huumeita?
Vierailija kirjoitti:
Onko hyvä panee? Ja kuinka kauan oli ollut kuivilla kun aloititte?
Mieheni on ollut kuivilla syyskuusta 2009 lähtien ja tutustuimme kesäkuussa 2010 joten siitä voi laskea. Seurustelemaan aloimme vasta 2013.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka oppii, kuka ei. Jotkut narkit voivat elää loppuelämänsä ilman huumeita, toiset sortuvat 20 vuoden jälkeen kun elämässä tapahtuu jotain vakavaa esim. avioero, omaisen kuolema, jne.
Noiden kanssa se on vähän arpapeliä.
Mitä sairauksia narkkaus ehti aiheuttamaan?
Onko miehesi joutunut taistelemaan menneisyyden haamujen kanssa? Millaisia kavereita hänellä on?