Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epilepsia miehelä, vaikuttaako raskaaksi tulemiseen?

Vierailija
25.07.2013 |

Ollaan yritetty nyt puolisen vuotta. Edellisen miehen kanssa tulin molemmista lapsista raskaaksi käytännössä heti. Mieleen tuli, että jos johtuu epilepsialääkityksestä, joka miehellä on? Kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani, joka on mies, on epilepsia ja kaksi lasta. Kysykää hyvät ihmiset lääkäriltänne!

Vierailija
2/13 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää, ennen vuotta 1969 epilepsiaa sairastavat eivät saaneet edes perhettä perustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkitystä mies käyttää?

Vierailija
4/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna, ei se sun miehes halua lasta sun kanssa..

Vierailija
5/13 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna? Taitaa olla toinen tapaus kyseessä...Ei ihan ole nimeni Johanna.

Täytynee vaan lähteä neurologin puheille, kuten tuossa ehdotettiinkin.

Ap

Vierailija
6/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trilepta-nimistä lääkettä.

Netistä löysin tietoa, että lääkityksellä olisi vaikutusta...Mutta uskaltaako sitä vaihtaakaan?

Vierailija
7/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Trileptal.

Mun tietokoneen näppäimistö on vähän rikki, siksi jättää joskus kirjaimia pois...

Jos jollakin olisi kokemusta tästä asiasta, olisi tosi mielenkiintoista kuulla!

Ap

Vierailija
8/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ehkä kannattaa nyt varata neurologille aika ja keskustella asiasta ja mahdollisesta lääkityksen vaihtamisesta, mikäli sillä jotain merkitystä on. Itselläni on epilepsia, oon syönyt lamictalia 13 vuotta, en tiedä onko sillä vaikutusta raskautumiseen, ei ainakaan lääkärit koskaan mitään asiasta maininneet ja tuolla tuhisee nyt yks puolivuotias :)

Vierailija
9/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, että kukaan epileptikkomies olisi tullut raskaaksi.

Vierailija
10/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Olen epileptikko, itseasiassa tällähetkellä just neurologianosastolla videotelemetriassa aikaa tappamassa :) Lääkitys voi vaikuttaa naisen hedelmällisyyteen. Itseasiassa se aina vaikuttaa jonkin verran ja perheen perustamisesta tulisi keskustella neurologin kanssa. Miehillä taas lääkeannoksen pienennys voi auttaa hedelmällisyyden saavuttamiseen joten suosittelen teille neurologireissua. Hän osaa neuvoa teitä enemmän tässä asiassa. Voi olla paikallaan että miehelläsi vähennetään lääkitystä raskauden yrittämisen ajaksi. Tässä lisää tietoa mitkä lääkeaineet vaikuttavat erityisesti miehen hedelmällisyyteen. Tutki mikä on vaikuttava aine Trileptalissa. Itse olen syönyt Lamictalia, Keppraa ja Deprakinea ja Trileptal on minulle toistaiseksi tuntematon. 

Vierailija
11/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Olen epileptikko, itseasiassa tällähetkellä just neurologianosastolla videotelemetriassa aikaa tappamassa :) Lääkitys voi vaikuttaa naisen hedelmällisyyteen. Itseasiassa se aina vaikuttaa jonkin verran ja perheen perustamisesta tulisi keskustella neurologin kanssa. Miehillä taas lääkeannoksen pienennys voi auttaa hedelmällisyyden saavuttamiseen joten suosittelen teille neurologireissua. Hän osaa neuvoa teitä enemmän tässä asiassa. Voi olla paikallaan että miehelläsi vähennetään lääkitystä raskauden yrittämisen ajaksi. Tässä lisää tietoa mitkä lääkeaineet vaikuttavat erityisesti miehen hedelmällisyyteen. Tutki mikä on vaikuttava aine Trileptalissa. Itse olen syönyt Lamictalia, Keppraa ja Deprakinea ja Trileptal on minulle toistaiseksi tuntematon. http://www.hallinto.oulu.fi/viestin/vaitos07/lofgren.html

Vierailija
12/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 12:44"]

Moikka! Olen epileptikko, itseasiassa tällähetkellä just neurologianosastolla videotelemetriassa aikaa tappamassa :) Lääkitys voi vaikuttaa naisen hedelmällisyyteen. Itseasiassa se aina vaikuttaa jonkin verran ja perheen perustamisesta tulisi keskustella neurologin kanssa. Miehillä taas lääkeannoksen pienennys voi auttaa hedelmällisyyden saavuttamiseen joten suosittelen teille neurologireissua. Hän osaa neuvoa teitä enemmän tässä asiassa. Voi olla paikallaan että miehelläsi vähennetään lääkitystä raskauden yrittämisen ajaksi. Tässä lisää tietoa mitkä lääkeaineet vaikuttavat erityisesti miehen hedelmällisyyteen. Tutki mikä on vaikuttava aine Trileptalissa. Itse olen syönyt Lamictalia, Keppraa ja Deprakinea ja Trileptal on minulle toistaiseksi tuntematon. 

[/quote]

Näin asian ulkopuolelta olisin utelias tietämään, mikä on videotelemetria...

t. ohis

Vierailija
13/13 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vastauksista!

Tuntuu ihan turhalta edes yrittää lasta, kun tietää, että tuon lääkityksen kanssa ei todnäk onnistu raskautuminen :(...Tosiaan aiemmin olen helposti raskautunut ja gynenkin mukaan mitään ongelmaa ei pitäisi olla mulla.

Toisaalta miehellä on kaksi lasta ja on käyttänyt samaa lääkettä, mut lapset on jo 7 ikävuoden tietämissä. Mietin, että jos sen lääkkeen pitkäaikainen käyttö vaan vahvistaa sitä vaikeutta saattaa naista raskaaksi...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä