Minne on kadoneet jäätelöautot?
Vielläkö teidän alueella pyörii jäski autoja, meillä Turussa niinä ei ole enää näkynyt?
Kommentit (11)
Nestle osti kotijäätelön, eikä ala kilpailemaan itseään vastaan.
http://yle.fi/uutiset/toiminta_ei_enaa_kannata_jaateloautojen_aani_hiljenee_lopullisesti/6736088
Mä en tiedä ketään muuta, joka ostin jäätelöautosta kuin me ja mun äiti. Kaikki nauroivat aina, että kuka hullu sieltä mitään ostaa, kun kaupasta saa niin paljon halvemmalla ja parempaa. Me suomalaiset ollaan tälläisiä, kun saadaan hyvää palvelua, niin ei olla valmiita maksamaan siitä. Puoli-ilmaiseksi pitäisi kaikki saada.
http://www.hs.fi/talous/a1374542638287?jako=404c2af52aa4baf92ab0caac8da04932
Tässä taas on esimerkki siitä, kuinka kaksinaamaisia päättäjiä meillä onkaan.
Ensin jauhetaan, että tehdään kaikki työllisyyden parantamiseksi.
Sitten nostetaan veroja ja keksitään uusia veroja, joilla nyt tämä jäätelön hinta on saatu korotettua, ettei jäätelöä pienituloiset pysty enää ostamaan.
Eniten jäätelöähän ostavat lapsiperheet, joilla on usein pienet tulot.
Päättäjät kuvittelee, että veroja nostamalla saadaan enemmän tuloja.
Sehän on täysin päinvastoin, kun verot nostavat jäätelön hintaa, niin silloinhan kysyntä laskee.
Jos jäätelön veroja laskettaisiin, niin silloin jäätelön hinta laskisi, jolloin jäätelöä ostettaisiin nykyistä huomattavasti enemmän.
Valtio saisi paljon enemmän tuloja, kuin mitä se saa tällä verotus ahneus politiikallaan aikaiseksi.
Päättäjien veronkorotus vouhotus saa aikaan lopulta sen, että kukaan ei voi ostaan enää yhtään mitään, kun tuotteesta joutuu maksamaan pelkkiä veroja moninkertaisesti enemmän, kuin mitä tuote itse maksaa.
Jäätelöauton toiminnan loppuminen, jäätelökioskien toiminnan hiljeneminen, se on yksin ja ainoastaan eduskunnan päättäjien aiheuttama ja sieltä löytyy syylliset, että jäätelönmyyjät ovat nyt joutuneet työttömiksi.
Että tässä sen valtion työllistävän politiikaan tulos, verotuksella tapetaan työpaikkoja.
tammikuussa 30 asteen pakkasellakin tuli jäätelöauto metelöimään ikkunan alle. hyvä että vedettiin pois liikenteestä, hullunhommaa oli se.
Mua harmittaa myös jäätelöautojen katoaminen, erityisesti mökkisaaressamme jäätelöauton käynti oli tapahtuma ja ihmisiä riitti. Ihmekös tuo, kun Aino-jäätelöpurkki maksaa siellä kaupassa 8€.
Taloyhtiömme parkkiksella Kaarinassa kävi edellisenä la jäätelöauto! Juttelin kuljettajan kanssa. Nestlellä on jäätelöautolupa vielä elokuun puoliväliin asti. Jotkut yksityiset yrittäjät harkitsee nyt toiminnan jatkamista ja sekin oli koeajo, että käykö kauppa. Ongelma oli kuulemma jäätelötoimittajan löytäminen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:10"]
Mä en tiedä ketään muuta, joka ostin jäätelöautosta kuin me ja mun äiti. Kaikki nauroivat aina, että kuka hullu sieltä mitään ostaa, kun kaupasta saa niin paljon halvemmalla ja parempaa. Me suomalaiset ollaan tälläisiä, kun saadaan hyvää palvelua, niin ei olla valmiita maksamaan siitä. Puoli-ilmaiseksi pitäisi kaikki saada.
[/quote]
No ei täälläpäin ainakaan siitä jäätelöautosta saanut edes sitä hyvää palvelua. "Asiakaspalvelu" oli tasoa "annas tasaraha tai mee hommaa jostai, vaihtorahat on jossain tuolla ohjaamossa enkä jaksa lähtee niitä ettimään" ja välillä se jäätelöauto oli siinä pysähdyspaikallaan sen tunnarin loppuun ja jatko jo matkaansa. Päädyttin sitten ostamaan kaupasta kun sieltä sen jäätelön sai helpommin ja ilman vittumaista myyntitapahtumaa.
Tuli kuskista valitettua ties kuin monta kertaa enkä edes ollut ainut, mut mikä lie suojatyöpaikka ollut kyseessä kun vuodesta toiseen se vaan sai pitää duuninsa.
Kyllä jäätelöautot vielä ajavat, Kotijäätelö lopettaa vasta parin viikon päästä.
Kyllä meillä Espoossakin vielä ajaa, olikohan johonkin elokuun puoliväliin asti. Mutta joka toinen viikko on käynyt nyt vaan tänä kesänä. Kun viimeksi kävin, lupasi laittaa pisteitä sen verran että sai vielä sieltä sen alennuskupongin.
Täällä loppui jo aikoja sitten ( Turun kupeessa), mutta siitä tuli meille ilmoitus kotiin. Oltiin vakikävijöitä myös tammipakkasilla.
Joutaakin kadota, pahuksen mölyterroristit.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194771385838/artikkeli/kotijaatelo-autot+uhkaavat+kadota+suomesta.html
Tampereelta löytyy vastaus turkulaisellekin