Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi luomusti 43-vuotiaana?

Vierailija
07.08.2020 |

Olisi kiva kuulla kokemuksia, kuinka on mennyt raskaus- ja odotusaika ja sen jälkeen?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi monikin vielä tulee, mutta terveen lapsen saaminen onkin sitten eri asia. Olen 43 ja raskaana. Kävin hedelmöityshoidossa, sillä takana yksi trisomiaraskaus. Munasolujani punktoitiin, kun olin vielä 42 ja 90% niistä oli viallisia. 19: sta alkioista 2 oli terveitä! Se on järkyttävä totuus. En uskaltanut yrittää luomuna. Tietysti aina jollakulla onnistuu, mutta riskit on isot.

Vierailija
2/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ne vialliset alkiot olisivat vaan johtaneet keskenmenoihin, jotka ovat todella yleisiä iästä riippumatta. Itselläni testattiin 12 munasolua, joista 2 oli terveitä. Mieheltä taas oli todella vaikea löytää edes yhtä tervettä siittiötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin luomusti ja vahingossa raskaaksi iltatähtemme kanssa, noin 2 kk ennen 43 v syntymäpäivääni. 

Laskin varmat päivät väärin. 

Kaikki meni hyvin, toki lapsivesipunktio otettiin. Terve tyttö syntyi täysiaikaisena. 

Ei mitään ongelmia tähän mennessä, nuorin lapsi on nyt 9 kk. 

Vierailija
4/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaaksi monikin vielä tulee, mutta terveen lapsen saaminen onkin sitten eri asia. Olen 43 ja raskaana. Kävin hedelmöityshoidossa, sillä takana yksi trisomiaraskaus. Munasolujani punktoitiin, kun olin vielä 42 ja 90% niistä oli viallisia. 19: sta alkioista 2 oli terveitä! Se on järkyttävä totuus. En uskaltanut yrittää luomuna. Tietysti aina jollakulla onnistuu, mutta riskit on isot.

Tilastoista käy ilmi, että selvästi yleisimmän trisomian eli Downin syndrooman todennäköisyys 43-vuotiaalla äidillä on kolme prosenttia. Eli jos saisit 43-vuotiaana sata lasta, niistä kolmella olisi Down. Ei mikään kovin suuri todennäköisyys minun mielestäni.

Eri juttu on sitten, pystyykö lainkaan saamaan lapsia tuossa iässä. Olen pahoillani, että jouduit kokemaan trisomiaraskauden, haluan vain yleisellä tasolla todeta, että valtava enemmistö 43-vuotiaidenkin lapsista on terveitä.

Vierailija
5/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kuuloista. Onnea vauvasta kolmonen.

Vierailija
6/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin vanhojen naisten kuulu enää harrastaa seksiä

Vierailija
7/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastoista käy ilmi, että selvästi yleisimmän trisomian eli Downin syndrooman todennäköisyys 43-vuotiaalla äidillä on kolme prosenttia. Eli jos saisit 43-vuotiaana sata lasta, niistä kolmella olisi Down. Ei mikään kovin suuri todennäköisyys minun mielestäni.

Eri juttu on sitten, pystyykö lainkaan saamaan lapsia tuossa iässä. Olen pahoillani, että jouduit kokemaan trisomiaraskauden, haluan vain yleisellä tasolla todeta, että valtava enemmistö 43-vuotiaidenkin lapsista on terveitä.

Ei ymmärrä asiaa. Suurin osa päätyy keskenmenoon. Sinä esittelet prosentteja kaikista syntyneistä lapsista. Tämä on aivan eri asia kuin kelvollisen munasolujen lukumäärä.

Vierailija
8/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo ties kuis mones niin voi mennä hyvinkin. Jos on vasta ensimmäinen tuossa iässä niin.....

Vierailija
9/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei olisi ollut enää mahdollista. Luonnollisista syistä.

Vierailija
10/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi menee kouluun, kun äiti viettää viisikymppisiään.

Vierailija
11/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, lapsiparka😢

Vierailija
12/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni vaimo sai nuorimmaisensa 43 vuotiaana. Meni 3 vuotta sitten kouluun. Ekat vuodet oli hänelle tylsiä, koska oli oppinut jo kaiken mitä noilla luokilla opitaan. Toivottavasti kiinnostus oppimista kohtaan jatkuu myöhemminkin. Kukaan ei ole häneltä vaatinut, mutta hän on omatoimisesti kysellyt ja oppinut...

Vierailija
13/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 44, kun aloin odottamaan ihan luomusti. Edellinen synnytys 16 vuotta aiemmin. Ihan kuin olisi ekaa mennyt tekemään, vaikka oli 4. synnytys. Raskauden loppu otti myös koville. Kroppa jotenkin antoi periksi, sen tunsi synnytyksen jälkeen, kun jalkaterät ja kämmenet olivat pitkään kipeät. Imetin 2 vuotta. Eka vajaa vuosi ihan pelkällä rintamaidolla. Eipä ollut kiire mihinkään. Kilot lähtivät aiempaa hitaammin.. varsinainen väsähtäminen tuli sitten, kun täytin 50 ja lapsi oli 5. Vanhana äitinä olemisessa on hyviä ja huonoja puolia, sen huomaan nyt, kun lähestyn 60 v ja kotona on esiteini, hjälp ❤️

Vierailija
14/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi menee kouluun, kun äiti viettää viisikymppisiään.

Veljeni vaimo ja veljeni ovat kuin 40, vaikka ikää 50... Lapset pitää nuorena, tai geenit...

Vierailija
15/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini häpeää, kun liki kuusikymppinen äiti. Kaverit luulee äitiä lapsen mummoksi. 

Vierailija
16/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini häpeää, kun liki kuusikymppinen äiti. Kaverit luulee äitiä lapsen mummoksi. 

Toivottavasti sulla ei ole lapsia suunnitelmissa ollenkaan. Välttyvät häpeämästä sun juttujasi.

Vierailija
17/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit nyt häpeää kaikkea. Mies kertoi, että häpesi teininä vanhempiaan, kun ne olivat niin kauhean vanhoja. Miehen äiti oli 16 kun sai lapsen ei oli kolmekymppisenä teinin mielestä kauhea kalkkis.

Vierailija
18/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella itsekästä kun vammaisen lapsen todennäköisyys on jo luokkaa 50%

Vierailija
19/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulla ei ole lapsia suunnitelmissa ollenkaan. Välttyvät häpeämästä sun juttujasi.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta minulla on useampikin lapsi. Kaikki kouluikäisiä, joten siksi tuo teinien maailma on tuttua. Harmi, jos pahoitit mielesi tosiasiasta. 

Vierailija
20/40 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärrä asiaa. Suurin osa päätyy keskenmenoon. Sinä esittelet prosentteja kaikista syntyneistä lapsista. Tämä on aivan eri asia kuin kelvollisen munasolujen lukumäärä.

Itse asiassa tuohon kolmeen prosenttiin sisältyvät myös keskeytetyt raskaudet.

Mutta kuten kirjoitin, on eri asia ylipäätään tulla raskaaksi 43-vuotiaana, ja eri asia synnyttää terve lapsi. Ap kyseli kokemuksia luomuraskauksista ja -synnytyksistä, joten minun ymmärtääkseni hän toivoi kokemuksia niiltä, joilla kelvollisia munasoluja on.

Ap kyseli kokemuksia, mutta sinä et kertonut kokemuksia. Minun ymmärtääkseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi