Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50000€ autoon - millaisilla tuloilla?

Vierailija
26.07.2013 |

Aika paljon näkee varsinkin täällä pk-seudulla 50k€ ja paljon yli maksavia henkilöautoja. Iso osa on varmaan liisattuja, mutta kiinnostaisi tietää, että millaisilla liksoilla tuon hintaisia menopelejä ostetaan? Tingitäänkö matkustelusta, vaatteista jne?

Meillä vuositulot noin 150000€ ja budjettiin sopii max. 30000€ biili.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paljon rahaa autoon on valmis laittamaan riippuu paljon myös auton käyttötarkoituksesta. Mieheni ajaa paljon, työmatkakin on jo suhteellisen pitkä ja vapaa-ajallakin ajetaan pitkiä matkoja, joko kesämökille viikonlopuiksi tai sitten talvellakin miehen harrastukset vievät hänet kauas pääkaupunkiseudulta. Niillä vuosikilometreillä mitä meidän autoomme kertyy, siihen panostetaankin jonkun verran. Ei osteta niin vanhaa että pitäisi heti olla vaihtamassa, halutaan mukavuutta, kulutuksella on väliä, jne. Auton on oltava myös tilava että suht iso koiramme voi matkustaa turvallisesti mukana. Tämänhetkinen auto ostettiin uutena, nyt on pikkuhiljaa vaihto edessä, varmaan ostetaan joku about 2 vuotta vanha.

Ihan yleisesti ajateltuna sen 30 000 voisimme kuitenkin laittaa autoon. Sitä käytetään niin paljon. Jos ajaisimme vain jotain kauppamatkoja ja 10kilometrin päähän minun työpaikalleni niin sitten olisi eri asia. Itse en oikeastaan, niitä mökkireissuja lukuunottamatta, edes tarvitsisi autoa.

Ja meillä rahaa laitetaan jatkuvasti myös säästöön isompien hankintojen varalle.

Vierailija
42/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 13:28"]

Millaiset työpaikat ostelee 100 000 Porschen maastureita työsuhdeautoiksi?

[/quote]

tilaapa tiedot tekstiviestillä. ikinä eivät tuon hintaluokan autot tunnu olevan yksityishenkilön omistuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työsuhdeauto olekaan yksityishenkilön = työntekijän omistuksessa vaan vain käytössä. Työsuhdeauto on useimmiten leasingyhtiön omistuksessa ja haltijana työnantaja.

Vierailija
44/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:50"]

Tuon hintaluokan autoista suurin osa lienee työsuhdeautoja, loput tosiaan velalla ostettuja. Tosin mun mies osti käteisellä 30 000 € auton (joo ei ole sama kuin 50 000 € mutta silti), se vaan on nuoresta pitäen hoitanut raha-asiansa äärimmäisen fiksusti.

[/quote]Ei Pk-sedulla ole työpaikkoja joissa olisi mitään työsuhdeautoja.

[/quote]

No on niitä ja paljon. Mutta näissä autoissa on toki verotusarvo, eli kyllä niidenkin pito maksaa kuten omankin ostaminen...

[/quote]Ai mitä muka. Eihän PK-seudulla ole mitään teollisuutta. Jotain parturi-Kampaamoja ja valtion virkaloisia

Vierailija
45/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä vain lääkärit pääsevät sellaisille tuloille, mutteivät työsuhdeautojen tms. pariin, joilla noin kalliita autoja ostellaan. Poikkeuksia tietysti on, mutta yleistyksiähän tässä haetaan.

Vierailija
46/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä uusi 70 000 euron bemari. Pöyristyttävää minusta ja äärimmäisen huono sijoitus. Miehen vuositulot n. 240 000, joten mikäpäs sit siinä.

Vierailija
47/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 16:25"]

Mun miehellä uusi 70 000 euron bemari. Pöyristyttävää minusta ja äärimmäisen huono sijoitus. Miehen vuositulot n. 240 000, joten mikäpäs sit siinä.

[/quote]Halpa Bemariksi. Ja nolo. Jää sellainen vaikutelma että on yritetty ostaa munanjatke mutta ei ole rahat riittäneet 5-sarjalaiseen

Vierailija
48/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

jamitä tekee työkseen?

Vierailija
49/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:20"]

Tuon hintaluokan autoista suurin osa lienee työsuhdeautoja, loput tosiaan velalla ostettuja. Tosin mun mies osti käteisellä 30 000 € auton (joo ei ole sama kuin 50 000 € mutta silti), se vaan on nuoresta pitäen hoitanut raha-asiansa äärimmäisen fiksusti.

[/quote]

Siihenkö se sitten loppui se nuorena aloitettu raha-asioiden fiksu hoitaminen? Uusi auto on ehkä typerin sijoitus, jonka voi tehdä ellei nyt ole niitä setelitukkoja saunansytykkeeksi asti.

[/quote]

Missä tuossa luki, että se 30 000 € auto oli uusi ;)? Ei ollut, ei kukaan eikä varsinkaan mun mies ole niin hullu, että omilla rahoillaan ostaa uutta autoa. Siis käteisellä, mutta käytetty ;)

Vierailija
50/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 13:26"]

[/quote]Ei Pk-sedulla ole työpaikkoja joissa olisi mitään työsuhdeautoja.

[/quote]

No on niitä ja paljon. Mutta näissä autoissa on toki verotusarvo, eli kyllä niidenkin pito maksaa kuten omankin ostaminen...

[/quote]Ai mitä muka. Eihän PK-seudulla ole mitään teollisuutta. Jotain parturi-Kampaamoja ja valtion virkaloisia

[/quote]

Ei täällä teollisuutta niin olekaan, jos sillä tarkoitat tehtaita, mutta niiden teollisuusyritysten pääkonttoreita sitten senkin edestä. Pääkonttorilla sitten istuukin yleensä esim. johtoryhmän jäsenet ja siellä sitten löytyykin jos jonkinlaista työsuhdeautoa. Monessa yrityksessä myös päällikkötasolla on työsuhdeautoja, ei mitenkään epätavallista tuokaan.

Vierailija
51/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 16:37"]

[/quote]

jamitä tekee työkseen?

[/quote]

Strippaa ja myy itseään.

Vierailija
52/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsuhdeauto tulee lähes eurolleen yhtä kalliiksi kuin auton ostaisi itselleen käytönajaksi. Täytyy olla todella hyvä palkka, jos ottaa yli 50.000 euron arvoisen työsuhdeauton, palkasta lähtee yli 1000 euroa verojen jälkeen pelkästään autoon. Meillä bruttokuukausitulot hyvät mutta siltikään ei mies raaski ottaa työsuhdeautoa. Kallista on auton pito, laski miten laski.

Vierailija
53/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:46"]

Ei voi mitään, pakko ostaa käytettynä, kun muuten ei saa kunnollista autoa. Viisi vuotta kun odottaa, niin Saksasta voi hakea käytetyn.

On kyllä surkeeta olla suomalainen, iso maa, huonot tiet ja vasemmiston kateus tekee sen , että joudumme henkiemme uhalla ajamaan vanhoilla ritsoilla. Mamutkin nauraa meille.

[/quote]

Kyllä esim. Helsingin autokanta kestää vertailun muiden samankokoisten eurokaupunkien kanssa. Tosikalliita pippelinvenytyautoja on vähemmän, mutta muuten autokanta on uutta, siistä ja ennekaikkea isompaa kuin esim. Italiassa.

Eikä esim. uusi Golf maksa Saksassa montaakaan sataa Suomea enemmän.

Eli lopeta valitus, mene töihin ja osta auto.

[/quote] Hah hah hah. Vai ei uusi Golf maksa monta sataa Saksassa vähemmän, varmaan katsoit saksalaisen MERKKILIIKKEEN hinnastosta??

Tiedoksi, hyvin harva (=typerykset) ostavat Saksassa merkkiliikkeestä uusia autoja ellei:

a) ole liikaa rahaa

b) ehkä haluaa hiukan paremman takuun

c) on töissä jossain konsernissa, jossa on ns. henkilöstöalennukset tietyistä merkeistä.

Normikansalainen katsoo mobile.de:stä uuden auton ja nappaa sen Golfinsa tuhansia euroja halvemmalla kuin suomineito ja -poika.

Muuten autokanta mm. Keski-Euroopassa on pieniin autoihin keskittynyttä paljolti, koska väestötiheys, liikenne ja parkkipaikat puoltavat pienien autojen käyttöä. 

[/quote]

Besserwisserismisi on jo huolestuttavalla tasolla... kaltaisiasi ääliöitä tulee aina viereeni istumaan lentokoneessa tms jolloin ei pääse äkkiä muualle.

Ihan vaan tiedoksi että merkkiliikkeestäkin saa alennuksia. Mobile.de ei ole se yleisin ostospaikka.

[/quote]

Joo, kato kun olen asunut 7 vuotta Saksassa niin kyllä tiedän mistä autoja saa edullisesti ja tiedän suomalaisen propagandan luonteen.

Vierailija
54/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa mammat oikein autoedun laskemista ja haittoja/etuja. Sanottakoon, että leasing tai autoetu on kaikkea muuta kuin edullinen. Jos on työajoa niin tulee jopa kalliimmaksi kuin oman ostaminen.

Ja näihin mammojen talouksien yleisiin 200 000e/v juttuihin uskon hyvin vähän. Osa voi toki pitää paikkansa mutta muuten argumenttina ihan tilastot.

Lakimies

Vierailija
55/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitää olla melkoinen veroetu että sen netto-vaikutus olisi 1000e.

Vierailija
56/61 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omalla rahalla. Itse tienatuilla. Oma maksoi uutena 98 keur ja miehen 169 keur. Yrittäjiä ollaan ja pääomatulot n. 300 keur/v. 

Vierailija
57/61 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Mun vuositulot on 40000, ja vaihdan lähipäivinä alle 54000 Lexuksen. Ruuan ostan Lidlista, käyn kolme kertaa vuojessa ulkomailla. Olen tuntiopettaja. Kolme kuukautta aina työnhakijana. 800€ kuukaudessa menee talon lainaan mutta se loppuu 8 kk kuluttua. Vaateita ym turhaa en paljon osta. Vaimon tulot alle puolet mun tuloista. Semmosta. 

Vierailija
58/61 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla reilu 40 000 € auto (leasing) ja asun arkeassa kerrostalolähiössä. Hupaisa kontrasti, mutta onpahan mulla edes jotain hienoa: auto, joka ei ole oma.

jos omat rahat laittaisin autoon kiinni, niin hinta olisi max 25 000 €.

Vierailija
59/61 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on n. 55000 euron Volvo työsuhdeautona. Edellinenkin oli liisarivolvo. Ihan päällikkötasolla oon töissä pk-seudulla eikä työ edellytä mitään matkustamista (paitsi lentämistä silloin-tällöin). Tienaan n. 80000 vuodessa.

Omaan autoon en laittaisi rahaa kuin 25 keur max.

Vierailija
60/61 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:46"]

Ei voi mitään, pakko ostaa käytettynä, kun muuten ei saa kunnollista autoa. Viisi vuotta kun odottaa, niin Saksasta voi hakea käytetyn.

On kyllä surkeeta olla suomalainen, iso maa, huonot tiet ja vasemmiston kateus tekee sen , että joudumme henkiemme uhalla ajamaan vanhoilla ritsoilla. Mamutkin nauraa meille.

Kyllä esim. Helsingin autokanta kestää vertailun muiden samankokoisten eurokaupunkien kanssa. Tosikalliita pippelinvenytyautoja on vähemmän, mutta muuten autokanta on uutta, siistä ja ennekaikkea isompaa kuin esim. Italiassa.

Eikä esim. uusi Golf maksa Saksassa montaakaan sataa Suomea enemmän.

Eli lopeta valitus, mene töihin ja osta auto.

Vai ei uusi Golf maksa Saksassa monta sataa vähemmän? Et kyllä tiedä mitään sitten Saksan autojen hinnoista; haepa vähän mobile.de:stä uusia autoja, hakukoneeseen sana EU-Wagen ja vaikka vielä sana Firmenangehörigkeit. Tosin, tuskin näissä Golfeja löytyy, mutta max. 1 vuoden vanhaa Mersua, BMW:tä, Audia ja paljon muuta saksalaisten firmojen (ei edes autoteollisuudessa) työntekijöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi