Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän vuoden asuntomessut

Vierailija
25.07.2013 |

Tylsää katsottavaa. Joka talossa valkoiset seinät, tylsät rumat keittiöt, pienet ahtaat kylppärit, saunassa kiukaat suorastaan vaarallisesti sijoitettu keskelle lauteita, kylppärissä vessanpytyt suoraan sen toisen suihkun alla (juu pikkuiseen kopperoonkin on ahdettava se kaksi suihkua), olohuoneetkin niin pieniä ettei sinne mahdu muuta kuin se sohvat ja telkkaritaso, eräässä talossa ei ollut ikkunoita juuri ollenkaan paitsi päämakkarissa ikkuna suoraan kävelytielle ja parivuode suoraan ikkunan edessä (katsokaa tänne iltaisin mitä täällä tapahtuu).

Tumma lattia on nyt täysin out, samoin keittiöissä saarekkeet ovat selvästi vähenemään päin, tapettitehosteseinät ovat out.

In on nyt vaaleat lattiat, vaaleat seinät, vetimettömät tummat kaapit köökissä.

Kaikenkaikkiaan tylsää!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömästi oli terasseja taloissa. Toki on kiva, että voi auringon mukaan valita terassin, mutta jotenkin älytöntä kun yhdessä talossa voi olla viisikin terassia. Pihalla näytti olevan muotia kuntta, eli sellainen metsäpohja, jossa on varpuja jne.

Vierailija
2/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mun kaveri, pienten lasten äiti, selvitti mulle kerran tuota vessanpytty kylppärissä juttua. Se on kuulemma vain niin kätevä, jos tulee kesken saunomisen pissahätä, siis jos itelle tai lapselle tulee. Monellehan tulee vessahätä veden lorinan kuuntelusta. Mitä siitäkin nyt tulisi kun olisi suihkussa/saunomassa lasten kanssa ja pitäis päästä pissalle, eikä lapsia voi jättää sinne kylppäriin keskenään. Siinähän pitäis hyvänenaika pidättää. Tai jos yhdellä lapsella tulis pisuhätä niin pitäis molemmat ottaa mukaan toiselle puolen kämppää pissareissulle kesken kylpemisen. 

Toiset ihmiset tosin tekee sen valinnan, että antaa lasten pissiä kylppärin lattiakaivon päällä, mut ei kaikki haluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin, jos meillä olisi vielä yksi pönttö kylpyhuoneessa. Siellä voisi käydä rauhassa vessassa, kun on vieraita. Sitä paitsi pönttöjä ei ole koskaan liikaa, kun on useampi perheenjäsen. Tykkään myös vaaleista pinnoista seinillä ja lattioissa ja siitä, että värikkyys tulee tekstiileistä. Tummat kaapinovet miellyttävät myös silmää ja mielestäni on järkevää, että talot eivät ole enää niin isoja kuin ennen, koska turhien neliöiden lämmittäminen on kallista. Olen siis ihan eri mieltä kanssasi, mutta se ei tarkoita sitä, että sinun mielipiteesi olisi väärä.

Vierailija
4/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tietynlainen spa-henki katoaa saunasta/kylpyhuoneesta, jos samassa tilassa joku vääntää torttua tai lurittelee pissaa pönttöön. Mutta makuja on monia, kukin tyylillään.

Vierailija
5/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 11:11"]

En ole koskaan ymmärtänyt tuota että miksi vessanpytty pitää tunkea suihkutilaan? Miksi ei voi vain mennä vessaan? Voisko joku selventää tätä?

[/quote]

Mä käyn aina vessassa ennen suihkuun menoa :)

Vierailija
6/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa mieltä messutaloista kuin ap. suurin osa taloista tylsiä, vain muutama kiinnostava kohde. Mutta positiivista tuo 7:n mainitsema talojen koon järkevöityminen. Oli vain muutama 200 neliön jättilukaali, suurin osa oli normaaleja taloja.

Vierailija
7/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 11:11"]

En ole koskaan ymmärtänyt tuota että miksi vessanpytty pitää tunkea suihkutilaan? Miksi ei voi vain mennä vessaan? Voisko joku selventää tätä?

[/quote]

Suomen rakennusmääräysten mukaan yhteen vessaan on mahduttava pyörimään pyörätuolilla. Koska sen kokoisia vessoja on harvoin mahdollisuutta rakentaa, laitetaan se pönttö kylppäriin.

Vierailija
8/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin asuntomessuilla kahdessa talossa... Hyvä tietää, etten menettänyt mitään:)

Vierailija
9/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi ollut vapaaliput asuntomessuille, mutta katsottiin TM:sta, että ne messutalot on joko täysin mitäänsanomattomia pakettitaloja tai sitten ihan kamalia, joissa on yritetty jotain ihmeellistä ja saatu aikaan todella luontaantyöntävää arkkitehtuuria. Siellä ei ollut ainoatakaan sen oloista taloa, joka olisi miellyttänyt omaa silmää. Ei mitään, mistä hakea ideoita omaan rakennusprojektiin. Ei yhtään sympaattista, upeaa tai omalaatuista tai kodikasta taloa.

Emme lähde aikaa haaskaamaan messuille, vaikka ilmaiseksi päästäisiin. Epäkiinnostavimmat asuntomessut ikinä - ja olen lapsesta asti käynyt niistä lähes jokaisessa.

Vierailija
10/10 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä