Arvuutellaan: paljonko on kaloreita yhdessä palassa baklavaa?
Sellaisessa, mitä myydään turkkilaisissa kioskeissa tai Stockalla? On meinaan aikamoinen kaloripommi varmasti.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kysyy kaloreista, mutta porukka vastaa kilokaloreina. Matikantesti hylätty.
Tuotteissa ko. asia ilmoitetaan aina kilokaloreina.
Vänkäämistesti hyväksytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerrotko vielä tarkemmin mitä baklava on ja mitä aineksi sen valmistamiseen käytetään. boikotoin turkkia, joten tuo herkku ei ole tuttu.
Mistä ihmeestä alapeukku tähän? Jollain on huono päivä.
Lähi-itä tuo harvoille kovin hyviä viboja. Ehkä siksi.
No se on kyllä totta, mutta jos heillä on hyvä resepti, jota voi syödä täällä Suomessa, niin mikäs siinä.
Ei ole hyvä, jos olisin presidentti niin tekisin lain joka kieltää kaiken muun kuin suomalaisen perinneruoan syömisen. Saataisiin kotimaiset raaka-aineet nousuun ja lisää työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Eikös megahampurilaisessa ollut jotain 1200 kcal? Siis pelkästään hampurilaisessa.
Otan leffaan kolme tuollaista. Ranskikset päälle. Olen ahtaaja.
Vierailija kirjoitti:
tuskin siinä sen enempää ku 100g pähkinöitä.
eli jotain 600 kaloria per 100g. pala on niin häilyvä käsite, koska se voi olla aina 10 grammasta vaikka 500 grammaan asti.
Taitaa ne ilmeisesti olla tuollaisia parisenttisiä paloja yleensä. Ei ole tosin kokemusta. Silloin paino olisi lähempänä sitä 10g.
Mitä ruokakulttuureihin tulee, kannattaa rajat unohtaa. Yhden parhaimmista aterioistani olen syönyt Lähi-Idässä. Ja aij-jaj miten hyvää ruokaa ovat Venäjällä tarjonneet. Lisäksi totta kai monet muut maat ruokineen. Aika karua olisi jos täällä impivaaralaisina naurista järsisimme :D
TIETOA: minulla on kaapissa Lidlin Baklava assortment. Sen kyljessä lukee, että sadassa grammassa on 485 kcal. Tadaa.
Vierailija kirjoitti:
TIETOA: minulla on kaapissa Lidlin Baklava assortment. Sen kyljessä lukee, että sadassa grammassa on 485 kcal. Tadaa.
No on jo melkein saatanallinen piiras. Tuommoinen Pahvala taivuttaa Aika-avaruutta kuin musta aukko noilla energioillaan. Jaksaako sitä nostaa?
Oletko maistanut galagtobourekoa?
Assyyriasta on muuten baklava kotoisin alunperin.
Eihän tuo eroa mitenkään munkkipossun kalorimäärästä. Tai kermamunkin tai berliininmunkin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo eroa mitenkään munkkipossun kalorimäärästä. Tai kermamunkin tai berliininmunkin.
No sepähän se ongelma tässä onkin!
5 830 Megatonni-kaloria - vaatii seitsemän kertaa maapallon ympäri yltävän juoksulenkin maksimisykkeellä palaakseen.
Kaloreista en tiedä, mutta ei ainakaan mun lempparia. Ällöttävää sokirilitkua koko leivos, kuten muutkin turkkilaiset leivokset.
No puhekielessä kalori tarkoittaa kilokaloria.