Suutuinko turhasta? Miehen puhelimessa ICE ÄITI!
Kommentit (59)
Riippuu varmaan siitäkin millainen suhde miehellä äitiinsä on. Omani kohdalla kyllä hämmästyisin, miehen äiti kun asuu 700 km:n päässä eikä todellakaan osaisi kertoa miehen elintavoista tai allergioista, saati että voisi olla käytännössä mitenkään avuksi.
No kyllä minusta olisi aika noloa, jos 45 v miehelläni olisi noin. Voi vaikka ollakin, on sen verran mammanpoika. Tosin tietysti jos joudumme yhdessä onnettomuuteen, on hyvä että icenä on MYÖS äiti.
Mulla on sekä ICE (MIEHEN NIMI) nimi että ICE ÄITI.
n37
ICE-numeroita voi olla useampikin. Ne pitää vaan nimetä ICE, ICE2, ICE3 jne. Eli se, kenelle halutaan soitettavan ensimmäiseksi ilman numeroa ja sen jälkeen numerojärjestyksessä (jos ensimmäinen ICE-numero ei vastaa)
Mulla on sekä vanhemmat että siskoni että puolisoni ice:n alla, Ainakin jonkun heistä luulisi saatavan kiinni tarpeen vaatiessa. Lapsilla on vain vanhemmat ice:nä.
Niin ja jos miehellä olisi äiti ice:nä, kysyisin syytä, miksen minä ole. Ja mainitsisin, että voihan niitä laittaa kaksikin :D
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta onnettomuustilanteessa tietoja ei saa antaa muille kuin lähiomaisille. Vaikka laittaisin ICE-numeroksi parhaan kaverini nimen, hänelle ei saisi antaa minun henkilökohtaisia tietojani. Siksi on järkevää merkitä vain ne numerot, joiden kautta homma edistyy kriittisessä tilanteessa.
Joten ap, jos et ole miehesi puoliso, vaan tyttöystävä, on ihan järkevää että äidille soitetaan ensin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 13:37"]
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta onnettomuustilanteessa tietoja ei saa antaa muille kuin lähiomaisille. Vaikka laittaisin ICE-numeroksi parhaan kaverini nimen, hänelle ei saisi antaa minun henkilökohtaisia tietojani. Siksi on järkevää merkitä vain ne numerot, joiden kautta homma edistyy kriittisessä tilanteessa.
Joten ap, jos et ole miehesi puoliso, vaan tyttöystävä, on ihan järkevää että äidille soitetaan ensin.
[/quote]
No ICE numero on sitä varten, että pelastuviranomaiset saavat tietoja henkilöstä ja sairauksista, allergioista, nimen, lähiomaiset tms. Sairaalasta ei luovuteta hoitotietoja kuin lähiomaisille, mutta ainakin minulla ICEnä on poikaystävä ja paras kaveri siitä syystä, koska lähiomaiseni (vanhemmat) eivät osaa muuta kuin suomea. ICE kontaktien kautta voi selvittää lähiomaisetkin, jotka sitten saavat tietoja ja päättävät hoidoistakin tarvittaessa.
No musta aika noloa ainakin (varsinkin jos lisäksi ei myös puolisolla ole samaa titteliä), suuttumisista en tiedä.....
Meillä ei päde "äiti tietää kaiken", kummallakaan ja hyvä niin.
Suutuit tosiaan turhasta. En ole edes tullut ajatelleeksi, että tuollaisesta voisi suuttua.
Oleellisempaa tässä minun mielestäni on se, että miksi helvetissä olet käynyt nuuskimassa miehesi yhteystietoja hänen puhelimestaan?
Tero
Omallakin miehelläni on oma äitinsä siellä ICE-numerona ja jos jotain tapahtuisi niin tiedän että tämä muija ei minulle ilmottaisi mitään. Ja olen sentään vaimo. Ja hänen äitinsä ei edes ole läheinen eikä tiedä mieheni elämästä mitään.
Pistinpä siis myös oman äitini ja otin mieheni pois :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 13:04"]
Siis mitä helvettiä?
[/quote]
Itseppä olet nainut ÄITIN MAMMAN POJAN!
En ole ottanut ICEä käyttöön, kun en tiedä, miten ICE-kontaktin saa puhelimesta ulos, jos siinä on näppäinlukko päällä. Viranomaisella ei liene lupaa murtautua kenenkään puhelimeen omin luvin edes tuossa tilanteessa... Ja eivätkö viranomaiset saa tiedot omista rekistereistään joka tapauksessa?
Miten tuollaisesta edes voi suuttua tai loukkaantua?! HALOO! "Mutkun mä haluan olla mun miehen elämän kaikkein tärkein ykkösnainen kaikessa", mä siis vaan en enää jaksa teitä naisia...
Eroa. Miehesi ansaitsee paremman.
P.S. Todella surkea provo.
Ap suuttui, koska mies on nimennyt hänet puhelimessa ÄITI-nimellä. Suuttuisin minäkin, en ole miehellin mikään äiti!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 14:07"]
En ole ottanut ICEä käyttöön, kun en tiedä, miten ICE-kontaktin saa puhelimesta ulos, jos siinä on näppäinlukko päällä. Viranomaisella ei liene lupaa murtautua kenenkään puhelimeen omin luvin edes tuossa tilanteessa... Ja eivätkö viranomaiset saa tiedot omista rekistereistään joka tapauksessa?
[/quote]
Mutta mistäs tietäisivät, kenen rekistereitä alkaisivat kaivaa jos olet vaikka liikenteessä ilman henkkareita. Ja etenkin ulkomailla kun ei ole Suomen viranomaisten rekisterejä käytössä. Paljon nopeampaa on saada puhelimen päähän joku, joka tietää, kuin alkaa ensin selvittämään henkilöllisyyttä ja sen kautta sairaushistoriaa, lääkitystä, allergioita...
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 14:07"]
[/quote]
Mutta mistäs tietäisivät, kenen rekistereitä alkaisivat kaivaa jos olet vaikka liikenteessä ilman henkkareita. Ja etenkin ulkomailla kun ei ole Suomen viranomaisten rekisterejä käytössä. Paljon nopeampaa on saada puhelimen päähän joku, joka tietää, kuin alkaa ensin selvittämään henkilöllisyyttä ja sen kautta sairaushistoriaa, lääkitystä, allergioita...
[/quote]
Niin varmaan, mutta kun aika monen mobiilissa on firmatietoja, sähköposteja ja muita, joten niitäkin on aika vaikea pitää auki ilman turvakoodia. Itselläni on kyllä henkkarit aina mukana.
Jos joutuisin onnettomuuteen, minut todennäköisesti vietäisiin sairaalaan (jos en siis kuolisi). Jossain vaiheessa joku läheisistäni kyllä huolestuisi, kun ei saisi minua kiinni. Uskon vakaasti, että henkilöllisyyteni selviäisi hyvin nopeasti ilman tuota ICE:kin. Hoitoa saa ilman ICE:kin.
Niin.. mun miehellä on kans äitinsä nimi. Kyllä se kieltämättä hieman loukkaa. Ei kuitenkaan niin paljoa että vaivautuisin asiasta sanomaan..