Kumman sukunimen valitsen? Esimerkit:
Minun alkuperäinen sukunimeni tuo mieleen ikäviä asioita (tyyliä Pierelä) ja se tulee vielä lievästi sanottuna ikävämmästä sukuhaarasta. Olen päättäny vaihtaa sukunimeni toiseen suvustani löytyvään ja minulla on kaksi vaihtoehtoa.
Ensimmäinen on tyyliä Speltti, aika yksinkertainen, lyhyt ja toimii suht hyvin ulkomailla. Tarkoittaa tosiaan myös jotain tyyliltään neutraalia.
Toinen on tyyliä Alamyrskylä. Omasta mielestä vähän kauniimpi, mutta aika vaikea kansainvälisissä yhteyksissä.
Kumman valitsisit? Taustatietona, että etunimeni on ”perus” (vrt. Anna) ja olen talousalan toimistohommia tekevä kolmekymppinen.
Kommentit (11)
Mulla on tuo tyyliin Alamyrskylä ja yleensä en pidä siitä mutta joinain päivinä se soljuu kauniisti.
Se, mikä itsestä on kauniimpi. Älä mieti tuossa kohtaa kansainvälisyyttä tms muiden mielipidettä.
Kuinka kansainvälistä elämäsi tusinatradenomina on? Aika harva nimi tuottaa mitään oikeita ongelmia tuolla suuressakaan maailmassa. Aloituksesikin perusteella vaikutat niin turhamaiselta ja itseriittoiselta, että valitsisin Alamyrksylän, sillä saa enemmän huomiota sekä Peräseinäjoella että Haaparannassa.
Ota Speltti!
Mä vaihdoin kanssa suvussani olleeseen nimeen. Itse otin sen hienomman nimen ja kadun. Koska ärsyttää aina korjata tai tavuttaa tai ihan kirjain kirjaimelta sanoo miten se kirjoitetaan.
Nimeni on tyyliin Virthepo, eli kirjain puuttuu välistä.
Ottaisin Speltin, jos sekin suht nätti kuitenkin. Paljon helpompi reissatessa. T. ääkkös kansalainen
Speltti on kivan napakka, mutta Alamyrskylä olisi valintani, koska sen tapainen olisi kaunis nimi.
?