Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ylimielisiä ihmisiä, jotka...

Vierailija
28.07.2013 |

Kehuskelevat koulutuksellaan, ammatillaan, autoillaan, taloillaan ja muut eivät ole heidän mielestä mitään. Nauretaan ammattikoulun käyneelle päin näköä ja tehdään johtopäätös, että tällainen ammattikoulun käynyt ihminen on tosi tyhmä.

Minua raivostuttaa, koska olen töissä yhdessä firmassa sihteerinä ja siellä on näitä "parempia" enemmän kouluja käyneitä, jotka ihan oikeasti näyttävät minulle sen, että minä en ole mitään. Olen vain kopiokone ja faxaaja ja välillä tuodaan ihan tyhmiäkin työtehtäviä minulle (jotka siis jokainen voisi hoitaa itse) sekä selitetään asiat kuin lapselle, että tajuanko nyt varmasti ja löydänkö nyt varmasti sen ja sen yrityksen faxinumeroa... No, jumankauta etsikööt sitten faxinumeron valmiiksi minulle, niin ei tarvitse miettiä tuollaisia turhia!

Onko muilla samanlaisia kokemuksia työpaikalla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisellä ajattelisin tarkoitettavan ihmistä, joka korostaa omaa paremmuuttaan ja vain ja ainoastaan hänen mielipiteensä on oikea. Rasittava tyyppi.

Vierailija
2/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä koet vain alemmuutta, ja tulkitset kommentit ylimielisiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahimpia ovat muka-uskovaiset, jotka saarnaavat omaa totuuttaan, usein kovaäänisesti ja laativat omia sääntöjään. Kannattaa kiertää kaukaa.

Vierailija
4/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 19:35"]

Ehkä sinä koet vain alemmuutta, ja tulkitset kommentit ylimielisiksi?

[/quote]

Kommentit ovat ylimielisiä. Eli tottakai tulkitsen ne sellaiseksi ja niiden on ihan tarkoitus ollakin minulle sellaisia. Kyllä sen huomaa ihan kahvipöytäkeskustelussakin ja vaikka ollaan isossa avokonttorissa kaikki, niin minä olen yleensä se, jota ei pyydetä kahvitauolle/lounaalle. Meillä ei ole myöskään tapana, että sihteeri keittäisi kahvia, vaan jokainen keittää kahvinsa itse, niin kerran tällainen uusi työntekijä (joku DI taitaa olla) tuli sanomaan minulle, että kävisinkö keittämässä kahvia... :D Heh, en tosiaan mennyt ja pomokin sanoi, että jokainen keittää kahvinsa itse. Mutta tällainen "kiva" olettamus.

Vierailija
5/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, tätini mies on tollainen. Tosin se ei retostele koulutuksellaan kun sitä ei ole, mutta autollaan, varallisuudellaan (muka), tietämyksellään ja älykkyydellään (muka). Se ei osaa puhua oikeastaan mistään asiasta ilman, että kääntäisi asian omaan itseensä, siihen mitä omistaa, siihen miten tärkeä on ym.

Hassuinta, ettei se edes ole oikeasti mitenkään rikas, älykäs, tärkeä eikä vastuullisessa asemassa työssäänkään. Kunhan retostelee ja paukuttaa henkseleitään.

Todella rasittava ihminen.

Vierailija
6/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, Mikä kahvinarkomaaninen työpaikka, yag

Vierailija
7/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni työskenteli juuri tuollaisessa firmassa. Laskentafirma oli Kukontorilla ja öykkäröinti oli törkeää ja päivittäistä. Häneen suhtauduttiin vähättelevästi, koska hän oli "vain" tradenomi. Kirjanpitohemmoilla oli Kauppakorkeassa hankittu koulutus ja hyvin suuret luulot itsestään.

Vierailija
8/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mistä tiedän ihan selvästi, että olen heidän mielestä alempiarvoisempi on se, että tyyliin taputellaan päähän ja hoetaan lapsellisella ja ylimakealla sävyllä "voi että mihin jouduttais ilman sua, oot niin korvaamaton" - ei tällaisia kehuja toisilleen sano koskaan. Onhan se toki hienoa saada kehuja tehdystä työstä, mutta se, että sitä ei oikeasti tarkoiteta niin... Saan taputteluja päähän, kun niittaan pari paperia yhteen, hitto vieköön :D heillä itselläänkin on niittikone siinä pöydän kulmassa, niin eikö sitä parin paperin nippua tuoda siihen minun pydälleni vaikka on tuhat muuta tähdellisempää asiaa siinä menossa ja vielä joku monimutkainen asiakaspuhelu... Jätetään laput vaan siihen pöydälle ja kun puhelimesta vapaudun, niin kysyn, että mitäs näillä nyt sitten teen, niin vastaukseksi saan "no niittaa ne yhteen"!

Vierailija
9/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta mietin vaan tuota kahvinkeittoa. Siis ihanko tosissaan teillä jokainen käy vuorollaan keittämässä kahvia vain itselleen? Tavallisella suodatinkeittimellä? Jos on joku kupillisen kerrallaan tekevä terva-automaatti niin sitten ymmärrän, en muuten...

Vierailija
10/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 20:07"]

Ot, mutta mietin vaan tuota kahvinkeittoa. Siis ihanko tosissaan teillä jokainen käy vuorollaan keittämässä kahvia vain itselleen? Tavallisella suodatinkeittimellä? Jos on joku kupillisen kerrallaan tekevä terva-automaatti niin sitten ymmärrän, en muuten...

[/quote]

Siis tietysti kahvia keitetään kerralla niin paljon, kuin juojia on. Ei tietenkään kaikki voi kuitenkaan olla samaan aikaan kahvilla, joten kahvia on velvollinen keittämään jokainen kahvin juoja työnkuvasta riippumatta.

Vierailija
11/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne voivat istua yhtäaikaa kahvilla ja jokainen keittää kahvit itse.....montako kahvinkeitintä siellä on??

Vierailija
12/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 20:13"]

Miten ne voivat istua yhtäaikaa kahvilla ja jokainen keittää kahvit itse.....montako kahvinkeitintä siellä on??

[/quote]

No, ehkä tekstissäni nyt oli tämän kahviasian suhteen vähän hölmö kuvaus, mutta tarkoitin (niin tarkoitti pomonikin), että jokainen työpaikassa on velvollinen keittämään sitä kahvia eikä vain sihteeri. Ei kenelläkään ole mitään omaa erityistä kahvin keittäjää. Tottakai jos nyt 5 menee samaan aikaan kahville ja pannussa ei juuri silloin satu olemaan kahvia, niin jonkun sitä on sitten keitettävä eikä haeta sihteeriä apuun :D

Vierailija
13/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli töissä ylimielinen sihteeri, joka "unohti" akateemisilta esim. palkitsemisesta ilmoittaa- ei kiva sekään

Vierailija
14/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani ei ole,mutta naapurissani asuu juuri tälläinen henkilö.Asian pahemmaksi tekee,että hän muka uskovainen.

Vierailija
15/15 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna alkaisin vaivihkaa katselemaan uutta työpaikkaa. Tiedän, että työmarkkinoilla on tällä hetkellä heikko tilanne, mutta työstä työhön siirtyminen on helpompaa kuin työttömyydestä työhön siirtyminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi