Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herttuapari Katen vanhempien luona ekat viikot

Vierailija
25.07.2013 |

Miksi?

Minulla on ollut erittäin lämpimät välitä omiin vanhempiini, mutta mieleenkään ei tullut lähteä äitini hoiviin vauvan synnyttyä vaan nimenomaan yritettiin pienenä perheenä ensin tutustua toisiimme ja vasta sitten sukulaisvierailut tulivat kuvioon. Toki äitini heti ekana viikkona vieraili ja auttoi vauvan hoitamisessa, samoin anoppi, mutta meillä kotona, ei niin, että olisimme muuttaneet vanhempieni luo.

Cambridgen herttuattaren ratkaisu mietityttää ihan siksi, että

1) eikö hän koe kodikseen mitään muuta paikkaa?

2) eikö hän luota itseensä ja Williamiin vanhempina eikä uskalla antaa esim. miehensä hoitaa vauvaa, jos itse on väsynyt?

3) tietääkö hän, miten iso turvallisuusriski tämä päätös on ja kuinka paljon turvatoimet maksavat veronmaksajille? Oletan, että esim. palatsissa asuminen veisi vähemmän veronmaksajien rahoja, kun vartiointia on jo ennestäänkin eikä niin, että sitä pitää erikseen järjestää helikoptereita myöten.

Toki vastasynnyttänyt ja hormonihuuruinen äiti voi ja saa tarvita omaa äitiään, mutta aika erikoista se (kai) on. Pidän ratkaisua aikuiselta yli 30-vuotiaalta aika lapsellisena, vaikka miten olisi läheinen äitinsä kanssa ja toisaalta myös tarpeettoman kalliina, kun se äiti olisi varmaan voinut ihan hyvin pakata kassinsa ja muuttaa viikoksi tai pariksi sinne palatsiin valmiiden vartijoiden ympärille.

Onko paljonkin niitä, jotka ovat viettäneet vauvan kanssa ekat viikot äitinsä luona ja vielä miehen palattua töihin jatkaneet oleilua siellä niin kuin lehti arvioi Catherinen tekevän? Miksi päädyitte tähän ratkaisuun? Oliko vauva-arki ajatuksena niin uuvuttava, ettette halunneet kokeilla sitä yksin vai mikä ajoi tällaiseen päätökseen?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelin. Ikää kuitenkin jo ja mies kotona, eikä juuri ruokaa tarvitse laitella tai kotia siivota.

Vierailija
2/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä he eivät halunneet että heillä on 100palvelijaa juoksemassa ees taas tai asua jossain palatsissa. katena menisin varmaan myös vanhempien luokse, siellä saisi olla rauhassa tutussa ympäristössä ja on joku jolta kysyä neuvoa ja saa tukea tarpeen vaatiessa.

monet nykyään ajattelee että pitää olla itsenäinen heti lapsen synnyttyä ja pärjätä yksin ilman mitään apua, mielestäni ei ole heikkous pyytää apua tai tukea synnytyksen jälkeen.

Vierailija
4/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse voisin hyvinkin mennä vnhempieni luo. Mikäs siinä palveltavana. Käsittääkseni aikovat kuitenkin hoitaa lapsen itse eikä lastenhoitajilla kuten aiemmat sukupolvet. Siitä hatunnosto!

verorahoista ei tarvi huolehtia. Eiköhän kustannukset mene kuningasperheen kokonaispotista joka on vakio.

Vierailija
5/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat vaan muutaman päivän ja sitten menevät Ellulle viikonlopuksi.

Vierailija
6/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä nykäitien marttyyriasennetta, että yksin pitää pärjätä ja ketään ei saa päästää pientä ydinperhettä sotkemaan. Ennen vanhaan elettiin useampi sukupolvi saman katon tai ainakin pihapiirin alla ja väitän, että mitä useampi läheinen vauvaa tai lasta hoitaa, sen parempi sille lapselle. Mutta hei, mä oon lapseton nainen, joten en varmaankaan oikeutettu sanomaan mielipidettäni...

Vierailija
7/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän toi Katen lapsuuskoti ole ainoa paikka missä heidän elämänsä voi olla suht normaalia. Ymmärrän hyvin ratkaisun.

Vierailija
8/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuningasperheessä on ollut tapana, että vauvalle tulee aluksi hoitaja. Ehkä tuoreet vanhemmat eivät halunneet vierasta hoitajaa, vaan halusivat keskittyä tutustumaan vauvaan vaikka sitten isovanhempien kanssa.

Vierailija
9/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä ovat  taustalla kovat paineet. Kyseessä ei ole mikä tahansa vauva vaan tuleva kruunun perijä. Kate ei varmaan luota muuhun hoitoapuun kuin äitiinsä. Ja hoitoapua ehkä vaaditaan juurikin sen vuoksi, ettei mitään onnettomuuksia varmasti sattuisi.

Todistajia on myös hyvä olla paikalla, jos sattuu, että jotain tosiaan tapahtuisi.

Vierailija
10/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ratkaisun johtuvan siitä että se asunto mihin nuori perhe asettuu on remontissa, heidän käytössä on vain pari huonetta.

Kukapa meistä haluaisi viedä vastasyntyneen remontin keskelle.

Uskon että Katen kotona on normaalimpaa perhe-elämää ja paha Ellu ei huohota niskaan.

Vierailija
11/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, siellä palatsissa on sata muuta huonetta. Minusta tuo on noloa. Keski-ikäiset ikitrinit ei osaa hoitaa yhtä lasta

Vierailija
12/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:58"]

Ehkä tässä ovat  taustalla kovat paineet. Kyseessä ei ole mikä tahansa vauva vaan tuleva kruunun perijä. Kate ei varmaan luota muuhun hoitoapuun kuin äitiinsä. Ja hoitoapua ehkä vaaditaan juurikin sen vuoksi, ettei mitään onnettomuuksia varmasti sattuisi.

Todistajia on myös hyvä olla paikalla, jos sattuu, että jotain tosiaan tapahtuisi.

[/quote]

Ootko tosiaan sitä mieltä, että se, että lapsi sattuu olemaan kruununperillinen muuttaa äidin asennetta jotenkin varovaisemmaksi, ettei sille vaan satu mitään? Mä luulin, että jokainen lapsi on äidille prinssi, oli se tuleva kuningas tai ei. Mut mä oon edelleen lapseton, enkä varmaan tiedä mitään...

Vierailija
13/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:49"]

Eiköhän toi Katen lapsuuskoti ole ainoa paikka missä heidän elämänsä voi olla suht normaalia. Ymmärrän hyvin ratkaisun.

[/quote]

Samaa ajattelen. Ja kuvien perusteella se ei ole mikään pieni talo, eli sielläkin saa halutessaan olla rauhassa. 

Vierailija
14/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

William palaa Walesiin kahden viikon jälkeen ja Kate jää yksin vauvan kanssa. Kyllä varmasti on mieluummin vanhempiensa kartanossa, siellä on yksityisyttäkin kun on yli 50 huonetta, mutta halutessaan saa apua ja seuraa perheestään. Mieluummin siellä kuin yksin palatsissaan.

Vierailija
15/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain suomessa olen törmännyt yhtä idioottiin ilmiöön, missä synnytyksen jälkeen äiti vetäytyy nyyttinsä ja äijänsä kanssa kotiin suljettujen ovien taakse, hyvä jos edes soittaa saa. ei ihme että suomalaiset ovat niin mökkiintynyttä ja ykstotista kansaan kun malli möllöttämiseen ja erakoitumiseen tulee jo äidinmaidosa.

onneksi englannissa asiat ovat tältä osin paremmin, mikä onkaan mukavmpaa että lapsi saa jo alusta asti lähelleen tärkeät isovanhemmat ja perheen. kate ja will varmaan saavat muutenkin aimo annoksen palvelusväen ja muiden hovin henkilökunnan läsnäoloa, joten varmasti mielellään opettelevat vauvan hoitoa tuttujen ja rakkaiden perheenjäsenten ympäröimänä. will on itse monesti myöntänyt haastatteluissa, kuinka lämpimät välit hänellä on appivanhempiinsa ja kuinka nauttii siitä ehjän, tavallisen kodin tunnelmasta mikä middletoneilla vallitsee.

joten eiköhän anneta herttuaparin tehdä kuten parhaaksi katsovat, suomalaiset av mammat kasvattakoot lapsensa vaikka perunakellarissa ja iloitkoon siitä, että herttuaparin turvajärjestelyiden kustannukset eivät ole pennin jeniä pois teidän kotihoidontuistanne.

Vierailija
16/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noiden elämä ole niin kaukana meikäläisten elämästä, ettei kannata edes ajatella.

Vierailija
17/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:04"]

Heh, siellä palatsissa on sata muuta huonetta. Minusta tuo on noloa. Keski-ikäiset ikitrinit ei osaa hoitaa yhtä lasta

[/quote]Juu olen. Mietipä omalle kohalles.

Vierailija
18/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en käsitä: Miten keski-ikäiset ensi kertaa vanhemmaksi tulevat osaisivat sen paremmin hoitaa lasta kuin nuoremmat ensi kertaa vanhemmaksi tulevat? :O

Tämä vauvaperheen ja tuoreen äidin ihan yksin pärjäämisen hehkuttamisen malli on oikeesti täysin sairas malli ja se on ihan uusi kuvio ihmisen historiassa. Perinteinen malli, missä suvun naiset kerääntyvät auttamaan vastasynnyttänyttä äitiä ns. lapsivuodeaikana on toiminut vuosisatoja. Ja sitten ihmetellään miksi lapsiperheissä voidaan huonosti ja äideillä synnytyksen jälkeistä masennusta.

Mun mielestä hieno ratkaisu, että Catherine haluaa oman äitinsä avustuksella aloitella oman äitiyden taivaltaan.

Vierailija
19/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuosta linkitetystä artikkelista... "hulppea palatsi", arvo "jopa 6,4 miljoonaa euroa" :D

Suomen mittakaavassa palatsi juu, ja varmasti hieno koti, mutta maalaistalohan tuo on - ei kartano, eikä varsinkaan palatsi.

Vierailija
20/39 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 korjaa, siis ei 50 huonetta vaan 5 olohuonetta (reception room) ja 7 makuuhuonetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän