Olenko ainoa, jolle hormonikierukka ei sovi?
Hormonikierukan asennuksesta on 2 kk ja sen jälkeen olen vuotanut runsasta kuukautisvuotoa koko ajan. Koko kesäni on mennyt pilalle. Soitin lääkäriin ja sieltä sanottiin, ettei aikoja nyt ole, että sellaista se voi aluksi olla, mutta minusta tuntuu todella oudolta näin runsas kuukautisvuoto, joka jatkuu ja jatkuu. Siteitä (ei siis pikkuhousunsuojia, vaan siteitä) menee 4 kpl vrk. Onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (10)
Olisiko väärin asennettu?Minulla ensimmäinen hormonikierukka jouduttiin poistamaan kramppien ja vuodon vuoksi -> oli liian syvällä tai jotenkin huonosti. Muutaman kuukauden päästä laitettiin uusi eikä ole ollut ongelmia. Välillä pientä tiputteluvuotoa vain ja kierukka ollut reilut pari vuotta
Minustakin tuntuu, että kierukka on väärin laitettu, tai ainakin väärässä paikassa. Pitääkö asiakkaan maksaa tässä tapauksessa uusi?
Itse jouduin maksamaan uuden kierukan ja laiton:(
On ihan normaalia, Toisilla. Eikö sinulle sanottu että älä ota Mirenaa kesää vasten just ton vuodon takia? Itse olen alalla töissä ja samat vuodot kärsin itsekin ekat 2-3kk. Ja kun tamponia ei kannata käyttää kierukan kanNiinkin on se hankalaa kun vuotaa koko kesän.
Eihän ne kaikille sovi, mulle ei suositeltu kska minipillerritkään ei spineet (sama hormoni) vaan aiheutti jatkuvaa pientä vuotoa ja lin kiukkuinen kokoajan...
Mulla jatkui vuoto puolisen vuotta, mutta sen jälkeen loppui kokonaan useaksi vuodeksi :)
Tiputtelu voi kestää kuukausia, mutta ei runsas vuoto kuulu asiaan.
Kaverilleni pistettiin kierukka suoraan sanoen päin persettä. Hänellä oli juuri tuota samaa jatkuvaa vuotoa ja myös kipuja, ja lääkäri vaan sanoi, että kyllä se siitä aikanaan asettuu. Ei asettunut, koko homma piti poistaa ja uutta kaveri ei enää halunnut, vaan pisti piuhat poikki. Varasin tänään itsellekin lääkärin piuhojen poikkaisun lähetteen kirjoittamista varten. En suostu ottamaan enää mitään värkkejä sisälleni, lapset on nyt tehty. :)
Et varmasti ole ainoa, eihän se tietenkään kaikille sovi. Mun lääkäri sanoi, että eka ½ vuotta on sopeutumisaikaa ja vuosi voi mennä kaiken kaikkiaan. Minulla on ollut nyt kierukka 2,5 vuotta ja vasta nyt alkaa elämä olemaan täysin vuodotonta. Jotain ihan pientä voi välillä olla. Kärsivällisyyttä siis!
Kuulostaa oudolta, että on jatkunut jo 2 kk. Hormonikierukka päinvastoin niukentaa kuukautisia. Kuparikierukka voi lisätä vuodon määrää kuukautisten aikana. Niin minulla ainakin kävi.
vaihdoin hormonikierukkaan ja muutaman kuukauden kuluessa kuukautisten hävisivät kokonaan.
Sinun sijassasi menisin lääkäriin tarkistuttamaan.