Nainen onkin hedelmällisimmillään 30-, 20-vuotiaana
Kommentit (6)
Siis 30- ei 20-vuotiaana, piti kirjoittaa :)
Tulipahan nyt tämäkin palstalla pitkään kummitellut harhaluulo korjattua. Kolmekymppiset, teillä ei siis ole vielä mitään hirveää kiirettä, toisin kuin täällä väitetään.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 14:46"]
niin, jos elää terveellisesti!
[/quote]
No kai jos vauvasta haaveilee, osa siihen liittyvää elämänmuutosta on ihan luonnollisesti elämäntapojen muuttaminen terveellisemmiksi. Ihan jo tulevan vauvankin terveyden vuoksi!
Olen aika yllättynyt, että noin suuri prosentti on raskaana kolmen kuukauden yrittämisen jälkeen kaikissa ikäryhmissä. Siihen kuitenkin mahtuu vain kolme ovista, ja minulla oli sellainen käsitys, että vuodenkin yrittäminen on ihan normaali aika.
Tuossa artikkelissa sanottiin, että raskaaksi tulemiseen vaikuttaa mm. se, onko nainen käyttänyt hormoniehkäisyä aiemmin. Nainenhan on kaikkein hedelmällisimmillään ensimmäisestä pillereiden jälkeisestä kierrosta, mutta olisi ollut mielenkiintoista tietää, onko sillä jotain muitakin vaikutuksia.
Itse olen aina epäillyt noin. Monella on epäsäännöllinen kierto vielä parikymppisenä ja se tasaantuu vasta lähempänä kolmeakymmentä.
Itse tulin raskaaksi 30-vuotiaana toisesta kierrosta ja 33-vuotiaana kolmannesta.
Voihan.. toivottavasti ehkäisy pitää huolen, etten kolmekymppisenä ole enää raskaana!
Lapsiluku täynnä ja nytkään ei ole kuin tarvinnut katsoa miestä niin on saanut tikkuun plussaa.
niin, jos elää terveellisesti!