Oletko käynyt katsoo vuokra-asuntoo muttet ottanutkaan sitä?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Olen vaikka kuinka montaa.
Syy oli?
Olen käynyt. Eihän se katsominen ole mikään vuokrauslupaus. Ei ole koskaan kyselty perään.
Olen. En ottanut koska asunnon kuntoon ja sijaintiin nähden vuokra oli aivan liian suuri.
Joo, useampaakin. Ilmoituksissa jätetään usein kertomatta joku asia, esim. nurmikonleikkausvelvoite tai se, että uunia ei ole pesty vuosikausiin ja se on niin pskainen, että puhdistamiseen tarvittaisiin pommi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vaikka kuinka montaa.
Syy oli?
Esim eräässä asunnossa oli keittiön ja makuuhuoneen välissä lattiasta kattoon oleva IKKUNA! (Tätä ei näkynyt asunnon ilmoituksen kuvissa). Eräässä asunnossa kyselin kuuluuko miten naapureista meteli mahdollisesti asuntoon ja välittäjä ei tätä osannut sanoa. Sitten käytävässä tuli asukas vastaan ja kysyin häneltä niin sanoi että kyllä kuuluu ja nimenomaan etsin asuntoa jossa naapureiden äänet eivät kuulu joten en ottanut sitä asuntoa. Eräässä asunnossa ei ollut pesukoneliitäntää. Eräs asunto oli kuin pommin jäljiltä ja olisin itse joutunut tekemään sinne täyssiivouksen (en olisi antanut edes koirani asua moisessa hirvityksessä). yms yms.
Ilmeisesti tarkoitetaan, että sitä on myös tarjottu? Niin en oo tehny, olen jättänyt hakemuksen vain niistä joihin ollut valmis muuttamaan. Käynyt kyllä katsomassa sellaisia jotka paikan päällä todennut omaan tarpeeseen sopimattomiksi.
Kyllä. Syy miksi en ottanut asuntoa oli se, että aloin tukehtua ilmeisimmin homeen takia 10 minuutin sisällä. Tultuani ulos asunnosta yskin jo niin että oksensin sen voimasta pihalla ja reväytin lihaksen vatsastani. Huomasin asunnossa ollessa että olohuoneen seinää myöten kasvoi home ja ilma oli todella tunkkainen. Asunnossa asui perhe joka pyysi etten muuttaisi siihen, he oli kaikki sairastuneet hengitystieoireisiin.
Montakin vuokra-asuntoa olen käynyt katsomassa enkä sitten ole ottanut. Syitä on ollut mm. asunnon huono kunto, vaatekaappien puute (pieni asunto, jonne ei olisi mahtunut omatkaan kaapit), liian kuuma asunto, huono sijainti, vuokranantaja on vaikuttanut ärsyttävältä nipottajalta jne.
Olen. Asunto on ollut huonossa kunnossa tai muutoin mulle soveltumaton.
Tuttava halusi vuokrata minulle 50 neliön kattohuoneiston, josta oli hyvät näköalat. Tutustumiskäynnillä selvisi, että maisemat tosiaan olivat upeat, mutta asunto oli kahdeksannessa kerroksessa, eikä rakennuksessa ollut hissiä. Asunnossa oli majaillut kahdeksan ulkopaikkakuntalaista rakennusmiestä, ja siltä se näyttikin: kulutus oli ollut kova jo ennestään kovia kokeneen vanhan asunnon seinissä, lattiassa, kaapistoissa ja kylpyhuoneessa.
Olisin ollut muuttamassa vasta kahden kuukauden kuluttua, ja tämä tuttava vaati minua aloittamaan vuokranmaksun heti. Kun hämmästyin, hän kivahti ärsyyntyneesti, että mistä hän sen ajan vuokrat muka saisi, jollen minä sitä maksaisi. Ei tullut sopimusta, eikä tuttavasta ole kuulunutkaan enää tuon jälkeen.
Mä kävin kerran katsomassa sellaista asuntoa, jossa oli tapetit revitty, vessa oli ihan järkyttävässä kunnossa (ihan musta pohjalta), keittiön kalusteet ihan rapakunnossa... Siinä välittäjä sitten sanoi, että vuokranantaja on antanut vuokralaiselle "vapaat kädet remontoida asuntoa"... Ja se vuokra oli silti jos muistan 450e (ja tämä 7v sitten).
Juu en ottanut asuntoa.
Monestikin. Jokin vaan ei natsaa ja itsellä on varaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin kerran katsomassa sellaista asuntoa, jossa oli tapetit revitty, vessa oli ihan järkyttävässä kunnossa (ihan musta pohjalta), keittiön kalusteet ihan rapakunnossa... Siinä välittäjä sitten sanoi, että vuokranantaja on antanut vuokralaiselle "vapaat kädet remontoida asuntoa"... Ja se vuokra oli silti jos muistan 450e (ja tämä 7v sitten).
Juu en ottanut asuntoa.
Ja tuo vuokra siis mielestäni suuri, kun oli n. 8-10km Tampereen keskustasta ja kyseessä yksiö.
Helsingistä asuntoa etsiville voisi esittää kysymyksen toisin päin: oletko koskaan saanut asuntoa, jota olet käynyt katsomassa?
Minulla on sijoitusasunto Tampereella, jota vuokraan. Vuosi sitten, kun opiskelijavalintojen tulokset olivat tulleet ja laitoin asunnon vuokralle, sain 130 hakemusta. Uskoisin, että Helsingissä yksiöihin tulee kymmenkertainen määrä hakijoita, jotka ovat asuntotilanteen takia epätoivoisia ja ottavat vastaan asunnon kuin asunnon. Näytöillä käy satoja ihmisiä.
Jos taas ei ole mikään kiire uuden asunnon kanssa ja valinnanvaraa löytyy, miksipä ei kävisi katsomassa useampaa? Aina voi sanoa ei, kunnes on nimet papereissa.
Joo.