Suutuinko turhasta? Miehen puhelimessa ICE ÄITI!
Kommentit (59)
Jos miettii, kuinka usein olen onnettomuusherkässä paikassa mieheni kanssa verrattuna siihen, kuinka usein olen äitini kanssa sellaisissa paikoissa, niin järki sanoo, että äiti on se ICE-yhteystieto, ei mies. Lentokoneessa, autossa tai muussa kulkuneuvossa: äidin kanssa 5% ajasta, miehen 95% ajasta. Ulkomailla 100% miehen kanssa. Kotimaan reissuilla, metsässä jne miehen kanssa 80% ajasta. Jos onnettomuuteen joutuisin, myös mieheni olisi sairaalassa hyvin todennäköisesti, äitini ei. Siksi äiti on fiksumpi ICE-vaihtoehto, koska hän kykenee vastaamaan siihen hoitohenkilökunnan puheluun ja toimimaan, eikä ole tiputuksessa ja teho-osastolla samaan aikaan.
Näin on todennäköisesti myös turhasta suuttuvan ap:n tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 13:07"]
Saattaisin loukkaantua jos minun nimeni kohdalla ei olisi samaa etuliitettä. Toisaalta isälläni lukee puhelimessaan ICE mieheni nimi, kun lähetin numeron käyntikorttina eikä hän ole viitsinyt sitä muuttaa. Olisko vastaavasta kyse?
[/quote]
joo tää on yleistä, tai sitten jos on känny ollut aiemmin jollain muulla niin sieltä saattanut jäädä... enkä nyt muutenkaan mitään pulttia tuosta vetäisi.
Suutuit,miehesi saa laittaa lähiomaisekseen kenet haluaa,ei sen ole pakko olla juuri sinä :)
Suutuit turhasta. Mua vähän hävettää sun puolestasi. Olet joko tyhmä kuin saapas tai hemmetin lapsellinen.
Varmaan aatellut, että olette yhdessä siinä hätätilanteessa. Turha silloin sinulle soittaa.
Mulla on 'ICE XX sisar', 'ICE YY puoliso' ja 'ICE ZZ ystävä'. Ajattelin, että jonkun näistä saa kiinni. Äiti ei ole joukossa, koska musta on parempi, että se saa tiedon joltain noista kolmesta. Toisin kuin äitiini, luotan noiden kolmen toimintakykyyn myös hätätilanteessa, silloin, kun asiasta pitää tiedottaa muille ja sairaalaan lähtö organisoida.
Ei nuo ICEt mitään huomionosoituksia ole, vaan väline, jolla homma saadaan hoitumaan. Ihan typerää suuttua tuollaisesta, etenkin, kun voi olla, ettei mies ole edes ajatellut asiaa moneen vuoteen, sen jälkeen, kun on tiedon puhelimeensa syöttänyt. Hyvä, että on joku merkitty, vai kuinka?
Mulla on ensin mieheni nimi ja sitten veljeni..
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 13:19"]
No niin, mitä tuosta nyt suuttumaan. ICE äiti on ihan hyvä juttu. Pyydä miehen lisäämään sinne myös ICE(oma nimesi).
Oletko muuten naimisissa miehen kanssa, asutko hänen kanssaan avoliitossa vai onko hän sinun poikaystäväsi?
Kysyn tätä kahdesta syystä:
1) Seurustelukumppani - ei siis aviomies tai avomies - vaan seurustelukumppani ei ole lähiomainen vaan joku joka on sukua suoraan ylenevässä polvelssa ( äiti tai isä) tai alenevassa polvessa (omat lapset ja heidän lapsensa)
2) Minua hämää, että täällä AV-palstalla kutsutaan mieheksi kaikenlaisia kaksilahkeisia miltei heti ensitreffeiltä lähtien. Minun mielestäni mieheksi kutsutaan ainoastaan aviomiehiä ja avomiehiä, muut ovat sitten poika- tai miesystäviä.
[/quote]
Paitsi että lähiomainen on sairaalan kirjoissa se, jonka henkilö on sinne lähiomaiseksi ilmoittanut.
Teillä voi olla vaikka mitä ICEjä, pelastushenkilökunta ei kerkiä niitä katselemaan =D
Non höh! Minulla on äiti ja isä, miehenllä ei taida olla kukaan. Mutta minusta se olisi aika itsestäänselvää että siinä olisi mieheni äiti, isä tai minä, enkä tosiaan loukkaantuisi jos se ICE en olisi minä. Asumme siis avoliitossa, eli lähiomaisia :)
Mulla on ice1 aviomies, ice 2 ja 3 pojat, nuorempi ensin syistä jota en tässä ala kertoa, sitten on veljet ice 4 ja 5. Isää en ole laittanut enää, jos olisi nuorempi ja enemmän voimissaan, isä olisi ennen veljiä. Harvoin ollaan tällä porukalla yhtäaikaa liikenteessä eli laitoin sellaiset, että aina jää joku jolle kertoa jos ollaan vaikka koko perhe samassa kolarissa.
49:Pojat on siis täysi-ikäisiä ja lisäsin heidät aika äsken, kun nuorin täytti 18.
Luin viestejä vasa kun olin kirjoittanut omani, ettekö te tiedä, että icejä voi laittaa useampia ja tuon järjestyksen, missä toivoo ihmisiin otettavan yhteyttä. Eli jos ykköseen ei saa yhteyttä tai on vaikka samassa onnettomuudessa, niin sitten kakkoseen jne.
Vähän on huvittava aloittaja..varsinkin jos kyse ei ole aviopuolisostasi..miksi joku mies laittaisi sinut ensimmäiseksi ja voihan olla että äiti tuntee hänet paremmin kuin sinä.
Olimme olleet jo monta vuotta naimisissa kun minulle selvisi, että mieheni ilmoittaa sairaalaan yms. paikkoihin lähiomaiseksi isänsä. Hänen mielestään lähiomainen= lähisukulainen,ja emmehän me ole sukua.
Joo, olisipa kiva, kun sairaalasta ilmoitettaisiin ensin/vain hänen isälleen ja minulle ei suostuttaisi kertomaan mitään. Sittemmin hän on korjannut minut lähiomaiseksi.
Aukko sivistyksessä, kun en tiennt tämmöisestä:D Oon aina ajatellu, et soittaa yhteystiedoista tyyliin "mutsi" ja "faija"-nimikkeet ekana.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:09"]
Aukko sivistyksessä, kun en tiennt tämmöisestä:D Oon aina ajatellu, et soittaa yhteystiedoista tyyliin "mutsi" ja "faija"-nimikkeet ekana.
[/quote]
Näin ehkä Suomessa mutta kun matkustelet ulkomailla, harva tietää mitä mutsi tai faija tarkoittaa...
Ap: Suutuit turhasta. OIkeasti.
Mulla on neljä numeroa ICE merkinnän kanssa, Mies, äiti, isä ja isosiskoni. Lapsille laitoin vanhempien numerot sekä mummojen numerot. Nuokin siksi että mies tai minä voimme aivan hyvin olla samassa onnettomuudessa tai muuten tavoittamattomissa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 14:07"]
En ole ottanut ICEä käyttöön, kun en tiedä, miten ICE-kontaktin saa puhelimesta ulos, jos siinä on näppäinlukko päällä. Viranomaisella ei liene lupaa murtautua kenenkään puhelimeen omin luvin edes tuossa tilanteessa... Ja eivätkö viranomaiset saa tiedot omista rekistereistään joka tapauksessa?
[/quote]
Sulla taisi tämä juttu mennä kokonaan ohi...
Kuulostat hankalalta ihmiseltä. Epämiellyttäviin asioihin ei aina tarvitse reagoida suuttumalla.