Trash the dress, mitä ihmettä?
http://en.wikipedia.org/wiki/Trash_the_dress
Mikä ihme morsiammia oikein vaivaa? Ei kai tommonen ole ainakaan vielä levinnyt suomeen?
Kommentit (10)
Toihan voi olla ihan makee juttu. Jos kantti kestää sen, että mennään monen sadan euron häämekko päällä liejuun seisomaan... :) Toisaalta miksi ei, en näe siinäkään mitään järkeä että mekko roikkuu käyttämättömänä kaapissa vuosikausia.
2011 menin naimisiin ja kyllä näitä silloin jo otettiin, myös Suomessa.
Yksi morsio kuoli tuossa hommassa, olikohan jenkeissä vai kanadassa. Meni veteen mekkoineen ja kun valtava mekko kastui se veti morsion alas ja hukutti. Valokuvaaja yritti auttaa muttei kyennyt.
Joskus tämä vielä muuttuu perinteeksi, jolla symboloidaan neitsyyden menettämistä sekä sitä, että häät ovat ainutkertainen tilaisuus joka ei elämän aikana toistu.
Sinällään tykkään ajatuksesta. En siitä, että tuhoamisen pitää olla ekstreemiä niin, että tappaa itsensä tai hankkii elinikäiset palovammat. Mutta suhteen päätyttyä (joo, sitäkin tapahtuu) olen polttanut roviota yhteisistä muistoista. Tai muutossa hyvästellyt huonekalut, joita en ole saanut mukaani. Ne nyt meni kierrätykseen, mutta silti.
On ollut täällä jo monta vuotta. Mutta ihan kiva :) kun harva sitä morsiusmekkoa loppujen lopuksi antaa eteenpäin tai käyttää samaa enää enää uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 12:08"]
Yksi morsio kuoli tuossa hommassa, olikohan jenkeissä vai kanadassa. Meni veteen mekkoineen ja kun valtava mekko kastui se veti morsion alas ja hukutti. Valokuvaaja yritti auttaa muttei kyennyt.
[/quote]
Mä en tiedä, oon jotenkin tässä suhteessa vanhanaikainen että mun mielestä toi kuulostaa kamalata :( Siis koko trash the dress- juttu, en nyt tarkoita pelkästään tätä hukkumista tai muita onnettomuuksia.
Jos on ostanut unelmiensa kalliin, laadukkaan ja hyvin tehdyn puvun häihin, miksi sen haluaisi tuhota heti häiden jälkeen vaikka siitä saisikin jonkun hauskan kuvan? Toki ymmärrän, jos haluaa ottaa hääkuvia jossain eksoottisessa paikassa, ja puku vaikka likastuu, mutta nuo trash the dress -sessiothan on nimenomaan sitä varten, että puku varta vasten tuhotaan ja siitä otetaan kuvia.
Tottahan se on, että useimmiten hääpukua käyttää vain yksi ihminen ja kerran, mutta silti mun mielestä jotenkin hirveätä tuhlausta ja kerskakulutusta. Mä en tiedä pystyisinkö myymään pukua eteenpäinkään, mutta pitäisin kaapissa ja ihailisin sitä aina välillä :)
En tykkää. Itse myin pukuni. Tykkään myös ajatuksesta äidiltä tyttärelle siirtyvästä puvusta.
Kyllä munki mielestä on aikamoista tuhlaista ostaa jopa yli tuhannen euron mekko, käyttää sitä kerran ja tuhota sen jälkeen! Jos ei halua myydä eteenpäin tai roikottaa kaapissa niin hankkikoon sitten vuokrapuvun, se on ainakin paljon eettisempi vaihtoehto!
Ainakin autonromujen ja -rengaskasojan päällä otettuja kuvia olen nähnyt. ;)