Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välit poikki ystävään miehen takia

Vierailija
06.08.2020 |

Minulla tuli ero tapailukumppanista vuoden ”suhteen” (hieman raastavaa on-offia löytyi...) jälkeen. Otin sen raskaasti.

Meillä on yhteinen ystävä (tai mies on hänen sukulainen - minun ystävä) jolle olen puinut eroa & vastaavasti kuunnellut ystäväni sydänsuruja.

Nyt ystävä ilmoitti, ettei enää jaksa kuunnella minua, koska kun hän on päässyt yli omasta sydänsurustaan, tulee hänelle ”huonot fiilikset” kun joutuu kanssani käymään ”samankaltaisia negatiivisia asioita läpi”. Ei halua puhua enää tästä miehestä mitään. Näkee miestä & puhuu puhelimessa & viestittelee hänen kanssaan koska mies on tosiaan hänelle (ei läheistä) sukua.
Ei kuulema halua jatkossa ”raportoida” minulle mitään miehestä tai tämän asioista.
En sellaista odota, mutta en kyllä muualtakaan tästä miehestä kuule, itse en koe raportoimiseksi jos kertoo vaikka että mies on lomalla Bahamalla. Hän kokee. Itse toki kertoisin vastaavan asian, jos tilanne olisi toisinpäin, sillä en koe sen olevan järin salaista tietoa.
Tokikaan mitään intiimiä en jakaisi minäkään.
Mutta hän ei halua puhua lainkaan, en saa enää mainita miestä puheissani.

Olen tosi loukkaantunut. En haluaisi menettää ystävääni, mutta tuntuu tekopyhältä olla ystävänä henkilön kanssa, jota ei kiinnosta kuulumiset aidosti.

Miten tästä voi jatkaa ystävyyttä? Olemme jo yli 40v, eli ei mistään teinien hommasta ole enää kyse (vaikka se käy joskus itselläkin mielessä...).

Olen surullinen ja harmistunut tilanteesta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😟

Vierailija
2/33 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että kenelle ystäväsi on lojaali? Sinulle vai sukulaismiehelle? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmeellistä jos on aiheita joista ei voi puhua vaikka ennen on ollut ok... outoa...

Vierailija
4/33 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia ja mielipiteitä kaipailen,

T. Ap

Vierailija
5/33 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ystävä saa sanella puheenaiheenne???

Vierailija
6/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ehkä kuullut että ystäväsi on puhunut hänestä sinun kanssasi ja kieltänyt sitä kertomasta itsestään mitään sulle. Niin mä ainakin tekisin miehen asemassa.

Vierailija
8/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette jo eronneet, niin miksi haluat kuulla ystävältäsi juoruja miehen menemisistä ja tekemisistä?

Vierailija
9/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ystävääsi täysin, aikansa kutakin.

Ilmeisesti vatvot miehen asioita ja surettaa liikaa ja ystävä ei enää sitä osa-aluetta halua kuunnella eikä myöskään kertoa sinulle miehen asioita.

Kunnioittaisin ystävän päätöstä. Kai teillä muutakin juteltavaa on vai onko kaikki pyörinyt miehen ja suhteesi ympärillä?

Mielestäni on ihan tervettä, että ystäväsi vetää rajan ja haluaa jättää miestä koskevat asiat sen ulkopuolelle.

Vierailija
10/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ystävä saa sanella puheenaiheenne???

Jos ystävä ei enää halua puhua mieheen liittyvistä asioista, niin sekö on puheenaiheiden sanelua? Sain ap:n tekstistä sen käsityksen, että kaikesta muusta voi puhua, mutta ei enää tähän mieheen liittyvästä. Ihan ok tuo.

Vierailija
11/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ainoa aihe josta hän ei halua kanssasi vatvoa niin mikset antaisi olla? Voisi tehdä hyvää sinullekin puhua jo ihan muusta. Eikö olisi paljon kurjempaa jos ystäväsi koko ajan hehkuttaisi sinulle miehen uusia tekemisiä?

Vierailija
12/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on tyypillinen nykyajan ihminen, joka optimoi aikansa ja ihmissuhteensa eikä tunne todellista ystävyyttä. Ja samantyyppiset on näköjään alapeukuttaneet avaustasi.

Vierailija
13/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläsi on suhde miehen kanssa ja haluaa salata asian.

Vierailija
14/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet vatvonut asiaa jo vähintään vuoden, koska raastavaa on offia on ollut.

Oletko nyt siirtynyt miehen stalkkaukseen, josta raportoit ystävällesi, joka on vielä sukua miehelle. Eihän hän voi osallistua kyttäämiseen ja keskusteluiden vuotoon sinulle... ihan painajaista vaatia tuollaista.

Myötätunto on ystäväsi puolella. Sinä taas voisit irrottautua tuosta suhteesta myös psyykkisesti, meni jo... kohti uusia tuulia.

Vierailija
15/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi on tyypillinen nykyajan ihminen, joka optimoi aikansa ja ihmissuhteensa eikä tunne todellista ystävyyttä. Ja samantyyppiset on näköjään alapeukuttaneet avaustasi.

Utelu ja stalkkaus ei ole ystävyyttä.

Vierailija
16/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri on vettä sakeampaa. 

Vierailija
17/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin saattaisin kokea, että ystävyydelläni on merkitystä ainoastaan siinä mielessä, että saat kuulla miehen elämästä jotain. Erityisesti jos aiheesta on jo kylliksi keskusteltu ja se ei siitä enää muuksi muutu. Ihan tervettä ystävältä kehottaa jättämään jo asia taakse, jos keskustelun aiheet pyörivät aina samassa aiheessa.

Vierailija
18/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ystäväsi ei halua raportoida eksäsi asioita sinulle, jolle ne eivät mitenkään kuulu? Miten se liittyy siihen, että haluaisit ystäväsi olevan aidosti kiinnostunut sinusta? Haluatko siis märistä eksästäsi vai elää ihan omaa elämääsi omine kuulumisinesi.?

Vierailija
19/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverini on sukulaiseni kanssa yhdessä ja heille tulee riitaisa ero, valitsen automaattisesti sukulaiseni puolen riippumatta siitä, mikä tilanne on. Sukulaisten kanssa on kuitenkin niin paljon enemmän kytköksiä useaa kautta, että välien katkaisu olisi yksinkertaisesti liian hankalaa ja heikentäisi omaa elämänlaatuani enemmän.

Vierailija
20/33 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelu ja stalkkaus ei ole ystävyyttä.

Mistä ihmeestä keksit stalkkauksen? Avauksessa ei ole sellaisesta mainintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme