Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saisin opetettua lukioon menevälle pojalle aikuisten asioita?

Vierailija
06.08.2020 |

Pelottaa pojan puolesta, kun on ikäisekseen lapsellinen. Kavereiltaan kai ja ehkä jostain nettisivuilta on omaksunut kaikkia päättömiä hokemia, miten köyhien pitäisi asua yhteismajoituksissa tai jos joku ei löydä töitä, hänet pitäisi laittaa tekemään mitä tahansa ruokapalkalla.

Nuohan ovat nettipalstojen vakioprovotyperyyksiä, mutta nuoret pojat eivät kaikki sitten tajua, että ei kukaan aikuinen ihminen oikeasti ajattele noin.

Pojastahan tulee joku syrjäytynyt hylkiö, ainakin tyttöjen ja fiksuimpien poikienkin puolesta, jos aikoo tuollaisia laukoa vielä lukiossakin :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju on varmaan kilttis joka yrittää tekeytyä j ännikseksi :(

Vierailija
2/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa mitään kunhan ei mene mihinkään kallion lukioon

No eiköhän missä tahansa lukiossa useimmat ole hieman jo aikuisemmalla tasolla. Jopa pojista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö poika imenyt ajatuksia myös perheestään? Onko se mahdollista?

Vierailija
4/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa kuulla että siellä on oikea aikuinen kypsine ajatteluineen. Nuoret oppivat nopeasti kun ostat hänelle ekän vuoden jälkeen  lyhyenkin kielimatkan- niin siellä oppivat arvostamaan Suomenkin systeemiä. Ja ota laatuaikaa poikasi kanssa, jutelkaa jutelkaa jutelkaa.

Vierailija
5/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän missä tahansa lukiossa useimmat ole hieman jo aikuisemmalla tasolla. Jopa pojista.

Monet paremmat lukiot ovat varsin kokoomushenkisiä. Niissä tuo ajatustapa on ihan tyypillinen.

Vierailija
6/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieneekö poika imenyt ajatuksia myös perheestään? Onko se mahdollista?

No hyvin oudosti olisi kyllä minun ja mieheni tai kenenkään tuttavammekaan tai isosisarensa puheita tulkinnut, jos sieltä noita repisi.

Jonkinlainen (aika typerä) kapinatapahan tuo voisi olla.

Vierailija
7/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

punttisalille 5 kertaa viikossa ja steroidikuuri, alkaa tytötkin kiinnostumaan pojastasi...

Vierailija
8/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet paremmat lukiot ovat varsin kokoomushenkisiä. Niissä tuo ajatustapa on ihan tyypillinen.

No ei oikeastaan. Paremmissa lukioissa on yliedustus opettajien lapsia.

Vierailija
9/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se pihalle ja käske hankkimaan itse oma elantonsa. Muuttuuko ääni kellossa?

Vierailija
10/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmissa lukioissa on yliedustus akateemisesti koulutettujen (ml. opettajat) lapsia. Akateemiset koulutetut ovat useammin kokoomuslaisia.

Vierailija
11/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä nettisivuilla liikkuu? Yliksellä on vielä törkeämpääkin juttua, mm. todella naisvihamielisiä puheita, koulukavereiden salakuvaamista ja seksuaalisen väkivallan hyväksymistä. Ei todellakaan mikään 15-vuotiaan sivusto.

Vierailija
12/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko itse edes kesätöissä?

Vierailija
13/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on poikii, paukuttaa pallei. Kyllä nuoret lankeavat nettiprovoihin, ja omaksuvat kaikkialta vaikutteita jopa 29-vuotiaanakin

Vierailija
14/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmissa lukioissa on yliedustus akateemisesti koulutettujen (ml. opettajat) lapsia. Akateemiset koulutetut ovat useammin kokoomuslaisia.

Akateemisista kauppakorkeasta valmistuneet ja ehkä DI:t on kokoomushenkisiä, muut ei niinkään, ei varsinkaan opettajat. Puolueista itse asiassa Vihreillä on korkeimmin koulutetut kannattajat.

Ope itsekin

Vierailija
15/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta nyt ei selvinnyt muuta lapsellista kuin hokemat ja tulevalle lukiolaiselle vielä ihan tyypillistä. Kyllä ne siitä sitten "viisastuu" ja jutut muuttuu. Antaa nuorien olla nuoria :)

Jos on ihan muita käytännön ongelmia, mihin haluut vaikuttaa niin anna vastuuta: kuukausirahaan "lukiolaisen" korotus ja saa maksaa itse vaikka puhelinlaskunsa. Anna hoitaa koulukirjaostokset itse ja pitää loput kirjarahat. Vastuu > toiminta > palkkio toimi hyvin minulla teininä :)

Vierailija
16/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion aloittavat ovat vielä siinä kehitysvaiheessa että ajattelu on monella aika mustavalkoista. Itse lukion opettajana näen aika monen kohdalla selvää positiivista kehitystä tässä asiassa lukiovuosien aikana. Tosin sellainen reflektoiva ja eri näkökulmia yhdistelevä ajattelu, jota voi kai kutsua myös viisaudeksi, kehittyy koko elämän ajan. On paljon niitäkin jotka pysyvät mustavalkoisina koko elämänsä ajan, mutta en olisi vielä huolissani tuon ikäisestä. 

Vierailija
17/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on ns. eliittilukiossa. Kertoi, että etenkin pojista valtaosa on hyvin kokoomushenkisiä ja monet ovat lukion aikana liittyneet jopa puolueen jäseniksi. Nuorista suurin osa tulee akateemisista ylemmän keskiluokan perheistä, vanhemmista monrt ovat lääkäreitä, juristeja, DI, KTM jne.

Vierailija
18/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä nettisivuilla liikkuu? Yliksellä on vielä törkeämpääkin juttua, mm. todella naisvihamielisiä puheita, koulukavereiden salakuvaamista ja seksuaalisen väkivallan hyväksymistä. Ei todellakaan mikään 15-vuotiaan sivusto.

Itse ehdottomasti puuttuisin tähän ja vaikka estäisin koko sivuston käytön (voi onnistua esim. reitittimestä). Tuolla on julkaistu oikeita videoita raisk auksista ja syytellään uhreja jatkuvasti. Puhumattakaan monesta muusta ilmiöstä.

Vierailija
19/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noita aloituksen kaltaisia mietelmiä aikoinaan hokeneet ole sittemmin olleet kansanedustajina, ministereinä... Jatkakoon samaan malliin.Kyllä se leveä leipä sieltä urkenee...

20/20 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa sanomalehti ja laita sitä tavaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi