Ennen 60 - lukua syntyneiden avuttomuus virastoissa
Itseilmottautumiset ei onnistu, kysymystä ei ymmärretä, mitään ei ymmärretä odottaa. Kysytään kaikilta vastaantulijoilta että missäs se pirjo on kun se sanoi että minun pitää tulla vastaanotolle. Ohikulkija yrittää auttaa, mutta Sirkka saa sanottua vaan: 12:15 oli aika, Sirkka Hänninen.
Miten hankala on ilmoittautua sillä kelakortilla ja katsoa päätteeltä missä huoneessa tai kerroksessa se Pirjo odottaa? En kai minä ohikulkija voi sitä tietää,
tai se laitossiivoaja.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa ihmetellyt, harva tuon ikäinen osaa myöskään kirjoittaa. Yhdyssanoja ei tunnisteteta, pilkut ja pisteet puuttuu, laitteiden käyttö/kasaaminen ihan ylivoimaista jne. Tyhmyyttä, vai tarkoituksella tyhmäksi heittäytymistä?
Nimenomaan vanhemmat ihmiset osaa kirjoittaa. Jopa kauniilla käsialalla. Kielioppisäännöt myös yleensä osataan toisin kuin älyluurien näpyttelijät, jotka korvaavat sanottavansa typerillä lyhenteillä.
Isoja kirjaimiakaan ei osata enää käyttää.
Vanhemmat ihmiset voivat olla sairaita joko fyysisesti tai henkisesti. Kipu voi vaikuttaa ajatteluun.
Osa heistä on muistisairaita.
En kuulu kyseiseen ikäryhmään, mutta useiden migreenin aiheuttamien aivoinfarktien jälkeen en enää hahmota asioita yhtä hyvin kuin nuorempana.
Jokainen vanhenee - sinäkin.