Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukka kasvatus?

Vierailija
08.08.2020 |

Mitä teidän mielestänne kuuluu tiukkaan kasvatukseen tai kuriin? Eli mitä käytännössä vaaditaan lapselta silloin, kun kasvatus tai kuri on tiukkaa? Minkälainen kasvatus on mielestänne jo liian tiukkaa?

Ihmettelen asiaa, sillä joidenkin nykyäitien kohdalla jo aivan normaalien tapojen vaatiminen omalta lapselta tuntuu olevan mahdotonta.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteita ei sallita eikä ymmärretä, mielipaha ja kiukuttelu tulkitaan huonoksi käytökseksi ja siitä rangaistaan.

Jos lapsi ei saa rehellisesti olla oma itsensä kotona, vaan on esitettävä jotain muuta, niin silloin on jotain pielessä.

Jatkoa viestille 23.

Teillä on siis lapsilla vapaat kiukutteluoikeudet?

Kasvatus on todella omituista, jos lapselle sallitaan vain positiiviset tunteet. Sain itse kiukutella vapaasti ja niin saa lapsenkin.

- ohis

Tämä nykyajan muoti-ilmiö eli "tunnekasvatus" on kieltämättä outoa. Saa länkyttää, ruikuttaa, valittaa, jankuttaa, kinuta ym. ym. niin paljon kuin lystää, koska "tunnekasvattajien" mukaan muuten tulee traumat.

Tunteet ovat kaikki kaikessa, eikä faktoilla ole enää mitään väliä.

Vanhempani ovat syntyneet -41 ja minä 60-luvun lopulla. Sain kiukutella kotona ja silti minulle opetettiin hyvät käytöstavat. Väkivaltaa ei käytetty osana kasvatusta.

Olen kuullut vielä 80-luvulla kun pienelle itkevälle pojalle sanotaan - pojat eivät itke... oli kamalan kuuloista.

Ei pidä ihmetellä suomalaisten mt ongelmien määrää, kun tunteitten näyttäminen kotona on jotenkin outoa 😨

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi