Onko todella niin että lapset ei voi mennä kouluun ulkomaanmatkan jälkeen?
Terveitä ollaan ja ei mitään oireita. Ja lasten pitäisi olla kaksi viikkoa karanteenissa kotona? Ovat menossa uuteen kouluun niin senkin takia karanteeni on täysin älytön ratkaisu. Koronan voi saada mistä vaan, myös Suomesta. En näe ulkomaanmatkassa mitään erityistä riskiä.
Kommentit (165)
Tällä hetkellä ainakin itävaltaa koskee tuo omaehtoien karanteeni 2vko. Ja omaehtoinen koronan kohdalla tarkoittaa sitä, että kannatko vastuun omalta osaltasi, vai oletko itsekäs pösilö jota ei haittaa että korona leviää, talous romahtaa, ihmisiä kuolee, jne. Eli kyllä, kun tulette takaisin, teidän kuuluu kyllä olla kaksi viikkoa karanteenissa. MIatippä jos lapses vievät koronan kouluun, ja sen jälkeen koko koulu on karanteenissa, koska teitä ei kiinnostanut. Myös tietysti te itse. Edesvastuutonta ja törkeää olla noudattamatta tuota karanteenia nyt, kun tilanne on taas pahenemaan päin.
En nyt oikein ymmärrä, miksei voinut matkustaa niihin maihin, joita ei luokiteltu riskimaiksi? Me esimerkiksi teimme aivan ihanan Baltian-kierroksen lomalla.
Ei kiitos mitään saastuneita penikoita kouluun tai päiväkotiin.
Vain sellaiset tyhmät kuin ap lähtevät ulkomaille koronapandemian aikana. Pysytte seuraavat 2 viikkoa tiukasti kotona. Ruoat tilaatte kotiinkuljetuksena.
Se nyt on aivan sama vaikkei ole koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä aikuisiakaan.
Ja siis lähes kaikki uudet koronatapaukset on tuotu ULKOMAILTA. OIREETTOMANA. (Sori huutaminen) Silloin eka aallossa. Ja myös nyt kun toinen aalto nousee. Jostain syystä se siellä tarttuu kuitenkin paremmin. Olisko esim. siksi että ette ole neljän seinän sisällä vaan luuhastatte pitkin kaupunkia, kahviloita, lentokenttiä, missä liikkuu paljon muita?? Ulkoministeriön virallinen suositus on myös edelleen välttää ihan kaikkea ei välttämätöntä matkustamista. On todella itsekästä ihan vaan huvin, laiskuuden ja välinpitämättömyyden vuoksi riskeerata muiden terveyttä ja henkeä. Ja esim. minun ei tarvitse paljoa matkustella, kun korona vei työt- ja toivon todella että saatais nopeasti haltuun. Jos tilanne jatluu tällaisena, menee lasten koti myyntiin jne. Että aika isoa hintaa monet maksavat tästä koronasta koko ajan, joka päivä, samalla kun sinä matkailet siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä aikuisiakaan.
Ei, jos on tyhmä, niin silloin on tyhmä. Eivät he sille mitään voi. Jatkumo sukupolvelta toiselle.
Kiva. Kuitenkin esim. matkustaja-aluksilla alkoi korona levitä välittömästi kun matkustus sallittiin. Omaakin järkeään saa käyttää. Jos mitään tajuat maailman tilanteesta, ymmärtänet, että edelleen kannattaa pestä ahkerasti käsiä, ja minimoida kontaktit ja matkustaminen. Ei tarvii odottaa että "isi" jostain ministeriöstä käskee- ja kieltää. Ihan perusaivoilla luulis ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu koulun rehtorin tai terveysviranomaisen kanssa voisi olla hyvä asia.
Tai Jos olet todella tuota mieltä, niin ei muuta kuin lapset kouluun. Ei kannata vaivata päätä tämän enempää.
Oikeasti kukaan ei halua heitä sinne tai kaipaa. Ei opet, rehtorit, toiset oppilaat eikä toisten vanhemmat. Ei edes siivoojat, eikä keittäjät.
Käsi ylös, kuka uskoo ap:n perheen pysyvän kotona ja poissa kaupoista, kahviloista, ravintoloista ja kuntosaleista jne, vaikka jäisikin 2 viikon omaehtoiseen karanteeniin ja lapsi pois koulusta.
Noille elämäntapahupimatkustajille on mahdotonta pysyä ihan vaan kotona. Se meinaan on yllättäbän rankkaa. Olen introvertti kotihiiri ja silti teki tiukkaa olla viikko karanteenissa keväällä koronaepäilyn vuoksi. Jokaisen, joka luule noiden ikiliikkuja ekstroverttien itsekkäiden hupimatkaajien pysyvän vapaaehtoisesti oikeassa kotikaranteenissa, kannattaa kokeilla sitä itse, niin tajuaa toiveen epärealistisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis lähes kaikki uudet koronatapaukset on tuotu ULKOMAILTA. OIREETTOMANA. (Sori huutaminen) Silloin eka aallossa. Ja myös nyt kun toinen aalto nousee. Jostain syystä se siellä tarttuu kuitenkin paremmin. Olisko esim. siksi että ette ole neljän seinän sisällä vaan luuhastatte pitkin kaupunkia, kahviloita, lentokenttiä, missä liikkuu paljon muita?? Ulkoministeriön virallinen suositus on myös edelleen välttää ihan kaikkea ei välttämätöntä matkustamista. On todella itsekästä ihan vaan huvin, laiskuuden ja välinpitämättömyyden vuoksi riskeerata muiden terveyttä ja henkeä. Ja esim. minun ei tarvitse paljoa matkustella, kun korona vei työt- ja toivon todella että saatais nopeasti haltuun. Jos tilanne jatluu tällaisena, menee lasten koti myyntiin jne. Että aika isoa hintaa monet maksavat tästä koronasta koko ajan, joka päivä, samalla kun sinä matkailet siellä.
Ja silloin kun sinulla oli töitä, niin et vissiin nauttinut mistään, vaan lahjoitit palkkasi työttömille?
Tää sun provo oli ainut älytön ratkasu. En ymmärrä miksi päivästä toiseen väännetään "vitsiä" tappavasta taudista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin kun sinulla oli töitä, niin et vissiin nauttinut mistään, vaan lahjoitit palkkasi työttömille?
Liittyy aiheeseen miten?
Aikamoinen ääliö olet ap. Tietysti olette sen 2 viikkoa täydessä karanteenissa!
Mieti kaks kertaa mitä uuden koulun väki teistä tykkää jos kiikutatte koronan sinne heti ensi töiksenne. Et tuu edes kavereita lapsille.
Näissä riskiarviojutuissa tuo asenne "ei koske meitä" on ihan järkyttävä. Korona leviää myös niin ettei ole aavistustakaan mistä se on tullut. Joten noi tartuntamahdollisuudet pitää siksikin minimoida, esim just ulkomaanmatkat. Jos esim koko koululuokka pistetään karanteeniin, se vaikuttaa niin moniin asioihin- joissakin työpaikoissa vanhemmilla ei ole silloin asiaa töihin, saattaa peruuntua merkkipäiviä, tärkeiden ihmisten tapaamisia koska ovat riskiryhmää, tärkeitä opiskelujuttuja jne. Se koronalle altistuminen aiheuttaa niin paljon hankaluuksia niin monille ihmisille, että on todella edesvastuutonta vähätellä omaa vastuutaan. Ja esim minä- jos joku perheestämme on altistunut- vaikkei oireita olisi- en saa mennä töihin kahteen viikkoon. Eikä työnantaja maksa siitä ajasta minulle mitään. Että hirveen montaa karanteenia en haluaisi huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Käsi ylös, kuka uskoo ap:n perheen pysyvän kotona ja poissa kaupoista, kahviloista, ravintoloista ja kuntosaleista jne, vaikka jäisikin 2 viikon omaehtoiseen karanteeniin ja lapsi pois koulusta.
Noille elämäntapahupimatkustajille on mahdotonta pysyä ihan vaan kotona. Se meinaan on yllättäbän rankkaa. Olen introvertti kotihiiri ja silti teki tiukkaa olla viikko karanteenissa keväällä koronaepäilyn vuoksi. Jokaisen, joka luule noiden ikiliikkuja ekstroverttien itsekkäiden hupimatkaajien pysyvän vapaaehtoisesti oikeassa kotikaranteenissa, kannattaa kokeilla sitä itse, niin tajuaa toiveen epärealistisuuden.
Mulle ei tuota mitään ongelmaa olla kotona 2 viikkoa. Tilaan ruuat kotiin ja kaikki menoni voin perua hyvällä omallatunnolla. Asiat saa hoidettua sähköpostilla tai puhelimella. Ei mitään ongelmaa. Menis vaikka 4 viikkoa saman tien.
Me olemme matkailleet tänä kesänä kotimaassa. Linnanmäellä, Muumimaailmassa, Ähtärissä, Edenissä... Joka paikassa oli myös ulkomaalaisia, mutta se ei haittaa. Eihän kotimaa ole mikään riskimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minulla oli töitä- esim. koronan alkaessa, olimme koko perhe kotona karanteenissa. Ja silloin kun minulla on töitä, se menee ihan kokonaisuudessaan elämiseen, säästöön jää hyvin vähän. Ei ole varaa matkustella juurikaan, paitsi kotimaassa (esim eräretkiä ja pieniä kaupunkimatkoja). Ajatteletko että kaikki joilla on töitä, matkustelevat? Tai että työ tarkoittaa samaa kuin että on varaa matkustaa? Suurella osalla suomalaisista koko palkka menee ihan vaan perustoimeentuloon. Ei ole tuollaisia moraalisia ongelmia kuin sinulla. Jos et tiennyt.
Riskiarvionnin jättäisin sinuna muille, siihen on omat ammattilaiset eikä se ihan yksinkertaista ole heillekään.