Vanhemmat heittävät mieluummin käyttökelpoista tavaraa roskiin kuin antavat jollekkin
Eli kyseinen otsikko. Olin tänään vanhemmilla, auttamassa heitä (he muuttavat) niin varaston ja ullakon siivoamisessa, ja heillä on todella paljon tavaraa mitä ovat joko ostaneet, saaneet tai haalineet Facen roskalava ryhmistä ym / vieneet erilaisista tilaisuuksista joista saa tavaraa viedä ilmaiseksi . Heillä oli siinä varmaan 500 henkaria ja kyselin sitten että voinko viedä mennessäni kun olin lukenut juurikin facen roskalava ryhmässä että eräs kaipailisi henkareita juuri perustetulle kirppikselleen. He sit suuttuivat mulle siitä ja sanoivat etteivät anna ilmaiseksi kenellekkään että mieluummin heittävät roskiin. Ironista sikäli että minä tai sisaruksemme emme saisi heittää mitään roskiin vaan kaikki on heille tuotava jos vaikka keksisivät niillä "myöhempää" käyttöä. Ei vaan voi ymmärtää. He sitten veivät järkyttävät määrät jäteasemalle ym täysin käyttökelpoista ja hyvää tavaraa ja joutuivat maksamaan siitä vaan sen takia että ylpeys ei anna myöden antaa jollekin kun "Sillä yrittäjällä on varmasti varaa itse ostaa henkarinsa" kuten äiti tuossa äsken sanoi vaikka häntä haittasi selvästikin se että joutui maksamaan itse siitä kun vei hyvää tavaraa roskiin. He kyllä vievät itse kainen mitä ilmaiseksi saa milloin mistäkin, mutta itse eivät anna kenellekään. Pitäisikin tässä päättää etten vie heille yhtäkään omaa tavaraa mitä karsin pois huushollistani vaan annan jollekin tai vien juurikin paikkakunnan kierrätyskeskukseen jotka myyvät eteenpäin
Kommentit (27)
Tulee mieleen jokin niin primitiivinen asia kuin että kokevat että asema laumassa on parempi kun muilta otetaan ’vaurautta’ mutta muille ei anneta. Sehän parantaa toisen ihmisen asemia että saisi ilmaiseksi mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri kusee lehtiinsä, siis sanomalehtiinsä ja aikakausilehtiinsä ennen kuin vie ne lehtikeräykseen ettei kukaan vain ota niitä ja lue kun hän ne kerta on maksanut
Märkä ja likainen paperi ei edes kuulu paperikeräyslaatikkoon, vaan sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri kusee lehtiinsä, siis sanomalehtiinsä ja aikakausilehtiinsä ennen kuin vie ne lehtikeräykseen ettei kukaan vain ota niitä ja lue kun hän ne kerta on maksanut
Tuollaisen käsittelyn jälkeen eivät kyllä enää lehtikeräykseen kelpaa.
Koitan ensin aina myydä käytettynä eteenpäinkelaus, mutta jos en saa myytyä niin kyllä se ennemmin riskiin menee kuin että antaisin sen pois ilmaiseksi. Jos antaisin tavaroitaan ilmaiseksikin eteenpäin niin mitä järkeä enää olisi kenenkään tehdä töitä kun kaiken saa ilmaiseksikin tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
No toihan on nyt ihan sairasta!
Minä olen niin laiska, etten jaksa missään nettipalstoilla ryhtyä kaupittelemaan. Jos joku tuttu tarvitsee jotain, mitä en itse tarvitse, niin annan ilmaiseksi. Vaatteita olen vienyt UFF:n laatikkoon. Rikkinäiset tavarat menevät roskiin. Näin olen toiminut jo vuosia, hyvin sujuu.
Miksi sinulla on kaapeissasi käyttämättömiä vaatteita?