Mulle tuli äärimmäisen paha olo ja paniikki
Mitä teen? En voi juuri nyt soittaa kriisilinjalle, vasta myöhemmin tänään.
Ei ole ketään joka olisi tukena.
Huomenna matkalle lähtö.
Mistä saa tukea/ tukihenkilön?
Kommentit (25)
Istu alas. Hengitä hyvin syvään monta kertaa. Lue vaikka ruokareseptejä.
Kannattaa lukea Aku Ankka Taikaviittana pokkareita.
Minne olet matkalla? Siitäkö ajdistus johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Kerro meille olostasi, kunnes pystyt soittamaan kriisilinjalle. Tiedätkö mikä sen laukaisi?
Kiitos. Se kun yllättäen lapseni lähtee matkalle, se laukaisi pahan olon menneisyydestä.
Kuin olisin tuhon oma.
Tuo matkalle lähtökö ahdistaa? Olisiko näin korona aikana kuitenkin parempi pysytellä kotona?
Vierailija kirjoitti:
Minne olet matkalla? Siitäkö ajdistus johtuu?
Ei täysin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo matkalle lähtökö ahdistaa? Olisiko näin korona aikana kuitenkin parempi pysytellä kotona?
On pakko lähteä kun on tiedossa tärkeä tilaisuus.
Minulla on sama juttu. Paha tuskaisuus, yksinäisyys ja pahaolo ollut koko kesä. Tänään pimahdin täysin. Mua masentaa niin suunnattoman paljon kaikki pahat asiat mitä tapahtuvat, elämä on järkyttävän vaikeeta.
Enkä saa mistään apua. Onko pappia missään jos en jaksa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro meille olostasi, kunnes pystyt soittamaan kriisilinjalle. Tiedätkö mikä sen laukaisi?
Kiitos. Se kun yllättäen lapseni lähtee matkalle, se laukaisi pahan olon menneisyydestä.
Kuin olisin tuhon oma.
Se olo on vain muisto. Tunne menneisyydestä, joka sekoittuu nykyhetken tapahtumaan. Mitään pahaa ei tapahdu nykyhetkessä. Kaikki on hyvin nykyhetkessä. Yritä ankkuroitua tähän hetkeen. Istut sohvalle/nojatuoliin, viltti ympärille, tee/kahvikuppi käteen ja käyt vaikka yksitellen siinä huoneessa olevat tavarat/asiat läpi. Ne on vain tunteita mitä koet.
Vierailija kirjoitti:
etkö voi olla vetämättä koronaa tähän. voi hemskutti. ei oo totta!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin olisin tuhon oma.Se olo on vain muisto. Tunne menneisyydestä, joka sekoittuu nykyhetken tapahtumaan. Mitään pahaa ei tapahdu nykyhetkessä. Kaikki on hyvin nykyhetkessä. Yritä ankkuroitua tähän hetkeen. Istut sohvalle/nojatuoliin, viltti ympärille, tee/kahvikuppi käteen ja käyt vaikka yksitellen siinä huoneessa olevat tavarat/asiat läpi. Ne on vain tunteita mitä koet.
Tiedän. Kunpa tulisikin ne tunteet esiin, mutta vain kuristaa, ahdistaa ja kuolemanpaniikki.
Tämä toistuu vuodesta toiseen.
Kuka käskee lähteä koronaa hakemaan. Ihan oma moka.
Vierailija kirjoitti:
Istu alas. Hengitä hyvin syvään monta kertaa. Lue vaikka ruokareseptejä.
Ei kannata hyperventiloida, Hengityksen pidättäminen lisää hiilidioksidin määrää joka rauhoittaa ja alentaa verenpainetta. Liikahengitys tekee päin vastoin ja aiheuttaa lisää paniikkia ja hengenahdistusta.
Täällä myös yksi ahdistuskohtauksen saanut. Idioottina join liikaa kahvia vaikka tiedän että laukaisee jäätävän ahdistuksen ja tasapaino yms häviää,hengittäminen on vaikeaa ja karmeat muistot tulvii päähän.. Tsemppiä! Hengitä,lue jotain yksinkertaisa kuten vaikka reseptejä. Itse otan narua ja punon lettiä kunnes tilannetaas ok. Kaikki järjestyy! 🥰
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi ahdistuskohtauksen saanut. Idioottina join liikaa kahvia vaikka tiedän että laukaisee jäätävän ahdistuksen ja tasapaino yms häviää,hengittäminen on vaikeaa ja karmeat muistot tulvii päähän.. Tsemppiä! Hengitä,lue jotain yksinkertaisa kuten vaikka reseptejä. Itse otan narua ja punon lettiä kunnes tilannetaas ok. Kaikki järjestyy! 🥰
Joo, joskus kahvin juominen voi pahentaa oloa.
Mulla sama, järkyttävät muistot alkavat tulla mieleen, kuoleman tunne eikä kukaan auta ( auttanut).
Mietin vaan miten on mahdollista ettei mistään saa apua?
Tsemppiä.
Ap
Minullakin joskus kahvi aiheuttaa paniikinomaista oloa. Liittyy minun kohdallani siihen, että liian paljon kahvia nostaa sykettä ja tekee sellaisen olotilan, kuin paniikkikohtauksen aikana on. Lepäilemällä onneksi menee minulla ohi.
Ahdistaa myös mahdollinen identiteettivarkaus ihan helvetisti. Kuumia aaltoja menee kropassa jne.
Oon ollut pahoissa tilanteissa aikoinaan ja kaikki käsittelemättä...