Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkäaikaistyötön, eikä minulla ole varaa maskeihin. Onko OK liikkua ulkona ilman maskia sitten kun suositus tulee?

Vierailija
06.08.2020 |

Elän perustoimeentulotuella/työmarkkinatuella ja asumistuella. Olen seurannut maskien hintoja, eikä minulla ole todellakaan varaa ostaa niitä.

Saavatko asemassani olevat vapautuksen maskin käytöstä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähänkään mennessä käyttänyt kertaakaan maskia tänä vuonna

AP

Vierailija
2/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, koske kyse on suosituksesta eikö siihen liity mitään käyttöpakkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on suositus. Katso tiedotustilaisuus kello 10.

Vierailija
4/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sinulla ole sitten työmatkojakaan. Olisin asemassasi muutenkin rajoittanut julkisilla paikoilla liikkumisen yhteen kauppakäyntiin viikossa. Siihen tarvitaan yksi maski, jonka voit ostaa vitosella. Pese se kotona keittämällä. Jo keväällä jaettiin maskien kaavoja. Kirjastosta voi lainata ompelukoneen.

Vierailija
5/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Maskin voi tehdä myös itse.

Vierailija
6/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tässä työssäkäyvilläkään ole varaa.

Vierailija
7/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia käyttävät vain hysteeriset tuoksuallergikot.

Vierailija
8/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sinulla ole sitten työmatkojakaan. Olisin asemassasi muutenkin rajoittanut julkisilla paikoilla liikkumisen yhteen kauppakäyntiin viikossa. Siihen tarvitaan yksi maski, jonka voit ostaa vitosella. Pese se kotona keittämällä. Jo keväällä jaettiin maskien kaavoja. Kirjastosta voi lainata ompelukoneen.

Kyllä minä kesäisin teen paljon muuta kuin istun kotisohvallani.

Elokuu on vielä kesäkuukausi, ja ulkona on tänäänkin shortsikeli

AP

Vierailija
9/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos alat tienaamaan ompelemalla maskeja muillekin?

Vierailija
10/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita huivi kasvojen eteen sen yhden kaupassakäynnin ajaksi. Maskikustannukset ovat rajut, jos niitä haluaisi käyttää vaikka töissä koko ajan. En minäkään etätöitä tehnyt olisi tarvinnut maskia kertaakaan. Nyt jos etätyösuositusta ei jatketa, alan käyttää maskia työmatkoilla, tuli suositusta tai ei.

Vierailija
11/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vttu pistä vaikka huivi suun eteen vai ootko niin köyhä ettei sitäkään löydy?

Vierailija
12/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä suosituksessa puhutakaan mitään maskin käytöstä ulkotiloissa? 🤔 Please ei...

Vierailija
13/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka talouspaperista jonkinlainen maski nitojilla ja kuminauhoilla. 

Vierailija
14/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos alat tienaamaan ompelemalla maskeja muillekin?

Minä ostin eläkeläiseltä pari kangasmaskia keväällä, kun asuinmaahani tuli maskipakko. Hänellä kauppa kävi hyvin. 

Vierailija
15/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaikka tuubohuivi kaksinkertainen maskiksi.

Toisekseen jos marskia suositellaan julkisessa liikenteessä ruuhka-aikaan ym paikoissa niin ei kait sinun ole pakko työttömänä mennä sellaisiin ruuhkiin missä maskia tarvitsisi?

Liiku sellaisissa paikoissa ja sellaisina aikoina että pystyt pitämään turvaetäisyyden.

Vierailija
16/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä kesäisin teen paljon muuta kuin istun kotisohvallani.

Elokuu on vielä kesäkuukausi, ja ulkona on tänäänkin shortsikeli

AP

No jatka sinä rentoa kesänviettoa, kaipa joku lähäri ja siivooja sinullekin sen maskin maksavat. Miten shortsit liittyvät kaupassakäynteihin? Nyt on juuri hyvä sää liikkua lihasvoimin ulkona ja olla menemättä julkisiin kulkuneuvoihin. Samalla voisi säästää vitosen maskiin tai todellakin käyttää huivia kaupassa.

Vierailija
17/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä askartelee itselleen vaikka mistä kankaasta, netissä ei muuta olekaan kun ohjeita ja vinkkejä. Valitettavaa että varat on vähissä mutta kyseessä on tartuntatauti joka ei itsessään välitä varallisuudesta joten vaikka joku voisi sinulle antaa vapautuksen maskeista niin entäpä virus itsessään?

Vierailija
18/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, se on SUOSITUS eikä mikään pakko ja koskee nimenomaan ruuhkapaikkoja. Ei sinne kauppaankaan tarvitse tunkea silloin, kun siellä on kaikki muut.

Ei täällä tarvittaisi edes niitä suosituksia jos ihmiset osaisivat ja älyäisivät sen, että joka paikkaan ei ole pakko tunkea samaan aikaan.

Vierailija
19/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää, se on SUOSITUS eikä mikään pakko ja koskee nimenomaan ruuhkapaikkoja. Ei sinne kauppaankaan tarvitse tunkea silloin, kun siellä on kaikki muut.

Ei täällä tarvittaisi edes niitä suosituksia jos ihmiset osaisivat ja älyäisivät sen, että joka paikkaan ei ole pakko tunkea samaan aikaan.

Nimenomaan on sanottu, että paikalliset toimijat tekevät siitä heti pakon, HSL todennäköisesti ensimmäisenä.

Vierailija
20/49 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä maksaa jos sairastut koronaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan