Isorintaiset laihduttaneet, miten rinnoille kävi?
Kerrotko ikäsi, laihduttamasi määrä, oliko laihduttamisen nopeudella merkitystä?
Minulla olisi 10 kg pudotettavaa, mutta keski-ikäisenä isorintaisena pelottaa miten pahasti rinnat alkavat roikkua, kun ovat nyt todella hyvin säilyneet. Terveysongelmien takia ei tarvitsisi laihduttaa, ei siis ole korkeaa kolesterolia tms. mutta haluaisin vanhat vaatteeni takaisin käyttöön.
Kommentit (57)
Lähtöpainoni oli 78 kg (164cm). Rinnat oli F-kuppi. Tällä hetkellä 57 kg ja D-kuppi. Ei ne enää ole yhtä kiinteät, mutta mielestäni kauniit. Painonpudotukseni kesti kuusi vuotta.
Olen nyt tavoitepainossani.
Jos päätät lähteä pudottamaan painoasi, niin suosittelen aloittamaan hitaasti. Vaikka 2-3 kiloa aluksi ja katsot sitten mikä fiilis omassa kropassa sen jälkeen.
Katsokaa vaikka miten kävi Maria Lundin.
Vierailija kirjoitti:
Mä laihdutin suht hitaasti 25kg ja kyllähän nuo pieneni 80F - 75D, mutta yllättävän paljon jäikin täytettä, etteivät mitkään ihan kärpäslärkät oo. Ihokin alkaa pikkuhiljaa palautumaan, tosin rasvaan ja öljyän ja kävelen hulluna. Mahassa vielä sellanen pieni "vauvapussi", mutta jos jää, niin ei haittaa. MInkälaista rintajumppaa muuten teet? Kiinnostaisi. N49
Paljon kiitoksia tästä, tällaista kokemusta juuri haen. Millä aineella sinä rasvaat ihoasi? Mikä oli laihdutusnopeutesi?
Rintajumppani sisältää mm. puristuksia kämmenillä eteen, käsivarsien pyöritystä paikoillaan ilmassa (vaaka-asento) ranteet alas-ylös, käsipainoilla erilaisia sarjoja. Netistä löytyy kyllä ohjeita, vaikea sanallisesti selittää. Toistoja on todella paljon ja olen tuota tehnyt jo alle kolmekymppisestä asti. Rintalihaksia voi kokeilla nostaa (rinta heilahtaa) ja siitä näkee missä kunnossa lihas alla on. Mutta itse rintalihas ei auta, jos rintakudos löysistyy ja iho venyy. Sen huomaa kyllä missä on lihaksen ja rintakudoksen ero, kun rintalihas on vahva. Ap
Anni577 kirjoitti:
Lähtöpainoni oli 78 kg (164cm). Rinnat oli F-kuppi. Tällä hetkellä 57 kg ja D-kuppi. Ei ne enää ole yhtä kiinteät, mutta mielestäni kauniit. Painonpudotukseni kesti kuusi vuotta.
Olen nyt tavoitepainossani.Jos päätät lähteä pudottamaan painoasi, niin suosittelen aloittamaan hitaasti. Vaikka 2-3 kiloa aluksi ja katsot sitten mikä fiilis omassa kropassa sen jälkeen.
Kiitos, hyvä neuvo. Minkä ikäisenä laihdutit? Ap
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin iässä 43-45 45 kg. Tissit ennen laihdutusta 100H, nyt 75D. Kyllä on ihan aidot riipparit eli nännit osoittaa maata kohti ja tissien muoto on pitkä eikä puolipallomainen. Raskausarpiakin rinnoissa on paljon siitä aikanaan nopeasta lihomisesta. Onneksi liiveillä saa rinnat ihan ok näköiseksi joten eipä tämä riippuminen juuri haittaa. Tyhjän mahapussin roikkuminen reisille paljon tylsempää mutta ei sekään niin paljon haittaa että mihinkään leikkaukseen menisin.
Upea laihdutustulos sinulla, onnea. Ylipaino ei ole minullekaan terveellistä pitkällä aikavälillä, joten on pakko pudottaa painoa ainakin vähän ennen kun sitä kertyy lisää. Ap
Olen 50v ja laihdutin reilut kymmenen kiloa päivittäisellä tunnin reippaalla kävelyllä. Rinnat jäivät ja valitettavasti hieman liikaa vatsan seutuvillekin. Olen 170 pitkä ja painan nyt 57 kg. Rinnat kenties reilua suomalaista keskikokoa, täällä kotimaassani (Ranskassa) saan siis hakea riittävän isoa kokoa. liiviostoksilla.
Rinnat ja kaulan alueen rasvaan edullisella "paksulla" perusvoiteella päivittäin, olen tehnyt näin aina. Samoin ohuen ihon jalkapöydän päältä sekä käsistä.
Edellisen kerran laihdutin samalla lailla heti kolmannen lapsen syntymän jälkeen (30+) ja tuolloin lähtivät rinnatkin. Luulenpa, että ikä pitää kilot keskellä vartaloa.
Minulta lähti tahattomasti painoa lyhyessä ajassa terveysongelmien vuoksi. Menetin kurvini kokonaan. Lähti tissit sekä peppu. Surin sitä, kunnes sain painoni uudelleen nousuun ja muodot palasi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v ja laihdutin reilut kymmenen kiloa päivittäisellä tunnin reippaalla kävelyllä. Rinnat jäivät ja valitettavasti hieman liikaa vatsan seutuvillekin. Olen 170 pitkä ja painan nyt 57 kg. Rinnat kenties reilua suomalaista keskikokoa, täällä kotimaassani (Ranskassa) saan siis hakea riittävän isoa kokoa. liiviostoksilla.
Rinnat ja kaulan alueen rasvaan edullisella "paksulla" perusvoiteella päivittäin, olen tehnyt näin aina. Samoin ohuen ihon jalkapöydän päältä sekä käsistä.
Edellisen kerran laihdutin samalla lailla heti kolmannen lapsen syntymän jälkeen (30+) ja tuolloin lähtivät rinnatkin. Luulenpa, että ikä pitää kilot keskellä vartaloa.
Merci beaucoup. Sen takia tässä kyselen, koska minun ei ole koskaan tarvinnut laihduttaa, joten en tiedä miten rinnat siihen reagoivat. Olen siis vain lihonut pikkuhiljaa tuon 10 kg. Harrastan liikuntaa jo aika paljon, joten laihduttamisen pitää olla syömisen vähentämistä. Iltasyömisen olen jo jättänyt eli noudatan pätkäpaastoa, minkä on tuntunut sopivan mulle hyvin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulta lähti tahattomasti painoa lyhyessä ajassa terveysongelmien vuoksi. Menetin kurvini kokonaan. Lähti tissit sekä peppu. Surin sitä, kunnes sain painoni uudelleen nousuun ja muodot palasi.
Toivottavasti olet terve nyt. Minkä ikäinen olet? Kurveja ei ehkä vanhemmalla iällä laihduttaja saa takaisin, näin uskoisin. Ap
Olen 40 ja laihduin 17 kiloa vuodessa, nyt BMI 23. Kuppikokoni oli 85E ja nyt 75E. Rinnar on edelleen kauniin muotoiset eli isoin muutos tapahtui onneksi ympärysmitassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne joko säilyy tai ei säily, riippuen miten hyvin pärjäsit geenilotossa. Rintalihaksien vahvistaminen auttaa kuitenkin hiukan pitämään rinnat ryhdikkäinä
Rinnoista 90 % on rasvaa, joten isorintaisen rintalihastreenaus on yhdentekevää kiinteyden osalta. Toki kovalla treenillä saa kainaloiden kohdalta lihasta näkyviin ja ehkä se yleisesti voi ryhtiin myönteisesti vaikuttaa. Mutta siis ei se rintalihasten treeni isorintaisille (tai muillekaan) mitään rintojen koostumukselle tee.
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti laihduttamalla iho pysyy paremmin mukana. Ehtii uudistua, ennenkuin valuu kaksikerroin.
Ihminen on kokonaisuus, eikä pelkät tissit.
Vaikka jäikin jotkut paikat roikkumaan, niin enpähän ottaisi takaisin niitä liikakiloja, ei se pullottava mahakaan niin kaunis ole.
Ja kuitenkin yleensä ollaan pukeissa ja liivitkin on keksitty. Ei ole pakko niitä roikkojaan esitellä kuin ehkä lääkärissä tai omalle miehelle.
Mun pitäs laihtua 30-50 kiloa. Taatusti inhottaa jos jotain jää roikkumaan, tai kun.
Anteeksi ap, mutta vaikuttaa että rintasi ovat sinulle vähän liian tärkeät. Ei pidä antaa noin suurta arvoa jollekin kehon osalle. Itselläni suuret rinnat alkoivat vähän riippua laihdutuksen myötä. Ei haittaa yhtään, rintsikat on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40 ja laihduin 17 kiloa vuodessa, nyt BMI 23. Kuppikokoni oli 85E ja nyt 75E. Rinnar on edelleen kauniin muotoiset eli isoin muutos tapahtui onneksi ympärysmitassa.
Wow, toivottavasti olen yhtä onnekas! Ap
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi ap, mutta vaikuttaa että rintasi ovat sinulle vähän liian tärkeät. Ei pidä antaa noin suurta arvoa jollekin kehon osalle. Itselläni suuret rinnat alkoivat vähän riippua laihdutuksen myötä. Ei haittaa yhtään, rintsikat on keksitty.
Vanheneminen ja rintojen riippuminen on luonnollista ja se voi olla jopa kauniin näköistä. Silti muutoksiin on hyvä varautua henkisesti ja aineellisesti etukäteen (tai niin yleensä pyrin toimimaan, jos mahdollista). Olen turhamainen, mutta en koe sen häiritsevän muita eikä itseänikään. Mutta hyvä huomio sinulla ja kiva, että olet tyytyväinen itseesi. Se on minunkin tavoitteeni kävi miten kävi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joko säilyy tai ei säily, riippuen miten hyvin pärjäsit geenilotossa. Rintalihaksien vahvistaminen auttaa kuitenkin hiukan pitämään rinnat ryhdikkäinä
Rinnoista 90 % on rasvaa, joten isorintaisen rintalihastreenaus on yhdentekevää kiinteyden osalta. Toki kovalla treenillä saa kainaloiden kohdalta lihasta näkyviin ja ehkä se yleisesti voi ryhtiin myönteisesti vaikuttaa. Mutta siis ei se rintalihasten treeni isorintaisille (tai muillekaan) mitään rintojen koostumukselle tee.
Rintakudokseen ei voi vaikuttaa treenillä, mutta jokin ryhdistävä vaikutus sillä on, näen sen peilistä.
Toisilla rintakudos on tiivistä ja toisilla ei, siihen ei voi itse vaikuttaa vaan se on geeneissä. Mammografiassa lausunnossa ainakin minulle on kirjoitettu siitä kumpaan ryhmään kuulun. Hyvät uutiset ovat ne, että meitä tiivisrintaisia ei uhkaakaan rintasyöpä niin kuin ennen luultiin (linkki). Ap
Olen onnellinen, kun olen saanut tiputettua muutaman kilon ja rinnat jonkin verran pienentyneet+kaksoisleuka.Kuppikoko ollut 90 /E.Vaattet ei nyt kiristä!
Olen 37 ja vuoden kuluessa laihtunut 10 kg, 72 -> 62 kg. Rintojen lähtökoko 75G ja nykyinen koko - täsmälleen sama :D. Aivan samat liivit siis käyvät edelleen.
Mutta täytyy sanoa että ei ne kauniit ole. Minulla on sellaiset rumat pulleat nännit joita aina haukutaan ja lisäksi rinnan muoto on enemmän kolmio kuin se ihailtu pyöreä/pisara. Tämä on oikeasti ollut koko elämäni suurin parinsmuodostustakin vaikeuttanut epävarmuus, nimittäin kaikki tuntemani miehet ovat jossain vaiheessa rintojani haukkuneet.
No se siitä - itse laihdutus kyllä sai ne roikkumaan enemmän kuin ennen mutta olen silti mieluummin hoikempi. Jos rohkeus ja rahat riittäisivät menisi sellaiseen uudelleenmuotoiluleikkaukseen...
Mun kuppikoko oli 9-luokalla 65G. Painoin n. 65kg. Nyt painan 81kg ja kuppikoko 75J tai K. Olen käyttänyt samoja liivejä 88-kiloisena ja 75kg. Hoikempana oli vähän tyhjää liiveissä.
Laihdutin iässä 43-45 45 kg. Tissit ennen laihdutusta 100H, nyt 75D. Kyllä on ihan aidot riipparit eli nännit osoittaa maata kohti ja tissien muoto on pitkä eikä puolipallomainen. Raskausarpiakin rinnoissa on paljon siitä aikanaan nopeasta lihomisesta. Onneksi liiveillä saa rinnat ihan ok näköiseksi joten eipä tämä riippuminen juuri haittaa. Tyhjän mahapussin roikkuminen reisille paljon tylsempää mutta ei sekään niin paljon haittaa että mihinkään leikkaukseen menisin.