Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uusi alku mahdollinen?

Vierailija
24.07.2013 |

Haluaisin aloittaa uuden elämän. Kaikin puolin uuden. Olen elänyt viimeiset kymmenen vuotta hirveällä tavalla. Hyväksikäyttänyt muita, ahnehtinut rahaa, pettänyt ja tullut petetyksi, kohdellut huonosti muita ja itseä, laiminlyönyt oman kehon. Yök, tulee paha olo kun muisteleekaan. Heinäkuun alussa elämässäni tapahtui kuitenkin käännekohta kun luulin kuolevani. Se kokemus jotenkin muutti minut pohjiaan myöten ja sen jälkeen olen pohtinut paljon elämääni ja katunut tekemiäni valintoja. Koen, että en ole pohjimmiltani sellainen ihminen, miten olen elänyt. Haluaisin aloittaa alusta ihan yksin. Vaihtaa nimeni (vaikka ei mitään rikostaustaa siis olekaan), asuinpaikkani, ihmissuhteeni, alani, tyylini, kaiken. Tuttavani ovat sanoneet, että ei tule onnistumaan eikä ole mahdollista, mutta en suostu uskomaan sitä. Olisiko täällä ketään, joka olisi tehnyt vastaavan muutoksen tai muuten vain osaisi antaa neuvoja. Jos joku miettii, miksi en aloittaisi uutta elämää nykyisissä puitteissa, niin se ei vain tunnu mahdolliselta. En halua joka päivä muistaa ja hävetä sitä, mitä olen ollut, vaan esittäytyä uusille ihmisille uutena minänä ilman menneisyyden taakkaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä ja minä.

Tiedätkö, en jaksanut lukea loppuun kirjoitustasi vaikkei tuossa montaa lausetta olisi ollutkaan.

Jos tahdot muutosta niin sun tarttee vaan tehdä muutos.

Ajattele niitä jotka on olleet vankilassa ja heillä on aina se leima että on ollut vankilassa?

Se että tekee tyhmiä valintoja tai on itsekäs on elämää. Se on ollut valintasi joskus: päästä helpolla. Ja nyt olet kasvamassa ja opit ehkä jotain.

Helpointa on varmaan muuttaa toiseen paikkakuntaan ja hakea uusi opiskelupaikka. Hommaa rahaa elämiseen ja koittaa keksiä jonkun vapaaehtoistyön josta saa hyvän mielen.

Jos ei tahdota muuttaa vaikka lapsien takia tai muun suvun takia kauas niin sä alat tekemään myönteisiä juttuja. Tarjoa apua, menet kouluttautumaan johonkin.

Ihmisillä on yleensä melko hyvä ymmärrys ja sinulle annetaan anteeksi jos olet aito ja tahdot muutosta. Ole kypsä ja lähesty ihmisiä vaikka se voi alkuun tuntua vaikealta.

Vierailija
2/5 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan ihmiset, kaverit, naapurit, sukulaiset....mikä näistä sinua ahdistaa tutuissa ihmisissä eniten? Kaikki muut paitsi sukulaiset ovat vaihdettavissa, mutta niidenkin kanssa voi tapaamisia hiiputtaa. Oletko niin pieneltä paikkakunnalta, että kaikki tuntee sinut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kun ajattelisit että elämä jatkuu, kaikki tekee hölmöjä asioita ja niistä voi oppia. Jatkossa et tee asioita koska et tahdo tehdä enää samoin, nyt näet mikä satuttaa muita.

Ja jos joku ei sinuun meinaa luottaa niin sinun pitää vaan rakentaa luottamusta. Vähän kerrallaan. Minusta on melko kohtuutonta ajatella että ihminen joka tekee virheitä ei voisi jatkaa elämäänsä. Voi olla että omatunto myrkyttää mielen ja kuvittelet että ihmiset on jotain mieltä mutta kannattaa reippaasti vaan tehdä hyviä asioita, se alkaa toimimaan joskus myös sinun puolelle.

Vierailija
4/5 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollinen.

Muuta toiselle paikkakunnalle ja siis tarpeeksi kauas, 300km lienee minimi.

Mieti tarkkaan haluatko olla jonkun menneisyytesi ihmisen kanssa vielä tekemisissä ja miten sen teet siten ettei tämä kerro uudesta elämästäsi vanhalla paikkakunnalla.

Ei sun tarvi nimeä vaihtaa, mutta vaihda puhelinnumero ja laita se salaiseksi.

Ja sitten vain aloitat puhtaalta pöydältä =)

Suosittelen kylläkin olemaan rehellinen uusille tuttavuuksille siellä uudella paikkakunnalla. Ei tarvitse kaikkea kertoa, mutta kerro rehellisesti, että et ollut kovinkaan mukava ihminen ja nyt haluat uuden alun.

Tämä ihan vain sen takia, että maailma on niin pieni, niin jos alat "valehtelemaan", tule päivä, kun jäät siitä kiinni.

Tiedän kaksi ihmistä, jotka noin on tehneet ja hyvin on onnistunut =)

Toinen jopa palasi vuosien jälkeen kotipaikkakunnalleen ja ihmiset olivat unohtaneet sen verran, että antoivat pienellä varauksella hänelle uuden mahdollisuuden.

Tsemppiä! Hienoa, että olet ymmärtänyt toimineesi väärin =)

Vierailija
5/5 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 12:25"]

Ihmisillä on yleensä melko hyvä ymmärrys ja sinulle annetaan anteeksi jos olet aito ja tahdot muutosta. Ole kypsä ja lähesty ihmisiä vaikka se voi alkuun tuntua vaikealta.

[/quote]

Jos ihminen on oikeasti ryssinyt, kusettanut ja ollut yksinkertaisesti kauhea, niin ei sille kyllä ymmärrystä enää jossain vaiheessa löydy.

Tästä on ihan käytännönkokemusta.

Mun eräs ystävä oli jotain tuollaista samanlaista kuin ap. Mun ystävä joutui tekemään munkin kanssa monta vuotta töitä, että sai luottamuksen takaisin ja muiden kohdalla ei edes onnistunut.

Asuu toisella paikkakunnalla nykyään, mutta vanhaan elämään ei ole mitään asiaa, siellä on edelleen, yli 10 vuoden jälkeen liikaa katkeruutta ja liikaa pahaa verta vaikka tää mun ystävä onkin maksanut kaikki velkansa vuosien saatossa, pyytänyt anteeksi yms.

Enkä mä edes ihmettele, että nuo ihmiset eivät ole anteeksi tolle mun ystävälle antaneet, sen verran törkeästi hän toimi niin monia kohtaan vaikkei hänkään mitään rikollista koskaan tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi