Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päihdekäyttäytyminen lapsiperheissä

Vierailija
07.09.2013 |

Tuli mieleen tuosta yhdestä viestistä että mikä mahtaa olla päihdekäyttäytyminen suomalaisperheissä.

Jos (ja kun) saan lapsia niin kumpikaan meistä ei tule juomaan tippaakaan alkoholia siitä kun saadaan tietää raskaudesta siihen asti kun lapset ei enää ole meidän vastuulla. Se on siinä melkein 20 vuotta. Sama koskee jokaista päihdettä. Jos tämä ei käy niin lopetan suhteen ja kumppani saa ottaa jurrinsa jonnekin muualle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok!

Vierailija
2/14 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK! Mä oon niin hurja, että saatan viinilasillisen juoda, vaikka lapset on kotona. Sossuntätejä odotellessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että tuo suhde tulee päättymään hyvin aikaisessa vaiheessa.

Kaverit pyytävät miehen yhdelle(!) kaljalle baariin ja kengänkuva on persuuksissa.

Toivottavasti olet kertonut tästä jo miehellesi ettei tule sitten yllätyksenä kun raskaustesti näyttää plussaa.

Vierailija
4/14 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun olet ihanan rento. :) 

Oletan, että teillä vietetään kivoja illalliskutsuja useasti. Harmi vaan, että emännältä katkeaa verisuoni päästä, jos joku tuo viinipullon mukanaan pöytäseurueen kesken ruoan kanssa nautittavaksi. :)

(Ja ei, meilläkään ei juovuta lasten aikana. Jos on vieraita, niin lasten nukkumaan menon jälkeen alkoa saa juoda, mutta kännisiä ei suvaita. Isäntäparista toinen on aina selvänä eikä se toinenkaan varsinaisesti jurrissa. Lasten lähelle ei mene se, joka on juonut enemmän kuin viinilasin ruokapöydässä. Sen viinilasin sallin toki myös sille, joka on "lapsenvahtivuorossa"( siis miehelle tai itselleni) ).

Ei siinä mitään, kukin tyylillään. Mutta liika ehdottomuus aiheuttaa aika helposti vain muuta onnettomuutta elämään. Ero asia tietysti, josta teillä on jo valmiiksi absolutistien ystäväpiiri. Meillä ei, siksipä katson tämän välimuodon terveellisemmäksi henkisesti, kuin sen, että ollaan keskenämme kotona, mutta varmasti vesiselvinä joka iikka. Vois nimittäin äkkiä kaikota ihmiset ympäriltä tuolla niuhotuksella. Lasten aikana ei ryypätä kännejä, mutta rajansa nipotuksellakun.

Vierailija
5/14 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnustan, oon ihan paska mutsi. Tänään join päivällisellä lasin luomupunkkua grillatun naudanliha pihvin kanssa ja illemmalla join oluen saunan jälkeen. Ja kaikista kamalinta oli että lapsi oli hereillä ja näki kaiken. Lapsen mentyä nukkumaan olen juonut lasin viinia ja toinen lasi on menossa. Kyttään ettei naapurit vaan näe ja soita päivystävälle lastensuojelun sosiaalityöntekijälle.... Kohta nukkumaan huonon omantunnon kanssa. Olen pilannut lapseni elämän ja hän on vasta kolme......

Vierailija
6/14 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:56"]

(Ja ei, meilläkään ei juovuta lasten aikana. Jos on vieraita, niin lasten nukkumaan menon jälkeen alkoa saa juoda, mutta kännisiä ei suvaita. Isäntäparista toinen on aina selvänä eikä se toinenkaan varsinaisesti jurrissa. Lasten lähelle ei mene se, joka on juonut enemmän kuin viinilasin ruokapöydässä. Sen viinilasin sallin toki myös sille, joka on "lapsenvahtivuorossa"( siis miehelle tai itselleni) ).

Meillä ei, siksipä katson tämän välimuodon terveellisemmäksi henkisesti, kuin sen, että ollaan keskenämme kotona, mutta varmasti vesiselvinä joka iikka. Vois nimittäin äkkiä kaikota ihmiset ympäriltä tuolla niuhotuksella. Lasten aikana ei ryypätä kännejä, mutta rajansa nipotuksellakun.

[/quote]

Meilläkin juuri näin.

Vierailija
7/14 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikolla pohjalla on mielenterveys jos se on riippuvainen alkoholista...

Vierailija
8/14 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin päätin 15-vuotiaana, että en ikinä seurustele miehen kanssa, joka juo kaljaa... (edelleen pääsääntöisesti pahanmakuista mun mielestä) no HIEMAN oon joutunut tosta periaatteesta tinkimään...

Vierailija
9/14 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, jos olette noin seuraavat 20 vuotta, ihan ok ja normaalia on, että ottaa FIKSUSTI alkohlia lopun elämää... 

En ole varma, että toivonko teille lapsia, olis kiva tietää, miten ehdottomia olette muutenkin... sillä mustavalkoisuus on yleensä aina pahasta, ääri sitä ja ääri tätä--

Vierailija
10/14 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta meidän taloudessa ei käytetä alkoholia ollenkaan. Päihde mikä päihde, aivan turha ja varattu heikoille, jotka eivät elämäänsä kestä ilman sitä. Alkoholin käyttäminen kohtuudella on sama kuin opettaisi lapselleen paljonko muskottipähkinää voi popsia ennenkuin joutuu vatsahuuhteluun.

Vierailija
11/14 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta kaljan juomattomuus parisuhteen ehdoksi heti ensimmäisestä päivästä?

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 00:03"]

Mäkin päätin 15-vuotiaana, että en ikinä seurustele miehen kanssa, joka juo kaljaa... (edelleen pääsääntöisesti pahanmakuista mun mielestä) no HIEMAN oon joutunut tosta periaatteesta tinkimään...

[/quote]

Vierailija
12/14 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin miehen kanssa, jonka mielestä hän on parempi isä maistissa ollessaan. Suhteessa oli paljon muitakin ongelmia, mutta alkoholi oli yksi niistä ylitsepääsemättömistä. Hänen mielestään ongelma oli minulla, kun en ymmärrä että lasten seurassa voi kännätä kunhan kykenee esim. tarvittaessa viemään ne taksilla sairaalaan. Minulla ei ole lapsia, omiensa kanssa mies epäilemättä kännää edelleen, viikonloppuisyys kun on niin rankkaa ettei selvinpäin jaksa.

Vierailija
13/14 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LS-ilmoituksen paikka jos on lasten kanssa juovuksissa.

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 00:22"]

Seurustelin miehen kanssa, jonka mielestä hän on parempi isä maistissa ollessaan. Suhteessa oli paljon muitakin ongelmia, mutta alkoholi oli yksi niistä ylitsepääsemättömistä. Hänen mielestään ongelma oli minulla, kun en ymmärrä että lasten seurassa voi kännätä kunhan kykenee esim. tarvittaessa viemään ne taksilla sairaalaan. Minulla ei ole lapsia, omiensa kanssa mies epäilemättä kännää edelleen, viikonloppuisyys kun on niin rankkaa ettei selvinpäin jaksa.

[/quote]

Vierailija
14/14 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 00:24"]

LS-ilmoituksen paikka jos on lasten kanssa juovuksissa.

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 00:22"]

[/quote]

[/quote]

Näinhän se on. Kerran on hänestä tehtykin, mutta suurempia seurauksia ei ollut, kun lapset ovat hyvinvoivia ja exänsäkin puolsi tapaamisten jatkumista normaalisti. Nyt on osaltani myöhäistä kun en heidän kuvioistaan tiedä, mutta miehen tuntien tilanteita on varmasti edelleenkin. Ihmettelen kyllä exääkin, itse en lapsiani moiselle antaisi, koska joi kyllä jo heidän yhdessäolon aikana eikä asia voi ketään yllättää.