Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kurjia kokemuksia jostain eläinklinikalta?

Vierailija
07.08.2020 |

Mulla oli jättikani, joka lopetti syömisen. Kävin sen kanssa lähimpänä olevalla eläinklinikalla. Siellä kaksi henkilöä tutkivat kanin. Epäilivät aluksi ruokamyrkytystä tai jotain suolistotulehdusta ja antoivat kanille antibiootin, mun piti hakea kanille tramalia ja refluksilääkettä reseptiä vastaan. Jotain muitakin lääkkeitä kanilla oli, en nyt tahdo muistaa kun tästä on kulunut yli vuosi. Käskivät tulla takaisin mikäli kanin olo ei kohene.

Meni pari päivää, kani ei edelleenkään syönyt omatoimisesti. Syötin sitä 2 tunnin välein. Mentiin uudestaan eläinlääkäriin. Tällä kertaa epäilivät kanilla olevan suussa hammaspiikkejä, jonka aiheuttaman kivun takia kani ei syö. Tutkivat kanin suun ja sanoivat, että alahampaissa on piikkejä. Pyysivät mua varaamaan kanille ajan toiselta eläinklinikalta, jossa on enemmän tietämystä kaneista ja tekevät siellä myös hammashoitoja.

No sit mentiin sinne toiselle eläinklinikalle. Siellä kani nukutettiin ja oltiin valmiina tarkastamaan sen suu ja hampaat. Ennen tätä toimenpidettä hoitajat kuitenkin tunsivat kanin mahassa patin. Olin tuntenut sen itsekin kotona kania silitellessäni, mut luulin et se on vaan turvotusta, ja mua harmittaa kun en tajunnut sen olevan kasvain. Kanin maha siis vaan tuntui turvonneelta ja pömpöttävältä. No sitten pyysivät multa lupaa ottaa kanin mahasta röntgenkuva. Kuvassa kanin mahassa näkyi iso kasvain. Kanin suu kuitenkin vielä tarkastettiin ja hammaspiikkejä oli tasan nolla! Kani lopetettiin samantien. Toimitettiin tuhkattavaksi.

Mua ihmetyttää ja harmittaa miten aluksi siel meidän lähellä oleval eläinklinikal kani hoidettiin niin päin p:tä. Siellä he katsoivat kanin suuhun ja sanoivat kanin suussa olevan niitä hammaspiikkejä, vaikka todellisuudessa niitä ei ollut yhden yhtä, ja kasvain olisi ollut käsin tunnusteltavissa! Kani olis pitänyt lopettaa välittömästi. Kanini kärsi ylimääräistä aikaa ja tämän lisäksi eläinlääkärikulut, lääkkeet ja tuhkaus maksoivat 700 euroa.

No en mene samalle eläinklinikalle enää koskaan. Sijaitsee muuten Parikkalassa ja tämä toinen eläinklinikka, jossa kasvain todettiin, on Savonlinnassa. Savonlinnassa oli hyvä palvelu.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanit eivät kuulu kuin hyvin vähäisesti eläinlääkärikoulutukseen. Eläinlääkärin omasta kiinnostuksesta riippuu itsensä koulutus niiden osalta. Itsessäsikin on vika jos olet huomannut jotain epänormaalia mitä et mainitse eläinlääkärille, sillä ell on täysin riippuvainen eläimen historiasta (vointi, käyttäytyminen, pattien ilmestyminen) omistajan kertomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla