Jos lainaat rahaa jollekin, kysytkö
mihin käyttää rahat tai onko sillä edes merkitystä sinulle?
Lainasin suurehkon summan ja sain tietää sen käytetyn ihan
turhuuksiin. Harmittaa. En ole saanut rahojani takaisin sovittuna päivänä.
Kommentit (11)
En lainale rahaa, koska en saa niitä koskaan takaisin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:41"]
mihin käyttää rahat tai onko sillä edes merkitystä sinulle?
Lainasin suurehkon summan ja sain tietää sen käytetyn ihan
turhuuksiin. Harmittaa. En ole saanut rahojani takaisin sovittuna päivänä.
[/quote]
En lainaa enää kenellekkään. Juuri tuosta syystä, että on jäänyt maksamatta. Silti muutama välillä ruinaa rahaa lainaksi. Tietäen etten lainaa. Vetoavat siihen, että kun mulla on varaa ja ei talous kaadu jne.
Se ei ole mun ongelma jos muilla on taloushallinta hukassa.
Pääasia että saan rahani takaisin.
Jos todella joku tarvii rahaa, lainaan, muuten en.
Minäkään en lainaa rahaa kenellekään. Kahdesti olen lainannut, enkä kummallakaan kerralla saanut rahoja takaisin. Se riitti viemään uskon ihmisiin laina-asioissa.
Minulla olisi kyllä rahaa pyyhkiä rahalla takapuoltani, mutta en sitä tee.
En kysy, koska se olisi tungettelevaa.
Mutta en myöskään anna lainaa, ellei pyytäjä oma-aloitteisesti selosta rahan käyttötarvetta ja taloudellista tilannettaan.
Olen lainanut rahaa hädässä olevalle perheenjäsenelle, jonka tilanne piti parantua. No eipä parantunut, vaan paheni: nyt hänellä ei ole mitään tuloja, eikä pysty velkaansa ehkä koskaan maksamaan takaisin. Minulle tämä aiheutti sen,että nyt meillä kituutetaan vielä mahdollisesti muutama vuosi vähällä rahalla.. koitan sydämessäni ajatella että vaikka en sitä lempileipääni pysty ostamaan, halusin vain auttaa läheiseni jaloilleen :(
Itse ainakin lainatessani kerron mihin rahat menee, joskus olen lainannut rahaa ihan ruokaan, en yleensä lainaa rahaa mihinkään turhuuksiin, vaan vain silloin kun on tarvetta ihan oikeasti, eli rahat on finito ja pitäisi ostaa ruokaa tai maksaa lasku.
Kysyn mihin tarvitset. Jos tarpeelliseen, voin lainata.
No en kyllä kysy, mitä se mulle kuuluu. Aika moni kyllä lainaa kysyessään kertoo kysymättäkin.