Eikö työkokeilu ole pahempi kuin kuntouttava työtoiminta?
Siis mietin, että miten pystyy tehdä työkokeilua jos on ollut 25 vuotta työelämässä ja on ammattikorkeakoulututkinto ja sit joutuisi palkatta hanttihommiin ja kaikki muut ympärillä saa palkkaa? Eikö kuntouttava olisi parempi? Eikö se ole jotain pajatoimintaa, jossa voisi vaikka oppia jotakin..
Kommentit (5)
Kuntouttavakin sattaa olla täyttä työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat aika pahoja.
Uskon myös niin. Miettikää jos joutuu 8 tuntia palkatta tekeen ja viisi päivää viikossa. Ei taida minulta onnistua.
EN tiedä. SItähän voiisi hankkia työkalut ja koodata internettii vaikka mitä. SIellä kaikki on nykyään, siellä on yleisö ja maksavat asiakkaat. Mä olen esim miettinyt että kun osaan sävelää musiikkia lennosta jos koodaisii sellaisen musiikinteko ohjelman matkapuhelimeen jossa kuluttaja pääsisi itse salliseksi musiikin tekemiseen. ELi valmiita sampleja joita yhdistellä. Kun nykyän ajatelllaan että se musiikin sanoma ei ole enää niin arvokasta vaan se että ketä sen musiikin tekee ja sen instakuvat, mutta jos tekijä olis itse. Ja sitten siihen kun rahaa kertyy niin perustaiisi baareja joissa ihmiset voisivat kisailla omasta musiikistaan mikä on paras biisi.
Työkokeilussa on ideaa esim. jos vaihtamassa alaa. On vaikka parturi-kampaaja, joka allergisoitunut, ja miettii uutta suuntaa. Silloin voi ennen uuteen ammattiin kouluttautumista tehdä työkokeilun. Kuntouttava työtoiminta on heille, joilla jokin este tehdä varsinaista työtä.
Molemmat aika pahoja.