Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Aiotko antaa vanhempiesi perinnön lapsillesi?

Vierailija
25.07.2013 |

Kiinnostaa lähinnä sellaisten ihmisten vastaukset, joilla omat lapset on täysi-ikäisiä ja oma talous siedettävällä tolalla.

Omat lapseni ovat vielä pieniä, mutta perintöäkään tuskin tulee ennen kuin ovat aikuisia, ja silloin pitäisi olla jo talo maksettu jne. Olen ajatellut, että se vähä mitä vanhemmiltani kenties jää, saisi mennä suoraan lapsilleni, jos he ovat silloin nuoria aikuisia, opiskelijoita, pienten lasten vanhempia tms.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itse rahat. Minulla on yksi kehitysvammainen lapsi.

Vierailija
22/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion luopua perinnöstä lasten hyväksi, koska sillä vältetään yhdet perintöverot. Ellei sitten itsellä ole siinä vaiheessa hirveä rahapula kun ja jos perintö joskus lankeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:20"]

Meillä vanempein kuolema on ajankohtaista 10-15 vuoden kuluttua. Velkaa riittää 10 vuodeksi mutta lisää on otettava,kun pitää tehdä taloremppaa eli luultavasti otan kaikki itse.

[/quote]

Mistä tämmöisen voi tietää? Vanhempasi ovat nyt 105, ja maailman vanhimmat ovat noin satakaksikymppisiä? Nykyäänhän yhä useampi elää yli satavuotiaaksi. Vaiko onko sinulla joku suunnitelma vanhempiesi varalle?

Vierailija
24/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:14"]

Luuletko 14 etten ole osannut ottaa selvää asioista?

[/quote]

No anteeksi kamalasti! Ystävällisin terveisin 14

Vierailija
25/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:20"]

Meillä vanempein kuolema on ajankohtaista 10-15 vuoden kuluttua. Velkaa riittää 10 vuodeksi mutta lisää on otettava,kun pitää tehdä taloremppaa eli luultavasti otan kaikki itse.

[/quote]

Kuolema on aina ajankohtainen.

Nimimerkillä "kokemusta on"

Vierailija
26/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani jättävät perintöä toivottavasti aikaisintaan 15-20 vuoden kuluttua, jolloin minun pitäisi olla velaton. Lapset sen sijaan ovat hankkimassa ensimmäistä tai toista asuntoa, joten luultavasti siirrän perinnön heille. Toisaalta voi olla, että vanhempani huomioivat lapsenlapset testamentissa.

Vierailija
27/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 12:46"]

Aion luopua perinnöstä lasten hyväksi, koska sillä vältetään yhdet perintöverot. Ellei sitten itsellä ole siinä vaiheessa hirveä rahapula kun ja jos perintö joskus lankeaa.

[/quote]

Näin sitä valtiontaloutta rapautetaan. Mutta ei se haittaa, kunhan ITSELLÄ riittää pätäkkää.

Vierailija
28/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 13:25"]

[/quote]

Näin sitä valtiontaloutta rapautetaan. Mutta ei se haittaa, kunhan ITSELLÄ riittää pätäkkää.

[/quote]

No esimerkiksi Ruotsissa ei peritä perintöveroa laisinkaan, ja ihan hyvin Ruotsilla menee silti...

Vierailija
29/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 09:30"]Sanovat, että haluavat avustaa elämänsä tärkeimpiä ihmisiä tasavertaisesti ja eivät näe mieltä jättää puolia veljelle vaan haluavat avustaa myös lapsenlapsia.

[/quote]

Lainaus tuosta nr. kympin kommentista.

Eivätkö vanhempasi tajua, että lastenlasten avustaminen on apua myös sinulle? Jos esim. lapsillasi on tileillään isovanhemmilta perittyjä rahoja, niin luulisi sen jonkin verran vaikuttavan siihen, miten itse avustat heitä myöhemmin.

Toki vanhempasi saavat antaa lapsillesi rahaa, en sitä kiistä, mutta on epärehellistä väittää, että se olisi tasapuolista.

Vierailija
30/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 13:25"]

[/quote]

[/quote]

No esimerkiksi Ruotsissa ei peritä perintöveroa laisinkaan, ja ihan hyvin Ruotsilla menee silti...

[/quote]

Mutta tuskin se johtuu siitä, ettei heillä perintöveroa ole. Meillä kun ei sitä rahaa muualta niin paljon saada kerättyä, niin perintöjäkin on pakko verottaa.