Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työni aiheuttaa nykyään pelkkää raivoa ja vitutusta. Onko tullut aika lopettaa?

Vierailija
06.08.2020 |

Mistä voin tietää, onko tunne ohimenevä tai onko jotain tehtävissä? En tunne enää mitään muuta kuin pelkkää masennuksen sekaista vitutusta. Takana on 10 vuotta pätkätöitä ja pitkään jatkunut stressi ja uupumus. Tunnen olevani paskakasan arvoinen roska. Inhoan itseäni todella syvästi, koska viitsin alistua tällaiseen. Olen alkanut uskoa, että minusta ei ole mihinkään muuhun enkä kelpaa mihinkään muuhunkaan työhön. Olen pelkkä ihmisturhake ja ansaitsen kuolla pois.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisitkö harrastaa jotakin liikunnallista, josta saisit itsearvostusta? Toisaalta, jos ressitasosi on liian korkealla niin voisitko tehdä jotakin muuta? 

Vierailija
2/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keväällä sama juttu. Onneksi työ oli määrä-aikainen, joten pääsin siitä eroon. En olisi voinut jatkaa missään nimessä ( onneksi ei edes pyydetty) 😉 Nyt työttömänä, mutta 1000 kertaa parempi vointi henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan jo liikuntaa, mutta sekin on lähinnä pakkomielle. Olen saanut tämän stressin kylkiäisenä jonkunlaisen syömishäiriönkin.

Ap.

Vierailija
4/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vaihtamaan työpaikkaa. Jos työ vaikuttaa noin syvästi elämääsi huonolla tavalla se ei ole sen arvoista. Älä jää odottelemaan.

Vierailija
5/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
6/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut alanvaihtoa? Itse teen myös työtä jota teen vain rahan vuoksi, millään tavalla se ei palkitse. Kunhan velat on maksettu ja laitettu rahaa sukanvarteen, niin lähden opiskelemaan ihan toista alaa. 

Vierailija
7/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaihdat työpaikkaa. Tuo on aivan selvä hätähuuto. Ihan ensimmäisenä kannattaisi hakea saikkua, tarvitset sitä oikeasti, sinulla on hyvin varmasti burn out. Sillä aikaa mietit seuraavaa siirtoa, mutta nyt on toimittava nopeasti. Hae saikkua.

Minkä tyyppistä työtä teet ja millaisella palkkauksella? Onko mahdollista vaihtaa työpaikkaa tai mennä vaikka johonkin mihin ei koulutusta vaadita (esim. Varastot). Onko mahdollisuus lyhentää työaikaa esim. 80%? Nyt käyt kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi, älä menetä terveyttäsi sillä sitä et välttämättä saa enää takaisin!

Vierailija
8/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työ saa vaikuttaa ihmiseen noin. Ehdottomasti sinun on vaihdettava työpaikkaa ja varmaan alaakin jos nykyisellä alalla vaan pätkätöitä.

Tuon aloituksen perusteella kuulostaa vähän siltä, että sinulla voisi olla masennustakin. Tuo itseinho ja kuolemasta puhumiset viittaavat vahvasti siihen, että jotain psyykkistä on. En tietenkään ole lääkäri enkä voi alkaa palstalla ketään diagnosoimaan, mutta kuitenkin. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että nimenomaan työperäistä. Hyvä uutinen on se, että saatat saada terveytesi takaisin ainoastaan työpaikasta lähtemällä. Älä leiki terveydelläsi. Oletko käynyt työterveydessä? Eikös ne ole nimenomaan tällaisia tilanteita varten vai olenko väärässä?

Vierailija
9/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet työksesi?

Tiedän tunteen, kun työ vaikuttaa koko elämään ja hyvinvointiin sekä terveyteen ja ihmissuhteisiin. Itselläkin onneksi määräaikainen loppumassa ja helpottunut olo! Kärsin välillä unettomuudestakin jo työn takia. Lääkäri määräsi lääkettä, joka olisi lihottanutkin, mutta tajusin että en todellakaan aio minkään p aska työn takia lääkkeitä syödä. Ja kus kummaa sain avun ilmankin ja nyt nukun jo hyvin.

Vierailija
10/10 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai tuo masennus olla totta. Olen itsekin ajatellut sitä. En ole enää onnellinen työssäni enkä muutenkaan. Olen matalasti koulutettu ja palkka on alle 1900 eli ei tätä voi sanoa tekevänsä edes rahan takia. Uskon, ettei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa. Olen alkanut vihata koko alaa, vaikka pidin työstäni ennen.

En tiedä, olisiko parempi jäädä kokonaan työttömäksi ja hakea ensi keväänä kouluun vai yrittää kestää tätä työtä siihen asti. Tällä hetkellä on varmaan aika vaikea työllistyä mihinkään. Enkä voi edes kuvitella, että pääsisin minnekään, kun olen näin huono kaikessa. En kelpaa minnekään. Vihaan itseäni.