Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hengenvaarallisesti lihava-ohjelma

Vierailija
05.08.2020 |

Miten nuo voi painaa ja lihoa noin paljon? Syövät koko ajan eivätkä liiku? Tää ohjelma on kyllä hyvä dieetti itselle. Eipä tee mieli syödä mitään (varsinkaan epäterveellistä) kun tätä katsoo

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jenkeillä on noilla veroilla nuin hyvä sosiaaliturva niin mihin hi ttoon meidän verorahat menee?

Karmeeta, mutta koukuttavaa katsottavaa. Noi naisten miesystävät on monesti feedereitä ja suuttuu kun laihdutaan.

Vierailija
62/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää se, että nämä ihmiset eivät ilmeisesti saa mitään psyykkistä apua ja henkistä valmennusta tai terapiaa leikkauksen lisäksi?

Toinen ihmetyksen aihe on, että kuka noille kantaa sitä ruokaa kotiin ja valmistaa niin epäterveellisiä aterioita? Ruokaostoksia täytyy tehdä viikon aikana tosi paljon, ja kokkaamisen ja keittiössä puuhaamisen on oltava melkein jatkuvaa noilla ruokamäärillä. Silti lähes kaikki päähenkilöt ovat liikuntakyvyttömiä ja muiden palvelusten varassa. Lähipiirikin olisi terapian tarpeessa.

Samaa mieltä. Käsittämätöntä, että joku kantaa antaa sitä sapuskaa noille makoilijoille ja viitsii vielä hoitaa kaikenmaailman hautumia läskikerrosten välissä. Sairautta se on tuommoinenkin, että edesauttaa lihomista.

Ja mistä ne saa rahaa noin valtavaan määrään ruokaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kokeilet katsoa ohjelmaa niin huomaat että aina on kyse riippuvuudesta. Lihavuus on ihan kuin huume tai alkoholiriippuvuus. Herkuttelu ja ahmiminen tuo hetkellisen hyvän olon tunteen jonka avulla unohtaa elämän muut tuskat, ihan kuin huumetta ottaisi.

Itsellä oli pahimmillaan painoindeksi lihavuuden puolella. Yksi oleellisimmista asioista kun laihdutin, oli myöntää itselleni että olen riippuvainen herkuttelun tuomasta tunteesta. Tämän avulla pystyi keksimään vaihtoehtoja riippuvuudelle. Aloitin tupakoinnin ja 3 vuodessa lähtenyt 50kg.

Tupakoitsijat haukutaan tällä palstalla maanrakoon, mutta tässä kohtaa se onkin yläpeukkujen arvoinen asia?

Voiko tästä päätellä että vallitseva mielipide on on että liika lihavuus on pahempaa kuin tupakointi?

Eiköhän ne yläpeukut tulleet siitä ymmärryksestä, miten helposti toinen riippuuvuus vaihtuu toiseen. Ei pidä olla noin herkällä.

Vierailija
64/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauratti kun se yks 450kg juuttui autoon niin että piti kutsua palokunta ja tarvittiin 6 ukkoa nostamaan se pois sieltä tila-auton penkkien välistä.

En nyt tiedä naurattiko se hirveästi, tämä kyseinen nainenhan kuoli.

Ei se siihen autoon kuollut, vaan ei suostunut noudattamaan lääkärin ohjeitasyömisestä, eikä terapiastakaan. Aina selitteli jollain lihomistaan.....olen liikkunut ja noudattanut 1200kcal valiota, mutta hups....paino onkin vaan noussut. Valehteli päin naamaa. Ja lekuri sille sanoi että ei elä kauaa elleihomma muutu. Ei muuttunut jalopputulema oli se mitä lekuri ennusti.

Minun mielestä tämä teki itsemurhan syömällä.

Vierailija
65/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kokeilet katsoa ohjelmaa niin huomaat että aina on kyse riippuvuudesta. Lihavuus on ihan kuin huume tai alkoholiriippuvuus. Herkuttelu ja ahmiminen tuo hetkellisen hyvän olon tunteen jonka avulla unohtaa elämän muut tuskat, ihan kuin huumetta ottaisi.

Itsellä oli pahimmillaan painoindeksi lihavuuden puolella. Yksi oleellisimmista asioista kun laihdutin, oli myöntää itselleni että olen riippuvainen herkuttelun tuomasta tunteesta. Tämän avulla pystyi keksimään vaihtoehtoja riippuvuudelle. Aloitin tupakoinnin ja 3 vuodessa lähtenyt 50kg.

Tupakoitsijat haukutaan tällä palstalla maanrakoon, mutta tässä kohtaa se onkin yläpeukkujen arvoinen asia?

Voiko tästä päätellä että vallitseva mielipide on on että liika lihavuus on pahempaa kuin tupakointi?

Eipä noita voi vastakkain asetella, mutta ylipainosta ei ole kuin haittaa kun taas tupakointi vaikuttaa myönteisesti suoliston terveyteen. Tämä on myös lääkärien tiedossa, mutta ymmärrettävistä syistä eivät sitä asiakkaille kerro.

Vierailija
66/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauratti kun se yks 450kg juuttui autoon niin että piti kutsua palokunta ja tarvittiin 6 ukkoa nostamaan se pois sieltä tila-auton penkkien välistä.

En nyt tiedä naurattiko se hirveästi, tämä kyseinen nainenhan kuoli.

Ei se siihen autoon kuollut, vaan ei suostunut noudattamaan lääkärin ohjeitasyömisestä, eikä terapiastakaan. Aina selitteli jollain lihomistaan.....olen liikkunut ja noudattanut 1200kcal valiota, mutta hups....paino onkin vaan noussut. Valehteli päin naamaa. Ja lekuri sille sanoi että ei elä kauaa elleihomma muutu. Ei muuttunut jalopputulema oli se mitä lekuri ennusti.

Minun mielestä tämä teki itsemurhan syömällä.

No enhän minä väittänytkään että se sinne autoon kuoli.

Vierailija
67/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa alkanut näkymään sama ilmiö.

Nykyään ei tarvitse koskaan olla nälässä, aina on herkkuja tarjolla.

Ja ulkomaalaiset halpatyövoimalla tekee halpaa pitsaa ja kebabbia.

Lihoin muutama vuosi sitten 7 kg muutamassa kuukaudessa kun tuli ostettua usein pitsaa.

Mutta tuon ohjelman ihmiset on merkillisiä, miten ihminen voi lihoa noin valtavaksi-

Onko luonnossa eläinmaailmassa lihavia villieläimiä-en oo nähnyt.

Menee vähän off-topic mutta oon kerran Lapin reissulla nähnyt todella lihavan ketun. Taisi olla hyvä sopulivuosi.

Harvoin kyllä näkee ylipainoisia villieläimiä, vaikka kyllähän heilläkin koko vaihtelee.

Harvinaisen usein nykyään näkee kylläkin ylipainoisia lenmikkejä. 😔 Tämä tekee tosi surulliseksi. Ei ole lemmikin edun mukaista syöttää roskaa ja liian paljon niin, ettei jaksa edes kävellä kunnolla ja varmasti on diabetesta jne. Aina kun tähän ilmiöön törmännyt, on remmin päässä ollut itsekin (yleensä huomattavan) lihava ihminen.

Koiran/kissan ylisyöttäminen on eläinrääkkäystä; oon niin varma, että tähänkin joku tulee puolustelee, kuinka meidän Mustin geeneissä vaan on ahmimisen vikaa. No olkoon geeneissä sitten mutta ei se liho, jos annat ruokaa & herkkuja normaalin määrän. Tiedän, että itse päässyt helpolla sinänsä, kun omalla koiralla aina kippo täynnä ruokaa ja syö sillon kun on nälkä. Täysin ihannepainossa. Lisäksi teen raakaruokaa hälle usein, jolloin syö vähemmän nappuloita. Tai jos saa herkkupalan, silloinkin menee vähemmän muuta ruokaa.

Osaa itse annostella. Jos ei osaisi, annostelisin tarkasti, minunhan vastuulla eläin on.

Itselläkin tää, että jos syön yhtenä pvn roskaruokaa, keho tavallaan tasaa sen seuraavina päivinä - ei vain ole nälkä. Onnekas olen, tiedän mutta myös pienestä pitäen opetettu terveellisiin ruokailutottumuksiin & ollut aina aika liikunnallinen. Hieman alipainon puolella on kehoni luontainen tila.

Surettaa niin paljon nähdä lapsia ja teinejä, jotka ovat huomattavan ylipainoisia. Tuntuu olevan tabu puhua siitä, että lapsen ylipaino on AINA vanhemman syy - vanhempi päättää mitä lapsi syö. Teininä saattaa toki tulla BED tms. mutta yleisesti ottaen kotoa opittuja tapoja.

Lapsen lihavuus ei ole ”suloista”, vaan väkivaltaa lasta kohtaan ja vähentää lapsen tulevaa elinikää vuosilla. On todella hankala oppia terveelliset elämäntavat aikuisena, jos vanhempi syöttää roskaa kokoajan tahi liikaa.

Toivoen edes joku vanhempi heräisi tähän. Jos syötät lastasi liikaa tai epäterveellisesti, aktiivisesti pahoinpitelet lastasi.

N28

Vierailija
68/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla näkee toisinaan ylipainoisia turpeita harakoita. Hyppelevät vaan kun eivät jaksa lentää. Syöneet varmaan ranskalaisia.

Vierailija
69/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihoin muutama vuosi sitten 7 kg muutamassa kuukaudessa kun tuli ostettua usein pitsaa.

Mutta tuon ohjelman ihmiset on merkillisiä, miten ihminen voi lihoa noin valtavaksi-

Menee vähän off-topic mutta oon kerran Lapin reissulla nähnyt todella lihavan ketun. Taisi olla hyvä sopulivuosi.

Harvoin kyllä näkee ylipainoisia villieläimiä, vaikka kyllähän heilläkin koko vaihtelee.

Harvinaisen usein nykyään näkee kylläkin ylipainoisia lenmikkejä. 😔 Tämä tekee tosi surulliseksi. Ei ole lemmikin edun mukaista syöttää roskaa ja liian paljon niin, ettei jaksa edes kävellä kunnolla ja varmasti on diabetesta jne. Aina kun tähän ilmiöön törmännyt, on remmin päässä ollut itsekin (yleensä huomattavan) lihava ihminen.

Koiran/kissan ylisyöttäminen on eläinrääkkäystä; oon niin varma, että tähänkin joku tulee puolustelee, kuinka meidän Mustin geeneissä vaan on ahmimisen vikaa. No olkoon geeneissä sitten mutta ei se liho, jos annat ruokaa & herkkuja normaalin määrän. Tiedän, että itse päässyt helpolla sinänsä, kun omalla koiralla aina kippo täynnä ruokaa ja syö sillon kun on nälkä. Täysin ihannepainossa. Lisäksi teen raakaruokaa hälle usein, jolloin syö vähemmän nappuloita. Tai jos saa herkkupalan, silloinkin menee vähemmän muuta ruokaa.

Osaa itse annostella. Jos ei osaisi, annostelisin tarkasti, minunhan vastuulla eläin on.

Itselläkin tää, että jos syön yhtenä pvn roskaruokaa, keho tavallaan tasaa sen seuraavina päivinä - ei vain ole nälkä. Onnekas olen, tiedän mutta myös pienestä pitäen opetettu terveellisiin ruokailutottumuksiin & ollut aina aika liikunnallinen. Hieman alipainon puolella on kehoni luontainen tila.

Surettaa niin paljon nähdä lapsia ja teinejä, jotka ovat huomattavan ylipainoisia. Tuntuu olevan tabu puhua siitä, että lapsen ylipaino on AINA vanhemman syy - vanhempi päättää mitä lapsi syö. Teininä saattaa toki tulla BED tms. mutta yleisesti ottaen kotoa opittuja tapoja.

Lapsen lihavuus ei ole ”suloista”, vaan väkivaltaa lasta kohtaan ja vähentää lapsen tulevaa elinikää vuosilla. On todella hankala oppia terveelliset elämäntavat aikuisena, jos vanhempi syöttää roskaa kokoajan tahi liikaa.

Toivoen edes joku vanhempi heräisi tähän. Jos syötät lastasi liikaa tai epäterveellisesti, aktiivisesti pahoinpitelet lastasi.

N28

Kyllä se oikean ruuan määrän annostelu onnistuu ihmiselläkin, jos ruoka on sitä, mitä on tarkoitettu ihmisen ravinnoksi. Teollisten keinoruokien syöminen pilaa kaiken.

Vierailija
70/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ei liiku yhtään niin eipä sitä paljon tarvitse syödä että pullahtaa hervottomaksi.

Kerran siinä oli muuten alle kolmekymppinen nainen jonka painoindeksi oli 122. Pystyi kuitenkin kävelemään mikä oli tosi yllättävää.

Sarja kyllä osoittaa hyvin sen että ylipaino on aivotoiminnan ja erityisesti mielihyväkeskuksen häiriö. Noilla ihmisillä ei "mind over matter" toimi millään tasolla kun aivot on väärin kytketty.

Kuten DR.Nowkin aina sanoo, kyllä se niistä ruokatottumuksista ja mitä sekä kuinka paljon suuhunsa ahtaa ruokaa on oikeastaan kiinni, lihooko vai ei.

Tottakai liikunta auttaa ja on laihdutukseen hyvä tuki & motivaattori mutta enemmän merkitystä on aivan kaloreilla ja ruuan laadulla.

Lisäksi hikiliikuntakaan ei oikeasti paljoa polta kaloreita, katso vaikka googlesta kauan yhden pullan kuluttaminen pois vaatii liikuntaa. Kiinteyttää toki ja lisää energian määrää.

N28

Vierailija
71/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Kyllä se oikean ruuan määrän annostelu onnistuu ihmiselläkin, jos ruoka on sitä, mitä on tarkoitettu ihmisen ravinnoksi. Teollisten keinoruokien syöminen pilaa kaiken.

Tietenkin onnistuu, en muuta väittänytkään.

Onhan se tietenkin hankalampaa, jos ei ole oppinut normaaleille tavoille kotona mutta aivan täysin mahdollista.

Kyllä ne kalorit ja rasvan määrä kannattaa ihan oikeasti tsekata, koska teollisesti valmistetussa ruuassa on paljon ns.Piilo-sokeria ja -rasvaa. Siksi, jos turvautuu keinotekoiseen ruokaan, tuoteseloste ja paljon on rasvaa & sokeria.

N28

Vierailija
72/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Tietenkin onnistuu, en muuta väittänytkään.

Onhan se tietenkin hankalampaa, jos ei ole oppinut normaaleille tavoille kotona mutta aivan täysin mahdollista.

Kyllä ne kalorit ja rasvan määrä kannattaa ihan oikeasti tsekata, koska teollisesti valmistetussa ruuassa on paljon ns.Piilo-sokeria ja -rasvaa. Siksi, jos turvautuu keinotekoiseen ruokaan, tuoteseloste ja paljon on rasvaa & sokeria.

N28

Lisäisin vielä, että ihan peruskoti-ruoallakin (miten sen kukin määrittää) saa itsensä kyllä lihotettua. Minä tykkään tehdä avopuolisoni ja minun ruokani kirnuvoilla, kuohukermalla ja usein on juustoa jossain muodossa. Mutta iso salaatti ja aina. Ei sitä maukasta täyttävää ruokaa tule syötyä kun vähän kerrallaan, kun samalla täyttää vatsaa salaatilla. Ja mielestäni normaalit tuotteet käsiteltyjen keinotuotteiden sijaan tuovat aitoa kylläisyyden tunnetta.

Se on siitä annoskoosta kiinni.

N28

Vierailija
73/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N28, yritä kiteyttää asiasi, ei noita pitkiä horinoita jaksa kukaan lukea.

Vierailija
74/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen lemppariohjelma, katsotaan yhdessä kun hölmöt läskit yrittää laihtua.

Vierailija
75/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilla näkee toisinaan ylipainoisia turpeita harakoita. Hyppelevät vaan kun eivät jaksa lentää. Syöneet varmaan ranskalaisia.

Apua! Tälle ei kai saisi nauraa mutta kuulostaa uskomattomalta :D

Meidän pihapiirissä lähes puolet lapsista on selvästi keskivartalolihavia. Ruokaa laitetaan nykyään liikaa. Pöydät on kaikilla koreina monta kertaa päivässä. Mun lapsuudessa ei syöty paljon mitään ja silloiset juhlatarjoilut häviävät nykyisille arkitarjoomuksille. Toivottavasti Suomessa ei lähdetä jenkkien polulle.

Vierailija
76/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuinka noilla on varaa syödä take away-ruokaa jatkuvasti. Suuri osa kuitenkin joillain tuilla eläjiä ja tuommoinen ruokavalio maksaa paljon enemmän kuin normaali. En tajua.

Vierailija
77/87 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Sean Milliken lihoi parissa kuukaudessa 50 vai 80 kg, vaikka piti laihtua. Äitinsä oli kuollut ja Sean peri 10 000 $. Koko summa meni siis parin kuun take away-ruokiin. Uskomatonta mutta surullista ja tuo Sean vieläpä kuoli.

Hänen kohtalonsa jäi vaivaamaan, kun moneen kertaan toivoi pääsevänsä johonkin hoitokotiin, niin eikö joku olisi voinut neuvoa. Poika oli aivan kykenemätön huolehtimaan itsestään jotenkin. Luulisi, että olisi ollut jokun paikja hänelle.

Vierailija
78/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpas kuka on tänään vuorossa, kohta alkaa! Harmi vaan kun niin usein näytetään uusintana samoja jaksoja uudestaan ja uudestaan vaikka kausia on jo kahdeksas menossa eikä monia kausia ole näytetty yhtäkään jaksoa. Useimmiten 5. ja 7. kausia. Joku aika sitten tuli muutama jakso 8.kautta...

Vierailija
79/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut dr nown opeista vaarin ja nyt on tänä vuonna tippunut 15 kiloa.

Vierailija
80/87 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ottanut dr nown opeista vaarin ja nyt on tänä vuonna tippunut 15 kiloa.

Fiksut oppivat toisten virheistä, tyhmät eivät omistaankaan.