Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko ostaa äitiyspakkauksen 2006 Kelan hintaa edullisemmin?

14.07.2006 |

Odotan toista lastani syntyväksi marraskuussa, mutta en tarvitse uutta äitiyspakkausta, kun esikoisen tavarat ovat tallessa. Jos esim. joku ulkomailla asuva suomalaisäiti, jolla ei ole oikeutta ilmaiseen pakkaukseen, olisi kuitenkin halukas ostamaan pakkauksen Kelan hintaa (274,15 + postikulut) edullisemmin, voin ottaa pakkauksen ja välittää sen eteenpäin. Hinnaksi ajattelin 200 ¿ + toimituskulut (matkahuolto tai posti), voit myös koittaa tarjota alempaa hintaa ;-)

Kuvat pakkauksen tavaroista löytyvät Kelan sivuilta http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument .

Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä mahdollisimman pian osoitteeseen mplj@luukku.com, sillä laitan lähiaikoina hakemuksen menemään Kelalle! Jos kiinnostunutta ostajaa ei ilmene siihen mennessä, otan vain Kelan rahakorvauksen.

MPLJ

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
2/12 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et anna sitä ilmaiseksi vaikka sitten sille jollekin ulkomaiselle äidille, sillä saithan sinäkin sen ilmaiseksi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haluat hyötyä jostain jonka saat ilmaiseksi?

Vierailija
4/12 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä todella sairas! Mikä Kelan hinta? Ei Kela myy pakkauksia vaan antaa ne ilmaiseksi!

Vierailija
5/12 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äp:n voi ostaakin ellei ole oikeutettu sitä ilmaiseksi saamaan (esim ulkomailla asuvat). Tässä suora lainaus KELA:n sivuilta:

Haluatko ostaa äitiyspakkauksen?

Jos Sinulla ei ole oikeutta saada Suomen äitiyspakkausta, voit ostaa ja tilata itse pakkauksen Reima Oy:ltä. Kela on solminut Reima Oy:n kanssa sopimuksen äitiyspakkauksen toimittamisesta asiakkaille.

Pakkauksen hinta on 274,15 euroa + postituskulut. Pakkauksen hinta sisältää arvonlisäveron.

En ota kantaa sen kummemmin tuohon ap:n ehdotukseen...

Vierailija
6/12 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän KELA varsinaisesti " anna ilmaiseksi" yhtäkään äitiyspakkausta vaan jokainen odottaja on oikeutettu äitiysavustukseen joka on joko pakkaus tai rahana 140€ :)

Ja tosiaan, ne jotka eivät ole oikeutettu äitiysavustukseen (esim ulkosuomalaiset odottajat) voivat ostaa pakkausta n.270€ hintaan. Varmasti joku sellainen ostaa mielummin pakkauksen hieman halvemmalla, siis jos pakkauksen ylipäätään haluaa...

Minä en ymmärrä miksi jonkun pitäisi ilmaiseksi hyvää tavaraa antaa kenellekään kun vaihtoehtona tosiaan on ottaa tuo raha. Tosin en ymmärrä ihan tätä kikkailua yrittää saada enemmän rahaa myymällä pakkaus.

Ihan ystävällisesti tämän kirjoitan :)

Mayella

Vierailija
7/12 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saatte vedettyä aiheet aina muuhun kun viestin alkuperä.no jatketaan sivuraiteilla ku tykkäätte.mix luopua omasta korvauksesta ja antaa pakkaus pois.jos joku haluaa ostaa edullisemmin pakkauksen kuin kelasta nii hyvä et on mahis.ja on niitäkin jotka ei saanu tän vuoden pakkausta vaikka ois halunnut ja ei pysty ostaa kelasta sitä.

Vierailija
8/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Puolustukseksi" ensinnäkin, että ei ole edes mikään mun oma idea, vaan olen saanut vinkin muilta äideiltä, jotka ovat tehneet samoin oman pakkauksensa kanssa. Ideana on, että molemmat osapuolet hyötyvät - äiti, jolla ei ole oikeutta pakkaukseen mutta sen haluaisi, saa sen halvemmalla kuin Kelasta ostettuna, ja minä saan enemmän kuin sen 140 e, minkä saisin, jos valitsisin pakkauksen sijasta Kelan raha-vaihtoehdon, joka on paljon pienempi kuin pakkauksen arvo.

Joo, voisinhan tosiaan antaa pakkauksen jollekin ilmaiseksi, jolloin jäisin itse kokonaan ilman äitiysavustusta, tai sitten vastaavasti ottaa sen Kelan 140 e ja lahjoittaa sen hyväntekeväisyyteen... Mutta kun jostain kumman syystä tarvetta niille rahoille olisi ihan meidän omassakin pikku perheessä, kun ei satuta mitään miljonäärejä olemaan!

Tuli ehkä turhan kärkäs tästä vastauksesta, mutta kyllä rupesi vähän ottamaan pattiin, kun sairaaksi haukutaan, vaikka mun ehdotuksessahan nimenomaan molemmat osapuolet hyötyy!! Enhän mä nyt ole tätä pakkausta kenellekään sellaiselle myymässä, joka saisi sen itsekin ilmaiseksi Kelasta...

Myyntitarjous on joka tapauksessa edelleen voimassa, jos tulee asiallisia vastauksia. Jos ei tule, niin sitten otan suoraan se Kelan 140 e.

alkuperäinen

Vierailija
9/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun osa kritisoi sitä, että myyn rahasta jotain, minkä itse saan ilmaiseksi, niin kirpparit on itse asiassa täynnä eri vuosien äitiyspakkauksista peräisin olevia vaatteita... Nekin on todennäköisesti saatu aikanaan ilmaiseksi, eikä niiden myymistä (lahjoittamisen sijasta) kukaan moralisoi ;-)

Olisiko sitten jotenkin hyväksyttävämpää, jos möisin pakkauksen tavarat yksitellen kirpparilla (käyttämättöminä tai muodon vuoksi kertaalleen käytettyinä)? Mikä on se oleellinen ero? Varmaan se, että saisin silloin ALLE sen Kelan tarjoaman 140 e, eli eihän siinä olisi minun kannaltani mitään järkeä, kun ottaa vielä huomioon kirpparimyynnistä tulevat kulut ja vaivan.

Syy siihen, etten suorilta tyydy siihen Kelan 140 euroon, on se, että mun mielestä on oudon epäoikeudenmukaista, että Kelan tarjoama rahavaihtoehto on niin pieni verrattuna pakkausvaihtoehtoon (siis pakkauksen arvoon). Eihän se, että ei tarvitse lisää nimenomaan 60-70 cm potkuhousuja ja bodeja yms., tarkoita, että ko. lapsiperheellä olisi muuten vähemmän tarvetta äitiysavustukselle. Kaipa Kela sitten pelkää, että rahaa ei käytetä lasten tarpeisiin vaan johonkin muuhun???

Ja joo, tiedän, pitää olla kiitollinen, että meillä ylipäätään on olemassa tällainen äitiysavustussysteemi...

alkuperäinen

Vierailija
10/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että mun mielestä kuulostaa ihan hyvältä ja käytännölliseltä toi toisen pakkauksen myyminen sitä haluaville. Hassua, että jopa sairaaksi on ap:ta sen takia kutsuttu! =) Moni ulkomailla asuva odottaja on harmitellut sitä, ettei saa hyvää ja korkealaatuista suomalaista äp:ta ' ilmaiseksi' , eli halvempi hinta kuin Kelan pyytämä voisi olla heille mieleen.

Ehkä vihaisimmille kirjoittajille ei tosiaan tullut mieleen, että jos annat sen toisen pakkauksen ilmaiseksi pois niin et saa mitään avustusta toisesta lapsestasi..=)

Mukavaa odotusta ja suvaitsevaisuutta kaikille =)

t. poppis

Vierailija
11/12 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli jokin aika sitten samantapainen keskustelu, joku aloitti, että voisi myydä pakkauksen.. Jo alkoi tulla vastauksia jos jonkinlaisia. Käsittämätöntä, että pitäisi muka pakkaus antaa ilmaiseksi eteenpäin! Pöh, sanon minä. Itsekin mietin, että valitsenko pakkauksen, vai otanko rahan (sitten kun se aika tulee). Pakkaus on kiva, mutta kun niitä pieniä vauvan vaatteita pursuaa jo kaapeista! Raha vaihtoehto on taas naurettavan pieni (onhan pakkauksenkin arvo 270e!). Esikoisesta otin pakkauksen v.-03, toisesta otin rahan v.-04. Kolmonen syntyy (jos kaikki suunnitelmien mukaan etenee) v.-07, ja tekisi mieli kyllä ottaa pakkaus, koska rahasumma on niin surkea.

Minusta on mainio idea antaa niille ihmisille mahdollisuus ostaa pakkaus Kelan hintaa edullisemmalla, ketkä eivät ole avustukseen oikeutettuja.

Vierailija
12/12 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinen