Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turha kaunistella. On tilanteita joista ei vain enää nousta.

Vierailija
07.08.2020 |

Jos olet yli 40-vuotias ilman kunnon koulutusta tai työkokemusta et enää tule saamaan kunnollista työuraa.

Jos olet yli 40-vuotias ilman parisuhde- tai seksikokemuksia et tule ikinä löytämään ketään vierellesi.

Jos olet yli 40-vuotias etkä ole koskaan joutunut ottamaan vastuuta mistään tulet olemaan samanlainen vastuunpakoilija koko ikäsi.

Näitähän on vaikka kuinka paljon ja lisääkin saa laittaa. Aina selitellään, että kaikki on mahdollista, mutta tämä ei ole totta. Totuutta ei vain jostain syystä uskalleta sanoa suoraan.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on skitsofrenia, kaikki hylkäävät sinut, etkä enää koskaan palaudu ennalleen, sairaus vie kaiken.

Vierailija
2/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olet yli 40-vuotias ilman parisuhde- tai seksikokemuksia et tule ikinä löytämään ketään vierellesi."

Tämä nyt ei ainakaan pidä paikkaansa. Paitsi tuolla asenteella mikä ap:lla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä saanut oikein hyvän parisuhteen jopa 49-vuotiaana! Ap: mielestä kai sitten tilastollinen ihme, mutta oikeasti ihmiset pariutuu jopa vanhainkodeissakin vielä. Ei ole ikärajaa! Olen myös opiskellut yli 40-vuotiaana uuden ammatin. Tosin en koko ikääni ollut työttömänä, vaan ainoastaan muutamia vuosia. Mutta ap:n asenteellahan asiat tietysti noi menee! Ja menisi vaikka ap vaihtaisi tuon ”yli 40-v” nuorempaan raja-arvoon, vaikkapa ”yli 20v”.

Vierailija
4/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos on aina mahdollinen, iästä riippumatta.

Vierailija
5/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on - seuraavassa inkarnaatiossa. On lähinnä _törkeää_ selittää jotakin tuollaista vaikkapa vaikeasti sairaalle.

Vierailija
6/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt tuttavapiirissä useita yli 40 vuotiaden liittoja joissa toinen tai molemmat ovat ensimmäisessä suhteessaan. (Oon toki uskovainen joten tämmöset tapaukset eivät ole harvinaisia)

Osa on ollut jo 10-15 vuotta yhdessä ja edelleen ovat.

Vierailija
7/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellanen tilanne että 13 v ilman sos elämää, koko elämä ilman seurustelukumppania; ei täältä enää nousta ja saada yhtäkkiä kavereita ja osata olla heidän kanssaan saati sitten löydetä miestä. Sosiaalisesti olen täysin v ammainen.

Vierailija
8/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain asenteesta kiinni. Jos on noin lannistunut kuin ap, niin saa just sitä mitä uskoo saavansa, eli ei mitään hyvää.

Vierailija
9/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt alkaa yrittäjäksi ainakin. Minäkin ❤

Vierailija
10/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on - seuraavassa inkarnaatiossa. On lähinnä _törkeää_ selittää jotakin tuollaista vaikkapa vaikeasti sairaalle.

Jos vaikeasti sairas, hänellä on varmasti vaikeeta...ihmeparannus?

Vierailija
11/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai ensimmäisen vakituisen työnsä kuusikymppisenä.

Vierailija
12/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mistä ei nousta on koronaöyhötys. Tämä on päästetty liian pitkälle.

Vierailija
13/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on skitsofrenia, kaikki hylkäävät sinut, etkä enää koskaan palaudu ennalleen, sairaus vie kaiken.

Tämä on ikävää ja voi pitääkin paikkansa. Ihmiset karttavat henkilöitä, jotka ovat selvästi erilaisia eivätkä osaa suhtautua sairauksiin - varsinkiin mielenterveydellisiin - oikein ja sen sijaan, että yrittäisivät ymmärtää ja olla tukena niin kokevat helpommaksi vain jättää henkilön huomiotta ja oman onnensa nojaan.

ap

Vierailija
14/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas väite on totta mutta kaksi ensimmäistä eivät. Toki muutos on melko epätodennäköinen mutta ei mahdoton. Tunnen ihmisiä jotka ovat uhmanneet molempia todennäköisyyksiä.

Vierailija
15/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos olet yli 40-vuotias ilman parisuhde- tai seksikokemuksia et tule ikinä löytämään ketään vierellesi."

Tämä nyt ei ainakaan pidä paikkaansa. Paitsi tuolla asenteella mikä ap:lla on.

Ei mulla ole mitään asennetta. Olen valmis uskomaan toisin ja muuttamaan mielipidettäni, jos joku väitteeni toisiksi todistaa. Eivät nämä tietenkään mitään ehdottomia totuuksia ole. Harva asia tässä maailmassa on. Enemmän haluan protestoida sitä "kaikki on mahdollista riippumatta tilanteesta" -asennetta vastaan, jossa realismin tilalle nostetaan sinisilmäinen ja perusteeton optimismi. Mun mielipiteet perustuvat tilastoihin ja omiin kokemuksiini. Tietenkin olen vain yksi ihminen ja empiirinen aineisto on aina vähän huono todistamaan laajempia kokonaisuuksia, mutta silti tällä hetkellä uskon näin. Olisin mielelläni väärässä, koska parempi ja onnellisempi maailma on ehdottomasti toiveissani.

ap

Vierailija
16/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.n mentaliteetilla ei nousta edes nojatuolista - paitsi hakemaan kuudes kalja.

Vierailija
17/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sain kaikki työt mihin hain, hyviä töitä tunnetuissa yhtiöissä. Sitten menin hankkimaan kunnon koulutuksen, koska asia vaivasi minua. Nyt olen paskaduunissa ja 5 vuotta hakenut töitä pääsemättä haastatteluun edes. En usko, että muuttuu muuksi enää. Tuntuu kyllä epäoikeudenmukaiselta.

Vierailija
18/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä perussuomalaisia. He auttavat sinut taas miljonääriksi! 

Vierailija
19/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutos joo, mutta ei se toivottu muutos. Kyllä se vaan myönnettävä (vaikka pahaa tekeekin) että näin +40-vuotiaana on jo moni ovi pysyvästi kiinni eikä tiettyjen asioiden tekemiseen ollutkaan koko elämää aikaa. 

Ei vaikka kuinka kaikkialla hoettiin, että mikä kiire sinulla vielä on.. ja kyllä sinulla vielä on aikaa.. ja sinähän olet vielä niin nuori.. blaablaablaa...

Yht'äkkiä sitä aikaa ei sitten enää olekaan vaan kaikki olisikin pitänyt tehdä jo ainakin vuosikymmen aikaisemmin  :-(

N44

Vierailija
20/71 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ratkaisee - aina. On Positiivareittenkin lanseeraama lausahdus joka pitää paikansa.

Koska vain ja ainoastaan sillä on merkitys vaikeuksien edessä. Mikäli elämä on yhtä juhlaa niin helppohan siinä on hymyillä ja pällistellä ilman suurempia miettimisiä.

Kun työttömyyttä, sairautta tai puolisottomuutta niin se, miten itse tilanteeseen suhtaudut, on ratkaisevaa.

Löydätkö elämästäsi kivoja juttuja joiden parissa aidosti viihdyt vai otatko asenteen elämä on ihan p erseestä.

Itse valintasi teet. Ei kukaan muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi