Ennen 60 - lukua syntyneiden avuttomuus virastoissa
Itseilmottautumiset ei onnistu, kysymystä ei ymmärretä, mitään ei ymmärretä odottaa. Kysytään kaikilta vastaantulijoilta että missäs se pirjo on kun se sanoi että minun pitää tulla vastaanotolle. Ohikulkija yrittää auttaa, mutta Sirkka saa sanottua vaan: 12:15 oli aika, Sirkka Hänninen.
Miten hankala on ilmoittautua sillä kelakortilla ja katsoa päätteeltä missä huoneessa tai kerroksessa se Pirjo odottaa? En kai minä ohikulkija voi sitä tietää,
tai se laitossiivoaja.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ja paskat! Olen syntynyt 1956 ja ihan varmasti tiedän nuorempiani enemmän esim. internetistä, koska olen askarrellut sen parissa lähes koko työurani.
On se prkl, että aina pitää yleistää!
Sama! Ja moniko näistä naru perseessä kulkevista instapyllistelijöistä osaa esim. koodata?
Vierailija kirjoitti:
Ja paskat! Olen syntynyt 1956 ja ihan varmasti tiedän nuorempiani enemmän esim. internetistä, koska olen askarrellut sen parissa lähes koko työurani.
Olet poikkeus ikäistesi joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa ihmetellyt, harva tuon ikäinen osaa myöskään kirjoittaa. Yhdyssanoja ei tunnisteteta, pilkut ja pisteet puuttuu, laitteiden käyttö/kasaaminen ihan ylivoimaista jne. Tyhmyyttä, vai tarkoituksella tyhmäksi heittäytymistä?
Tämä! Tällaiset orovoamiset ovat juuri niitä, jotka paljastavat sinut trolliksi ja kaikki palstalla paljon kokeilevat tietävät tasan tarkkaan, että kuka olet
Psykoosi päällä?
Ei täällä sinusta puhuta, ole huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa ihmetellyt, harva tuon ikäinen osaa myöskään kirjoittaa. Yhdyssanoja ei tunnisteteta, pilkut ja pisteet puuttuu, laitteiden käyttö/kasaaminen ihan ylivoimaista jne. Tyhmyyttä, vai tarkoituksella tyhmäksi heittäytymistä?
Nimenomaan vanhemmat ihmiset osaa kirjoittaa. Jopa kauniilla käsialalla. Kielioppisäännöt myös yleensä osataan toisin kuin älyluurien näpyttelijät, jotka korvaavat sanottavansa typerillä lyhenteillä.
Vierailija kirjoitti:
Ok boomer, ihan kuten mielikuvituksessasi haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se prkl, että aina pitää yleistää!Olet poikkeus ikäistesi joukossa.
Ei tuo valehteleminen ole mitenkään poikkeuksellista vahuksilla.
Itse ihmettelen, että miten voi löytää oikeaan paikkaan esim.
1) Hammashoitolassa automaatti on portaiden yläpäässä ja siitä aukeaa molempiin suuntiin palo-ovi, jonka takana alkaa käytävä, jonka päässä on odotustila. Ei näkö- eikä kuuloyhteyttä odotustilojen välissä. Automaatti sanoo vain, että istu odottamaan. Myös siinä tapuksessa, että olet kuukauden etuajassa.
2.) Silmäklinikallaohje on mennä ovesta B ja istua odottamaan. Oven B takaa aukeaa käytävät kolmeen eri suuntaan ja odotustilat kaukana käytävien päässä.
Jos ei mitenkään ole varaa vahtimestariin, niin voisiko niitä ohjeita ja lattiatarroja vähän selkiyttää.
Ps. Olen syntynyt 60-luvun jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö olet sitä mieltä, että kukaan meistä "vanhuksista" ei ollut perustamassa esim. yliopistoihin nettiä? Mistä se tuli? Ihan itekseen vaan?
Minä vihaan niitä ilmoittatumis-automaatteja, saa heilutella sitä Kelakorttia vaikka miten päin eikä hyväksy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö olet sitä mieltä, että kukaan meistä "vanhuksista" ei ollut perustamassa esim. yliopistoihin nettiä? Mistä se tuli? Ihan itekseen vaan?
No ei ainakaan yksikään tälle palstalle kirjoittelevista. Omasta mielestänne tietysti olette aina kaikessa aivan ylivertaisia ja korkeasti koulutettuja mutta totuus on jotain muuta.
Onpas se "Niko Laaksonen" nyt huonolla tuulella.
Saanut varmaan vertaistukea 70-luvulla syntyneiden märehtimisketjusta :DDDDDDDDDD
Oma mies, iältään yli viisikymppinen, oli menossa sairaalan polille kontrollikäynnille. Hän ilmoittautui automaatilla, joka käski miehen menemään paikkaan x. Mies vähän ihmetteli, miksi hänen pitää mennä ihan toiselle polille, mutta teki työtä käskettyä. Oikean polin hoitaja kävi sitten hakemassa miehen oikeaan paikkaan. Omalle kohdalle on käynyt muutaman kerran, että automaatti ei olekaan ollut toiminnassa. Kyllä siinä itsekin sai ihmetellä, kun näyttöön tuli ihan kummaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan yksikään tälle palstalle kirjoittelevista. Omasta mielestänne tietysti olette aina kaikessa aivan ylivertaisia ja korkeasti koulutettuja mutta totuus on jotain muuta.
Ihan sama. Pidät siis tätä palstaa vain idiooteille tarkoitettuna? Ja mikä helvetin ylivertainen on ihminen, joka vaan osaa asioita, kun on niitä tottunut käyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Oma mies, iältään yli viisikymppinen, oli menossa sairaalan polille kontrollikäynnille. Hän ilmoittautui automaatilla, joka käski miehen menemään paikkaan x. Mies vähän ihmetteli, miksi hänen pitää mennä ihan toiselle polille, mutta teki työtä käskettyä. Oikean polin hoitaja kävi sitten hakemassa miehen oikeaan paikkaan. Omalle kohdalle on käynyt muutaman kerran, että automaatti ei olekaan ollut toiminnassa. Kyllä siinä itsekin sai ihmetellä, kun näyttöön tuli ihan kummaa tekstiä.
Omassa tapauksessani ei sekoillut automaatti vaan ihminen. Olin menossa kolonoskopiaan ja söinkin jo sen tutkimuksen ohjeiden mukaan. Lopulta omalääkäri soitti ja kysyi, että onko sinulla siellä(kin) päässä ongelmia? No ei ollut ja gastroskopiaan menin.
Suomessa automaatti-ilmoitraitumispalvelut yms on huonosti suunniteltuja, niissä ei ole huomioitu käyttäjänäkökulmaa ensinkään. Ei ole iästä kiinni osaako käyttää. Meillä on käytössä tuommoisen ja palautetta tulee päivittäin, kaiken ikäisiltä
Ap on tumpelo lumihiutale, joka ei osaa tehdä kuin yhtä asiaa, jos sitäkään. Näitä on nähty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se prkl, että aina pitää yleistää!Ok boomer, ihan kuten mielikuvituksessasi haluat.
Kyllähän se on tutkittu etteivät monet nuoretnosaa muuta katsoa älypuhelimen asetukset ja asentaa sovellukset. Siihen loppuvat taidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se prkl, että aina pitää yleistää!Ok boomer, ihan kuten mielikuvituksessasi haluat.
Kyllähän se on tutkittu etteivät monet nuoretnosaa muuta katsoa älypuhelimen asetukset ja asentaa sovellukset. Siihen loppuvat taidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Boomerit ovat tunnettuja siitä, että he valittavat paljon nykynuorista ja nykyteknologiasta. Millennialit ja Zoomerit/Gen Z:laiset monesti vastaavat takaisin boomereitten valitukseen ”ok boomer”
Eikös tässä aloituksessa käynyt päinvastoin?
Tämä! Tällaiset orovoamiset ovat juuri niitä, jotka paljastavat sinut trolliksi ja kaikki palstalla paljon kokeilevat tietävät tasan tarkkaan, että kuka olet