Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pian 5v täyttävä lapsemme lähti isänsä kanssa töihin.

Vierailija
23.07.2013 |

Oli niin kovin innoissaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:27"]

Aika kyseenalaista maailmankuvaa opetatte lapsillenne. Ihan kuin työ olisi maailmassa se tärkein ja ihannoitavin asia. Julmaa aivopesua viatonta pienokaista kohtaan.

[/quote]Itse varmaan otat lapsesi mukaan Kelaan ja sosiaalitoimistoon? Ettei tarvitse työllä käsiään liata.

Vierailija
22/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:20"]

Joo ja työkaverit on varmaan innoissaan. Joutuu katselemaan ja kuuntelemaan jotain neljävuotiasta, vaikka olisi töitäkin tehtävänä. Ja jos sitä ei huomioi, saa ikuisesti ilkeän lastenvihaajan maineen.

Ei lapsia työpaikoille, ei edes käymään!

[/quote]

Kyllä lapsi voi käväistä työpaikalla (ap:han puhui parin tunnin keikasta), mikäli osaa käyttäytyä! Parhaimmillaan lapsi oppii todella paljon ja saa uutta näkökulmaa.

[/quote]

No se näköjään vähän venyy se työhomma mutta ei hänestä haittaa siellä ole ei ole toimisto tms tämä työkohde. Käyvät välillä isänsä kanssa syömässä yms. Ja tykkäsi todella mennä tekemään töitä aina ollut erittäin aktiivinen lapsi. Eikä tarkoituksemme ole opettaa että työ olisi maailman tärkein juttu vaan että työtä tekemällä voi ansaita ja antaa terveen kuvan työelämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat kaikki lapsista (8 kpl) jossain vaiheessa olleet kukin vanhempien mukana töissä. hyvin on toiminut sekä töiden, että lasten kannalta ja ennen muuta antanut lapsille niin perspektiiviä kuin iloakin.

Vanhin muksuista on nyt 29 ja pitää ajoittain omaa 4 v tytärtään mukana töissään.

Toiseksi vanhimman työpaikalta (vanhainkoti) on esimiehen taholta pyydetty lapsia käymään jopa nyt kun äiti on sieltä lomalla.

Kolmaksi vanhimman mukana kulki esikoisensa 3 ensimmäistä elinviikkoaan äidin koululla.

Neljänneksi vanhimman 8 v poika on isän firmassa oppinut jo varsin käteväksi nikkaroijaksi ja saanut itse rakentaa niin osan omista huonekaluistaan kuin mm. upean mäkiauton.

Jne.

Työpäivä saattaa venyä vähän pidemmäksi jos sen katkoo välillä lasta hoivatakseen tai ohjatakseen, mutta jos työ vain on sellainen, että se sen sallii, niin tuo on tilanne, jossa kaikki voittavat. Johonkin konttoriin jossa toimii happamia muijia tms. en lasta veisi.

Toisaalta itse ilahdun aina jso kampaajani lapset sattuvat olemana äitinsä liikkeessä sinne mennessäni. Tapaan jopa varata pienen tuliaisen heitä varten jo ennalta mukaani. 

Joustavuus kunniaan!

Vierailija
24/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:20"]

Joo ja työkaverit on varmaan innoissaan. Joutuu katselemaan ja kuuntelemaan jotain neljävuotiasta, vaikka olisi töitäkin tehtävänä. Ja jos sitä ei huomioi, saa ikuisesti ilkeän lastenvihaajan maineen.

Ei lapsia työpaikoille, ei edes käymään!

[/quote]

Kyllä lapsi voi käväistä työpaikalla (ap:han puhui parin tunnin keikasta), mikäli osaa käyttäytyä! Parhaimmillaan lapsi oppii todella paljon ja saa uutta näkökulmaa.

[/quote]

No se näköjään vähän venyy se työhomma mutta ei hänestä haittaa siellä ole ei ole toimisto tms tämä työkohde. Käyvät välillä isänsä kanssa syömässä yms. Ja tykkäsi todella mennä tekemään töitä aina ollut erittäin aktiivinen lapsi. Eikä tarkoituksemme ole opettaa että työ olisi maailman tärkein juttu vaan että työtä tekemällä voi ansaita ja antaa terveen kuvan työelämästä.

[/quote]

Kuulostaa hyvältä! Juurihan jossain valitettiin, että monella lapsella ei ole nykyään käsitystä työnteosta...

Vierailija
25/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sai harjoitella trukilla ajamista" just!

Vierailija
26/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:48"]

[/quote] Niin... ajattele, jotkut ottaa siinä kotipihassa sen taaperon autossakin siihen sylin ja ratin väliin.

On ne hirveitä, on ne.

Vierailija
27/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:54"]

[/quote] Niin... ajattele, jotkut ottaa siinä kotipihassa sen taaperon autossakin siihen sylin ja ratin väliin.

On ne hirveitä, on ne.

[/quote] Et näe mitään eroa ?

Vierailija
28/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena useasti isäni ja äitini työpaikoilla. Heidän tuloillaan ei silloin saanut päivähoitopaikkaa. Äiti veti ompelukursseja aikuisille, istuin luokan takaosassa ja leikin omiani. Puhua ei saanut. Silti viihdyin hyvin.

Isä on yksityisyrittäjä. Monet kokoukset olen istunut, kiertänyt mukana tehtaissa ja toimistoissa. Taaskaan ei saanut häiritä, ei metelöidä, ei juoksennella omia teitään. Silti oli mielenkiintoista. No, usein tylsääkin, mutta ei lapsi mene siitä rikki, ettö oppii sietämään tylsistymistä ja viihdyttämään itseään vaikka piirtämällä ja leikkimällä paperiliittimillä.

Vierailija
29/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poika 5 v on ollut muutamasti isän mukana töissä. Nämä ovat ollut sellaisia tilanteita että mies on ollut lomalla ja kesken loman on pitänyt käydä hoitamassa joku asia. Minulla on saattanut olla töitä, kampaaja tai joku muu meno joten lapsen hoito on ollut lyhyellä varoitusajalla hankala järjestää. Minä ainakin ajattelen, että jos miehen työpaikalla on joku niin suuri hätä että lomaa pitää häiritä, niin meidän kiltti ja ujo lapsi ei voi kamalasti siellä haitata. Poika on ollut ihan innoissaan. Valinnut kaapista siistit vaatteet, halunnun laittaa hiusvahaa vessassa kun isä ajaa partaa ja yhdessä pojat solmivat solmiot ja lankkaavant kengät ennen töihin lähtöä. Muutaman tunnin "työpäivän" jälkeen poika on tullut intoa puhkuen töistä kotiin. Mies on tarjonnut joskus työpaikalla pojalle mehua aikuisten kahvikupista ja antanut jostain paperiroskiksesta turhia muistioita mukaan kotiin. Miehen tehdessä töitä lapsi on kuulema istunut hiljaa miehen työpisteellä ja "kirjoitellut" joitain huipputärkeitä juttuja tai ihan vain katsellut hiljaa. Nämä on pojalle ihan huikeita elämyksiä. Välillä tuntuu, että olemme tyhmiä kun matkustelemme ympäri Suomea ja maailmaa Särkänniemissä ja eläintarhoissa kun todellisuudessa suurimmat elämykset on lähempänä kuin voisi uskoa.

Minun työpaikalle olen vienyt lapsen vain kerran kun hän kovasti halusi. Mies tuli hakemaan minua lapsi mukanaan vähän aikaisemmin ja sitten ennen kotiin lähtöä esittelin pojalle työpaikkani. Hän sai oman vierailijakortin, ajelimme hissillä, ostimme kahvioista limpparin ja kävimme istumassa työtuolillani. Esimieheni vei pojan toimistotarvikevarastoon ja sieltä hän sai itse valita kynän ja avainnauhan sekä sen pidikkeen mihin badgen saa. Ette usko kuinka liekeissä lapsi oli monta päivää. Leikki kotona työpaikkaa vierailijakortti kaulassa ja esitteli aarteitaan. Minun työkaverini ovat kaikki miehiä ja he suhtautuvat näihinkin tilanteisiin näköjään naisia rennommin. Joskus muutama muukin on meillä tuonut lapsen työpaikalleen eikä kukaan siitä hernettä nenään vedä. Kivaa vaihtelua normaaliin arkeen. Minä ainakin esittelen vieraillekin lapsille työtäni mielelläni. Muutenkin on ihan hauska nähdä kuinka se normaalisti tiukka ja jämäkkä pukumies käyttäytyy lapsensa seurassa. Tietysti on eri asia jos jollain on huutava ja riehuva penska aina töissä mukana. En kuitenkaan jaksa uskoa että näin olisi.

Minusta on ihan hyvä, että lapset näkevät missä äiti ja isä päivät luuhaa. Minä olin lapsena yrittäjävanhempieni mukana paljon töissä ja autoinkin hommissa jo aika nuorena. Minusta kasvoi aikuinen, joka arvostaa työtä tekeviä ihmisiä ja ymmärtää että tavoitteiden eteen on paiskittava hommia. Mutta en minä tiedä onko sillä mitään tekemistä sen kanssa että olin vanhempieni mukana töissä. Minusta on ihan tervettä että työtä sopivissa määrin ihannoidaan. Voisi meidänkin lapselta moni asia jäädä puuttumaan jos isä ja äiti eivät työssä kävisi.

Viekää siis ihmeessä lapsenne joskus retkelle työpaikallenne. Ei maksa mitään! 

Vierailija
30/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 11:54"]

On ne hirveitä, on ne.

[/quote] Et näe mitään eroa ?

[/quote]

Meinaatko, että auto on turvallisempi, kun on metallia/muovia enemmän ympärillä vai mitä eroa mahdollisesti tarkoitat?

Vierailija
31/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, itsellä yhdet mieleenpainuvimmista muistoista lapsuudesta on kun maalla mummolassa ollessa päästiin enon mukaan kun hän ajoi maitoautoa! Kierrettiin siis maalaistaloissa keräämässä maito tankeista ja vietiin meijeriin (jossa saatiin ilmaiseksi jätskiä). Vieläkin palaa elävästi mieleen miten jännää ja hauskaa se oli!

Vierailija
32/32 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitee jäi kirjoittelemaan tänne av:lle, pisteletkin sitten samalla monta aloitusta tulemaan kun kakara ei ole riesana..