Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanpentuni sekosi:

Vierailija
22.07.2013 |

Toin matot sisälle, kun se oppi heti sisäsiistiksi. Vain kaksi pissavahinkoa tullut viikko sitten.

Nyt se taistelee noiden mattojen kulmien ja hapsujen kanssa. Voi hyvänen aika, mikä meno. Se juoksee täysin päättömänä ympäri kämppää. Ei selvästikään osaa päättää, mikä matto pitää "päihittää" ensimmäisenä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! :)

Vierailija
2/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja polkee takajalkojaan maton reunaan, eikö vain ;))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pentu menee maton reunan alle selälleen,  ja sitten potkii mattoa sekä etu- että takajaloillaan. Lisäksi "kutoo" mattoja etutassuillaan seistessään (niinkuin emon vatsaa/nänniä, kun imee maitoa). Hyökkäilee maton hapsuihin kiinni, vetää ja kiskoo niin, että kynnet on jumissa, eikä pääse matosta eroon ilman apua.

Mä oon nauranut niin, että meinaa tulla pissat housuun.

Lisäksi tämä pentu on tosi halukas osallistumaan kaikkiin kotihommiin. Mm. tiskikoneen tyhjentäminen ja täyttäminen on meillä nykyään aikamoinen show. Pentu menee sisälle tiskikoneeseen ja tutkii paikat. Lisäksi se kulkee mopin päällä. Siis mä moppaan ja pentu istuu mopin päällä. Imuria se pelkää.

Minulla on ollut kissa aiemminkin, mutten näin leikkisää tapausta ole tavannut missään.

Vierailija
4/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että pentu on noin rohkea ja tutkii mielellään uusia asioita! Muista leikittää aktiivisesti myös sen kasvaessa, jotta siitä ei tule myöhemmin passiivista kissaa, joka nukkuu aamusta iltaan. :)

Mulla on kissanpentukuume! Kissani on 4-vuotias ja olen pohtinut pennun ottamista. Olisi seuraa silloin, kun minä ja mies olemme päivällä töissä.

Vierailija
5/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpö :)

Vierailija
6/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa nro 5:lle:

Minä olisin halunnut samantien kaksi tyttökissaa, mutta neljästä pennusta, joista valitsin tämän tytön, loput kolme olikin poikia.

Pikkusiskollani on tiineenä oleva lyhytkarvainen kissa, pentujen isä on kuitenkin pitkäkarvainen. En halua enää toista pitkäkarvaista kissaa (siis minulla on sellainen ollut), kaikki karstaaminen, takkujen nyppiminen ja pitkät karvat joka paikassa, pyllykarvat kakassa - on aika työlästä.

Jos siskon kissa tekee lyhytkarvaisen tyttökissan, se olen jo varannut.

Pikkusiskolla on muuten neljä kissaa. Hyvin eri-ikäisiä ja kaikki tulevat keskenään vallan mainiosti toimeen. Ehkä sinunkin kissasi hyväksyisi pennun? Kissathan erivät ole samalla tavalla "laumaelämiä" kuin koirat.

Vierailija
7/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitonen vastaa, uskoisin, että kissani hyväksyisi pennun, se on seurallinen ja lempeä ja aina osoittanut kiinnostusta toisia kissoja kohtaan. Ei ole ollenkaan aggressiivinen. Se on siis leikattu uroskissa. Onko pennun sukupuolella väliä? :)

Vierailija
8/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä: kissanhiekkalaatikko oli ensi alkuun olohuoneessa, jotta ehdin nostamaan pennun  laatikkoon, kun näytti siltä että se käy pissalle tai kakalle, mm. kuopi lattiaa etutassuillansa.

Olen sitä hiekkalaatikkoa pikkuhiljaa hilannut olohuoneesta veskiin päin. Nyt kun laitoin matot, siirsin laatikon kokonaan veskiin. Toivottavasti kisu sinne löytää, ettei tule sisäsiisteyden suhteen takapakkia.

Tähän mennessä pentu on tullut heti laatikolle, kun minä putsaan sitä. Olenkin nyt useaan otteeseen käynyt veskissä sitä hiekkaa lapioimassa, jotta pentu löytäisi laatikon nykyisen paikan. Mua ihan naurattaa, kun pentu tulee heti kurkkaamaan, että mitä mä oikein siellä hiekkalaatikolla puuhaan, yrittää haistella lapiota ja tavoitella tassuilla muovipussia, mihin nostan kakat ja pissat - ihan kuin se ihmettelisi, mihin mä sen tekemiä "aarteita" oikein vien.

Vierailija
9/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa vielä nro 5:lle.

Tuttavapiirissäni ja sukulaisillani on paljon kissoja. Osa sisäkissoja ja osa ulkokissoja. On rotukissoja ja maatiaisia. Itselläni on aiemmin ollut muutama rotukissa, tämä nykyinen pentu on maatiainen.

Siitä, pitäisikö kissojen olla samaa vai eri sukupuolta on kyllä aika paljon erimielisyyttä. Kokemukseni mukaan voisin kuitenkin sanoa, ettei sillä ole väliä, jos molemmat ovat leikattuja. Aikunen kissa ei tee kissapennulle mitään pahaa.

Pakko vielä sanoa, että edellinen rotukissani tykkäsi koirista. Kahden kaverini koiran kanssa näillä oli aina tosi rajutkin leikit. Toinen koira oli dobermanni ja toinen kultainen noutaja. Kissa hyppeli näiden koirien selkään ja leikki koirien hännillä, koirat eivät välittäneet moisesta pätkääkään.