Veljen "kihlattu"
Harmittaa...veljeni meni kihloihin entisen työkaverinsa kanssa. Asiaan kuuluu, että tämä kihlattu on täysin manipuloinut veljeni koko sukuamme vastaan. Ja veljeni uskoo häntä. Meillä on aina ollut hyvät ja lämpimät välit koko perheessä. Mutta nykyään ei edes uskalla mennä kesämökille, joka on meidän yhteinen, sillä tämä nainen on ominut sen täysin itselleen. Harmittaa myös veljeni lasten puolesta, jotka isä on joutunut "hylkäämään" tämän naisen vuoksi. Tietty, asia on heidän keskeinen. En ole uskaltanut/voinut ottaa asiaa esille heidän kanssaan, koska haluan välttää riitoja. Äiti kärsii asiasta enemmän kuin me. Mitä teen?
Tämä kyseessä oleva nainen itse on keski-ikäinen, lapseton ja omasta mielestään hyvin koulutettu:-)
Kommentit (7)
Laitatte heidät ostamaan teidän puoliskonne kesämökistä!
Tai vuoroviikot heti. Ei se nyt niin mene että te osallistutte(?) kustannuksiin mitä tulee, muttette pääse sinne.
Muuten tuskin voitte vaikuttaakaan asiaan.
Ikävä tilanne mutta tästä tuli mieleeni kuinka mieheni suku olettaa minun kääntäneen miehen sukuaan vastaan. Olivat aiemmin melko läheisiä, suku kokoontui usein, ja mieheni meni siinä mukana, sinkku kun oli.
Kun menimme naimisiin, mies alkoi vieraantua suvustaan; kertoo että on saanut tarpeekseen jatkuvasta hössötyksestä, eikä koe että olisi millään lailla samalla aaltopituudella sukulaistensa kanssa. Jopa minä olen yrittänyt patistaa miestä osallistumaan enemmän suvun tapaamisiin janyhdessä oloon, mutta ei. Miehelle riittää minä ja lapset, ei kaipaa muuta sukua. :/ Ja koska muutos on varmasti ollut melkoinen, suvun mielestä tämä epäilemättä on minun vikani.
3, onpas miehesi juntti typerys! Ensin turvautuu suvun seuraan yksinollessaan, mutta hylkää täysin naisen löydettyään.
Menet sinne mökille! Ei sillä naisella ole mitään sanomista asiaan ja jos veli ällittelee, ryhdy asiallisesti puhumaan siitä, miten täytyy tehdä vuorosysteemi ja sopia käytöstä. Koska veli ja kihlattu ovat olleet alkukesän mökillä, loppukesä on sinun aikaasi.
Miksi se kihlattu on lainausmerkeissä? Oikeasti ovat kihloissa. Kuulostat ihan minun kälyltäni. Aina kuppaamassa rahaa, tunkemassa ja arvostelemassa. Mikään ei kelpaa.
Meilläkin samanlainen tapaus, sotkenut kaikkien välit. Nyt vaan odottellen, että esm. tippuu mökin katolta tai muljahtaa kaivoon :D
Miksi yhtä ainutta ihmistä noin pelätään ja annetaan hänen tehdä mielensä mukaan? Miksi häntä luimistellaan? Herätkää nyt aikuiset ihmiset!! Jos teillä on yhteinen mökki, niin sinne vaan. Veli tuskin on niin ääliö, että hän alkaisi mitään vastaan sanomaan kun kerran hyvin asian oikean laidan tietää. En pelkäisi tulevaa riitaa, asia pitää jossakin vaiheessa vain käydä läpi, eikä lakaista taas maton alle. Se lakaisu kun ei ole tähänkään mennessä näköjään auttanut.
Nostatte siis kissan pöydälle aika nopeasti, mutta suunnitelkaa strategia ensin yhdessä., Käytte veljen ex-vaimon ja heidän lastensa kanssa keskustelun siitä miten he haluaisivat tilanteen menevän, en usko veljesi hylänneen ajatuksissaan lapsiaan. Myös vanhemmilla on iso rooli tässä asiassa. Teillä on kaikki aseet käytettävissä, käyttäkää ne viisaasti.