Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhoillislestadiolaisuus ja sokerointi

Vierailija
25.07.2013 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn hyväksyykö vanhoillislestadiolaisuus karvojen poiston esim bikinirajasta tai kokonaan ns. brasilialaisena? Asiallisia vastauksia kiitos!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:44"]

Voi herranjestas teitä ihmisiä !! Kuka edes jaksaa provosoitua näistä jutuista enää ? Mua lähinnä naurattaa, että voiko joku ihmisotus vielä olla näin onneton tässä maailmassa, että jaksaa jauhaa tuommosta skeidaa täällä ?! Meinaako joku järjen jättiläinen täällä, että koska on se lesta, niin ei saa pitää hygieniasta huolta ?!?! Niin, ei saanu provosoitua mut ei voi ku pyöritellä päätä ja silmiä, et ihan oikeasti. Please.

[/quote]

Vielä jos kerrot, miten hygieniastaan huolehtiminen ja sokerointi liittyvät toisiinsa? Oletan, että kyseessä on vieläpä alapään karvat.

[/quote]

Joo siis toi hygieniajuttu on aivan puuta heinää, siis luulin jo, ettei niin tietämättömiä ihmisiä enää ole olemassakaan, että poistaisivat karvat pelkästään hygienian takia! Johan näitä on joka ainoa naistenlehti ja gyne jauhanut joka paikassa: Karvoja ei todellakaan tarvitse eikä pidä poistaa hygienian takia, aivan päinvastoin! Karvojen poistaminenhan altistaa tulehduksille, ihovaurioille ym. ja karvojen poistamisessa on aina omat riskinsä, jotka jokainen tietoisesti ottaa - ihan itseään tai puolisoaan miellyttääkseen, muotia seuratakseen yms. Tyypillistä tekopyhää lestaritouhua väittää jotain muuta.

Vierailija
22/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse henkilökohtaisesti teen sitä myöskin hygienian takia, menkkojen aikaan ei mikään ole niin oksettavaa kuin alapään karvoitus. Ja muutenki, mä tykkään olla posliini, en majava. Jos joku ei sitä halua ymmärtää, niin sille ei voi mitää. Ei tämä lestatouhukaan mitään mielenvikasuutta kaikkien kohdalla ole. Toki löytyy meistäki aina niitä kiihkouskovaisia, mut suurin osa nykyihmisistä on ihan tavallisia normaali järjellä omistettuja ihmisiä, jotka ajattelee ihan omilla aivoilla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama ajeleeko joku alapään karvojaan, MUTTA pitäisi myöntää, että sitä tehdään nimenomaan kaunistautumisen/miehen miellyttämisen/oman itsetunnon korottamisen vuoksi. Hygienialla ei ole alapääkarvojen ajelun kanssa mitään tekemistä - itse asiassa karvoitus on olemassa nimenomaan hygienian suojelemisen vuoksi. Kysykää vaikka gyneltä jos ette usko.

Vierailija
24/30 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:15"]

Mulle on ihan sama ajeleeko joku alapään karvojaan, MUTTA pitäisi myöntää, että sitä tehdään nimenomaan kaunistautumisen/miehen miellyttämisen/oman itsetunnon korottamisen vuoksi. Hygienialla ei ole alapääkarvojen ajelun kanssa mitään tekemistä - itse asiassa karvoitus on olemassa nimenomaan hygienian suojelemisen vuoksi. Kysykää vaikka gyneltä jos ette usko.

[/quote]

Just tästä päästään kysymykseen miksi TÄMÄ juttu sitten on sallittua, vaikka karvat ovat aivan taatusti myös Jumalan luomat ja sinne tarkoittamat, jos ei kerran esim. värjäys ole saliitua? Onko kyse siitä,että alapään karvojen poisto ei ole niin näkyvää kuin hiusten värjäys ja meikkaus, joista tulee taatusti sosiaalista painostusta ja murinaa muilta lestadiolaisilta, jos niin tekee?

Vierailija
25/30 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhintä on se telkkuohjelmien katselu tietokoneelta yleareenasta yms. Voi kuulemma itse paremmin valita ohjelmat eikä tv-helvetin laatikko itsenäisesti tuota niitä eteesi, huh huh.

Vierailija
26/30 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just näin. Mulle on täysin yks hailee kuka poistaa karvansa ja kuka katselee mitä ohjelmia, mutta mä en voi käsittää tällaisia ihmisiä. Siis aivan älyttömän naurettavaa. Ollaan niin uskovaisia, mutta samalla keksitään kaikenmaailman tekosyitä ja kiertoteitä.

Vierailija
27/30 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän yhden tyypin joka kuolinvuoteelle saakka oli vanhoillislestadiolainen, ei meikannut, antoi kaikkien karvojen kasvaa. oli kuolemaisillaan, sattui kosmetologi olemaan paikalla ja kysyi haluatko sokeroinnin, tämä sairas vastasi, että on koko elämänsä odottanut tuota kysymystä. pääsi häpykarvoistaan, ja kuoli, kuolema oli kuulemma rauhallinen, sai rauhan sydämelleen.

Vierailija
28/30 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 00:11"]

Tekopyhintä on se telkkuohjelmien katselu tietokoneelta yleareenasta yms. Voi kuulemma itse paremmin valita ohjelmat eikä tv-helvetin laatikko itsenäisesti tuota niitä eteesi, huh huh.

[/quote]

Näin vl:nä on pakko sanoa, että tämä on oikeasti ihan äärettömän ärsyttävää ja niin totta. Minullakin on monta tuttavaa, jotka eivät millään voi suoraan sanoa katsovansa eri ohjelmia ja että lapset katsovat lastenohjelmia päivät pitkät. Niiden lasten puheista sen vain saa selville.

Itse katson todella vähän mitään, koska mikään ohjelma ei jaksa kiinnostaa, mutta jos joskus jotain katson, niin ihan rehellisesti siitä uskallan puhua.

Olen tästä asiasta eräälle ystävällenikin puhunut, kun on välillä niin paljon ärsyttänyt se tekopyhyys tämän asian suhteen.

Vierailija
29/30 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 00:44"]

Ihan asiallisesti haluaisin kysyä juuri tuota asiaa, eli miksi hiuksia ei värjätä, mutta ne voi leikata vaikka mihin malliin? Miksi ei miekata (kaunistauduta), mutta kainalokarvat ja bikinirajat voi ajella (kaunistautua)? Jotenkin epäloogista.

Ymmärrän sen että ei lähdetä reikiä tai mitään tatuointeja tekemään. Mutta ristiriitaa on siinä että hiuksia saa muotoilla ja laittaa vaikka miten, kunhan niitä ei värjää. Ja naamaa meikkaa.

Voisiko joku jotenkin selittää tätä?

[/quote]

Ei oo mitään epäloogista vaan päivänselvä juttu. Nehän on pelkkää myrkkyä ja täysin luonnottomia aineita ne meikit ja hiusvärit samoin, allergisoivia aineita, miksi ihmeessä altistaisimme itsemme niille? t:vl lapsesta asti

Vierailija
30/30 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 00:44"]

Ihan asiallisesti haluaisin kysyä juuri tuota asiaa, eli miksi hiuksia ei värjätä, mutta ne voi leikata vaikka mihin malliin? Miksi ei miekata (kaunistauduta), mutta kainalokarvat ja bikinirajat voi ajella (kaunistautua)? Jotenkin epäloogista.

Ymmärrän sen että ei lähdetä reikiä tai mitään tatuointeja tekemään. Mutta ristiriitaa on siinä että hiuksia saa muotoilla ja laittaa vaikka miten, kunhan niitä ei värjää. Ja naamaa meikkaa.

Voisiko joku jotenkin selittää tätä?

[/quote]

Ei oo mitään epäloogista vaan päivänselvä juttu. Nehän on pelkkää myrkkyä ja täysin luonnottomia aineita ne meikit ja hiusvärit samoin, allergisoivia aineita, miksi ihmeessä altistaisimme itsemme niille? t:vl lapsesta asti

[/quote]

Ja tulehdus alapäässä ei haittaa? Mites hajuvedet? Ei nekään niin luonnollisia ole. Mites lemmikit? Turhia, allergisoivia. Mites laadukkaat vaatteet ja hienot autot? Mites laaduttomat lapsityövoimavaatteet?

Heti, kun löydän Raamatusta kohdan, etten saa meikata, lopetan sen. Ja olen oikeasti herkällä mielellä tutkinut ja todennut, että Esteriä lillutettiin vuosi kaiken maailman aineissa, Rebekalle vietiin lahjaksi nenärengas ja Job nimesi tyttärensä meikkien mukaan. Paavali puolestaan vihjaa, että koreat vaatteet ja korut ovat turhempia kuin kaunis sielu. En tunne yhtäkään vl:ää joka ei käyttäisi koruja ja muodikkaita vatteita. Oikeastaan pakko sanoa, että he keskittyvät enemmän ulkonäköön kuin monikaan muu! Pitää olla täydellinen fitness-vartalo, kauniit vaatteet. Eräs sanoi luulleensa kaveriani heikäläiseksi, koska hän pukeutui samankaltaisesti eikä meikkaa eikä hiukset värjätty. Tämä kaverini on kuitenkin värjännyt hiuksensa, he eivät vain sitä huomaa. Hän myös meikkaa. Hän on myös jumalankieltäjä.

Itse olen ollut uskossa koko ikäni, ja meikkaan kyllä. Uskolla tarkoitan sitä, että minut on kastettu, uskon että Jeesus on lunastanut minut verellään ja ylösnoussut. Arvostan niiden valintaa, jotka eivät koe tarvitsevansa meikkiä. Minulla voi olla huono itsetunto, ja pidän kaunistautumisesta. Mutta syntinä en pidä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän