Tytön kaveri lähetti alastonkuvan lapselleni:(
Joo, eli kyseessä tosiaan lapseni ystävä. Lapsi tuli näyttämään minulle puhelintaan, koska kysyin (kysyin) saanko lukea tämän viestit. Lapsi vastasi että saan lukea, ja kävin katsomassa tyttöjen yhteisen whatsapp-ryhmän. Siellä oli sitten jaeltu vähän alastonkuvia. Sanoin lapselleni että ethän sinä tee ikinä noin, ja lapsi sanoi että en tee. Ottaisinko asian tytön vanhempien kanssa puheeksi?
Kommentit (11)
Yllättävän moni ei tiedä, mitä pieni koululaisensa tekee puhelimella. Kannattaa aika ajoin ratsata viestit yms.
Itse törmäsin ilmiöön uimahallissa - naisten pukuhuoneessa oli kaksi ehkä 10vuotiasta tyttöä. Toinen laittoi puhelimen pukukaapin ovea vasten Pystyyn kuvaamista varten ja rupesi ’tanssimaan’ pyyhe päällä ja pyyhkeen poistaen alasti kameralle. Toinen räpläsi omaa puhelintaan ja kikatteli seuraten. Sanoin asiasta lapsille ja lopettivat sitten. Osa lapsista on aika älyttömiä - vanhemmat, suojelkaa lapsianne ja ohjeistakaa. Nämä 2 näyttivät ihan tavallisilta: siistit vaatteet, tavarat ja reput.
Laitoin itsekkin teinivuosina tytöille kuvia sixpackista, dickpicciä jne.. Tulisi kyllä sanomista tänä päivänä. On se jännä miten paljon maailma muuttuu 10 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin itsekkin teinivuosina tytöille kuvia sixpackista, dickpicciä jne.. Tulisi kyllä sanomista tänä päivänä. On se jännä miten paljon maailma muuttuu 10 vuodessa.
Minä näytin ihastukselle tissit webbikameralla. Kaikkea sitä tekeekin nuorena "rakkauden" huumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näytin ihastukselle tissit webbikameralla. Kaikkea sitä tekeekin nuorena "rakkauden" huumassa.
Olet_HUARA_!
Ja sä olet oikein ihana ihminen. Onneksi on laisiasi!
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet_HUARA_!
Höpsistä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni ei tiedä, mitä pieni koululaisensa tekee puhelimella. Kannattaa aika ajoin ratsata viestit yms.
Nii
Terveisin Pinja Karjaluoto
Kyllä, ilmoita lapsen vanhemmille. Itse tekisin myös lasun, koska jos joku on lasta groomannut ja se on siksi saanut tuollaista päähänsä -se vanhempi ei ikipäivänä sitä sulle puhelimessa tunnusta. Sanoo vaan, että "voi kauheeta, hyvä kun ilmoitit". Toki se lopettaa sun lapsen koettelemisen, koska se ei pitänytkään "heidän välistä salaisuutta", mutta siirtyy sitten seuraavaan. Tarpeeksi älykäs ymmärtää olla käyttämättä omaa puhelintansa, oman lapsensa on jo saanut "pitämään salaisuuden". Ilmoittaisin myös rehtorille, että kaikilla luokilla käyvät somekäyttäytymisen etiketin läpi. Se kuuluu turvallisuuskasvatukseen.
Tietenkin ilmoitat tytön vanhemmille. Mitä jos kyseess olisi sinun lapsi?