Ari ei saanut extratonnia sossusta tai Kelasta maskeihin
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin alatte kommentoimaan tästä tyypistä. Suosittelen tutkimaan henkilöntaustoja.
Kerro lisää!
Onko tällä kahjolla lapsiakin? Missä päin Espoota asuu?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Suomi jakelee ilmaista rahaa avokätisesti ulkomaille ja ulkomaalaisille ja muka oman kansan pitäisi itse kustantaa kalliit maskit. En käytä enkä osta. Jos pakotetaan, käytän samaa tuhat kertaa.
Sama täällä👍 erona vain se, että minä ostan yhden kertakäyttöisen ja
käytän 10 000 kertaa.
Kukaan ei ole pyytänyt maskeja ostamaan ja turhaan käyttämään. Laihdutus poistaisi riskejä Koronan ja muidenkin sairauksien suhteen
Miettikääpä esim. perheitä joissa on paljon henkilöitä joille maski pitäisi hankkia.
Monta maskia per hlö. Tulee iso menoerä.
Uskon, että moni fuskaa tässä.
Mun maskit pysyy kaupassa.
Laitan jonkun rievun " muka" naamaani kun käyn kaupassa ym. Siinä se.
Tällaiset tyypit jyrkentävät huomattavasti tavallisten kansalaisten asenteita työttömiä ja toimeentulon asiakkaita kohtaan.
Oikeasti köyhät ja ilman omaa syytään huonoon tilanteeseen joutuneet kärsivät tällaisten Arien takia.
Ihan sama ilmiö kuin näissä joulupuu-keräyksissä sun muissa. Muutama mätämuna pilaa isomman joukon maineen ja kyseenalaistaa apua tarvitsevien motiivit. Sääli.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Eräille pitäisi kustantaa kaikki yhteisistä rahoista, mitään ei voi maksaa itse eikä töihin menokaan näytä olevan vaihtoehto.
Suomi juuri lähetti "eräille" EU-maille miljardeja rahaa, mutta "eräille" eli suomalaisille köyhille ei pitäisi kustantaa maskeja, joilla ehkäistä koronan toinen aalto?
En ota tuohon uutisen tapaukseen kantaa, mutta ei se tule tapahtumaan, että köyhät käyttäisivät satasia kuukaudessa maskeihin. Ainakin Japanissa ja Italiassa annetaan ilmaisia kasvomaskeja kansalaisille ja btw Italia oli EU:n saajamaa, jolle Suomi lähetti tukuttain veronmaksajien rahaa.
Eli rahaa kyllä olisi, vaan ei meille suomalaisille. Ja mitä tekevät suomalaiset? Haukkuvat työttömiä AV-palstalla.
Taas joku "minä, minä minä" -ihminen. Muiden pitäisi kustantaa yhden ihmisen maskit? Kela toimi oikein, koska ei Kela pysty kustantamaan kaikille vähävaraisille talouksille niitä maskeja. Hyvä jos pystyy kustantamaan köyhien ihmisten ruuan ja lääkkeet. Olisipa se kiva, jos jokainen voisi hakea muutaman tonnin ilmaista maskirahaa. Kuka sitten valvoisi, että se raha menisi niihin maskeihin?
Ja ukko itki, että vastaus tuli päivässä, että Kela ei edes harkinnut kunnolla Arin ongelmaa? Tässä meillä taitava tukikuppari, joka on täysin häikäilemätön päätellen siitä, että seuraavaksi sitten itkee mediassa, ettei ilmainen raha tipu taivaalta syliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35224 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ensi kuun lopussa maksavat ns koronalisän 75€/hlö/kk ttt asiakkaille, jotka ovat saaneet ttt myös edeltävänä kuuna niin eiköhän se kata Arin maskit. Käsidesi hankinta ei ole ollut tarpeellinen, kaupat yms järjestivät ne asiakkaille ja käsienpesupisteitä on. Käsineet ei myöskään ole olleet tarpeellisia, kun huolehtii siitä käsien pesusta. Maskipakkoa ei ole ollut eikä ole tulossa joten miksi ne pitäisi erikseen korvata? Mutta kokonaiskuvaa katsottuna 75€/hlö nousu on aiheellinen myös toiseen aaltoon. Mutta en ole nähnyt tästä tehtyä päätöstä, hyväksyttiinkö se vai ei?
Nimenomaan on ehdotettu, että se maksetaan maaliskuusta alkaen takautuvasti syys-joulukuun aikana. Näin ollen nelihenkinen perhe saisi 300€/kk maaliskuusta alkaen takautuvasti ja se on syyskuun lopussa jo 2100€.
Voi terävyyden huippu - taas.
Miten se 75 €/kk kattaisi jo tähän asti hankittuja 1000e maskeja. Saatika tulevia.
Hommaa sinä sillä strelisaatio niin et pääse noin tyhmänä lisääntymään.
Ohis
Voi terävyyden huippu taas, kun ne maksetaan maaliskuusta alkaen takautuvasti.
No ei makseta takautuvasti
Jos laki tulee voimaan niin tulee voimaan 1.8. alkaen
Nimenomaan on ehdotettu, että se maksetaan maaliskuusta alkaen takautuvasti syys-joulukuun aikana. Näin ollen nelihenkinen perhe saisi 300€/kk maaliskuusta alkaen takautuvasti ja se on syyskuun lopussa jo 2100€.
Heinäkuun loppuun asti eli takautuvasti neljän hengen talouteen tulisi 1500€. Kattaa kyllä Arin tuhannen euron hankinnat. Jatkuuko se nyt toiselle aallolle, jää nähtäväksi ja meneekö läpi.
Epidemiakorvaukseen ovat oikeutettuja ne henkilöt, jotka ovat saaneet perustoimeentulotukea joko osan aikaa tai koko ajan rajoitustoimien aikana 1.3.–31.7.2020.
T: Se, kenen pitäisi tehdä tyhmyyden takia sterilisaatio...
Jos jokainen suomalainen käyttää 5 maskia per pää päivässä se on 0,8 miljardia kuukaudessa euron hinnalla
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin alatte kommentoimaan tästä tyypistä. Suosittelen tutkimaan henkilöntaustoja.
Kerro lisää!
Onko tällä kahjolla lapsiakin? Missä päin Espoota asuu?
Valitettavasti.
Valtamedia tässä vaan haluaa lietsoa vihaa ennen jotain lakimuutosta ja näköjään siinä onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35224 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ensi kuun lopussa maksavat ns koronalisän 75€/hlö/kk ttt asiakkaille, jotka ovat saaneet ttt myös edeltävänä kuuna niin eiköhän se kata Arin maskit. Käsidesi hankinta ei ole ollut tarpeellinen, kaupat yms järjestivät ne asiakkaille ja käsienpesupisteitä on. Käsineet ei myöskään ole olleet tarpeellisia, kun huolehtii siitä käsien pesusta. Maskipakkoa ei ole ollut eikä ole tulossa joten miksi ne pitäisi erikseen korvata? Mutta kokonaiskuvaa katsottuna 75€/hlö nousu on aiheellinen myös toiseen aaltoon. Mutta en ole nähnyt tästä tehtyä päätöstä, hyväksyttiinkö se vai ei?
Voi terävyyden huippu - taas.
Miten se 75 €/kk kattaisi jo tähän asti hankittuja 1000e maskeja. Saatika tulevia.
Hommaa sinä sillä strelisaatio niin et pääse noin tyhmänä lisääntymään.
Ohis
Voi terävyyden huippu taas, kun ne maksetaan maaliskuusta alkaen takautuvasti.
No ei makseta takautuvasti
Jos laki tulee voimaan niin tulee voimaan 1.8. alkaen
Heinäkuun loppuun asti eli takautuvasti neljän hengen talouteen tulisi 1500€. Kattaa kyllä Arin tuhannen euron hankinnat. Jatkuuko se nyt toiselle aallolle, jää nähtäväksi ja meneekö läpi.
Epidemiakorvaukseen ovat oikeutettuja ne henkilöt, jotka ovat saaneet perustoimeentulotukea joko osan aikaa tai koko ajan rajoitustoimien aikana 1.3.–31.7.2020.
T: Se, kenen pitäisi tehdä tyhmyyden takia sterilisaatio...
Lisäys/korjaus, en tiedä Arin perhekokoa. Oli puhe perheestä 😄 Mutta ainakin osan saisi takaisin, ellei jopa enemmän.
Vakavasti sairaat ja vammaiset ihmiset joutuvat hakemaan kelatukensa monen lippusen ja lääkärinlausunnon ym, byrokratian kautta. Hakemuksen perusteet käy kelan lääkäriasiantuntija ja käsittelijät tiukan kamman kanssa läpi. Näissä hakemuksissa ei haeta rahaa isoina könttäsummina tyyliin Ari Espoosta, vaan kyse on ihan määrätyistä summista /kk. (Vammaistuet). Kelan tulee tukia myöntäessään huomioida kansalaisten tasavertaisuus. Harkinnanvaraisesti tukia ei myönnetä löysin rantein, koska yksittäisessä tapauksessa tulee aina huomioida kaikki muut vastaavat avun tarvitsijat. Koska muutenhan kaikki köyhät monilapsiset perheet alkavat hakemaan maskirahaa ja summat ovat huikeita, kun kertoimena käytetään talouden päälukua.
Toivottavasti Akilla on reippaasti näyttöä siitä, että hänen koko taloutensa kuuluu riskiryhmään, on vaikeita perussairauksia ja näistä lääkärin lausunnot. Muussa tapauksessa Akin kuppaustekniikka vaatii vielä rutkasti hiomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ressukkaa!!!
Aika k-__-r-p-ä olet.
Nautitko itse tuosta, saat olla varmasti aika yksin.
Toimeentulon perusosaa en tiedä, mutta veikkaan, ettei se kovin iso ole. Ja siitä ilmeisesti pitää maksaa kaikki ruuat, puhelinkaskut, vaatteet, harrastukset...
Riskiryhmälaisten on varmasti mahdoton tuosta perudosasta kustantaa näiden lisäksi enää välttämättömiä kasvosuojia yms.
Köyhällä ei juurikaan ole varaa harrastaa. Harrastusten tulee olla lähes ilmaisia.
Itse en saanut lääkkeisiinkään toimeentulotukea. Pitäisikö ilmoittaa iltapäivälehdille? :D
Vastauksena oli, että koska en ole ostanut kaikkia kuukauden lääkkeitä, niitä ei oteta huomioon laskelmassa.
Totta, en ostanut. Ei ollut rahaa ostaa.
Ja joku kehtaa vinkua tonnia maskeihin!
Vierailija kirjoitti:
Itse en saanut lääkkeisiinkään toimeentulotukea. Pitäisikö ilmoittaa iltapäivälehdille? :D
Vastauksena oli, että koska en ole ostanut kaikkia kuukauden lääkkeitä, niitä ei oteta huomioon laskelmassa.
Totta, en ostanut. Ei ollut rahaa ostaa.
Ja joku kehtaa vinkua tonnia maskeihin!
Mulle ne ehdotti, että lainaisin joltain tarvittavat 300€. Kysyin, lasketteko sen sitten tuloksi niin juu kyllä me lasketaan tuloks kaikki yli 50€ siirrot, mutta EIHÄN SE MITÄÄN HAITTAA, kun kuittia vastaan maksetaan ne lääkkeet takas. Ai ei!? Te nostatte mun kuukausi tuloja 300€:lla, olen velkaa sen 300€. Maksatte mulle sen 300€ takaisin kuiteista, mutta hetkinen, mulle jää vieläkin se 300€ vaje, jotta ette huomioi kun velat pitää maksaa takaisinkin...
Vierailija kirjoitti:
Arin kannattaisi suojella itseään ja perhettään menemällä töihin. Tutkitusti sillä on pidemmän päälle positiivisempi vaikutus.
Haluaisitko hänet omalle työpaikallesi?
Vierailija kirjoitti:
Joo kun päätän käyttää pipoa talvella niin sitten kuka maksaa? Entä kun ostan hammasharjan ja tahnaa?
No sinun pipottomuutesi ei aiheuta kenenkään toisen ihmisen sairastumista. Ja hammasharjattomuus aiheuttaa lähinnä pahaa hajua.