Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko suhde kaatua rajuihin koulutuseroihin?

Vierailija
29.07.2013 |

Itse olen lähihoitaja ja aloittelen vasta yliopisto-opintoja. Tapailemani mies tekee jo toista korkekoulututkintoaan ja kirjoittaa väikkäriä. Toinen hänen tutkintonsa on sama mitä itsekin opiskelen. Lähinnä meitä yhdistää muut asiat. Joskus kuitenkin huomaan että olen täysin ulapalla, jos tulee juttua miehen toisesta tutkinnosta. Kaupallinen ala on mulle täyttä huttua. Harmittaa etten osaa sanoa aiheesta mitään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna miehen hoitaa raha-asiasi ;)  ei kukaan tajua markkinataloudesta mitään:

http://www.reuters.com/article/2011/07/29/us-lme-warehousing-idUSTRE76R3YZ20110729

Vierailija
2/7 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kaadu, jos on muita yhdistäviä tekijöitä elämissä. Mun ukko ei ollut juurikaan aapista muuta elämässään lukenut, mutta suhteessa mun kanssa hän on kohtapuoliin lukenut kirjaston kokoelman lävitse. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että teillä, koska sinä kuitenkin itsekin arvostat koulutusta, ja kouluttaudut itsekin. Koulutustausta voi tulla esteeksi lähinnä siinä, jos jompi kumpi suhtautuu toiseen halveksuvasti, tyyliin toiselle opiskelu on naurettavaa pelleilyä, tai toisen mielestä käytännöllisempi työ on junttia ja alaluokkaista.

Vierailija
4/7 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kaatua, jos duunari ei ymmärrä sitä, että toisen akateemiset opinnot ja ammatti vaativat runsaasti opiskelua, iltaisin ja viikonloppuisin, usein koko loppuelämän ajan. Kaverini suhde kaatui siihen, että mies ei ymmärtänyt ollenkaan, että sisko nökötti kirjojen ääressä, olisi miehen mielestä pitänyt kai koko ajan siivota ja laittaa ruokaa miehelle.

Vierailija
5/7 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, Ei duunarin tarvitse tyhmä sentään olla. 3

Vierailija
6/7 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:53"]Voi kaatua, jos duunari ei ymmärrä sitä, että toisen akateemiset opinnot ja ammatti vaativat runsaasti opiskelua, iltaisin ja viikonloppuisin, usein koko loppuelämän ajan. Kaverini suhde kaatui siihen, että mies ei ymmärtänyt ollenkaan, että sisko nökötti kirjojen ääressä, olisi miehen mielestä pitänyt kai koko ajan siivota ja laittaa ruokaa miehelle.[/quote]

Tuskin se asetelma olis ollut toisinpäin kummosempi. Eiköhän siskos olisi joutunu kahta enemmän kotihommiin jos arvon herra olis ollut se korkeasti koulutettu. 

Jos kumpikaan ei pidä omia asioita toisen asioita tärkeämpänä. Koski ne mitä hyvänsä, niin voi toimia. Mutta jos pitää omia hommia tärkeempänä niin tuskin.

Vierailija
7/7 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:52"]

En usko että teillä, koska sinä kuitenkin itsekin arvostat koulutusta, ja kouluttaudut itsekin. Koulutustausta voi tulla esteeksi lähinnä siinä, jos jompi kumpi suhtautuu toiseen halveksuvasti, tyyliin toiselle opiskelu on naurettavaa pelleilyä, tai toisen mielestä käytännöllisempi työ on junttia ja alaluokkaista.

[/quote]

Toisaalta jos koulutus on naiselle kaikki kaikessa niin mieleen tulee koulutettuna miehenä miten käy jos jäänkin työttömäksi. Kun näitä irtisanomisia joissa on potkittu ulos niin  hyvät kuin huonotkin työntekijät on ollut pilvin pimein viime aikoina. Tulee mieleen että siihenkö se rakkaus sitten loppuisi. Tuollaiselle koulutetulle menestyneelle naiselle voi myös olla itselleen katkera paikka jos tuleekin irtisanotuksi kun etsitään säästöjä.