Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ex-lesta ja häntä ahdistaa ajatus naimisiinmenosta :(

Vierailija
21.07.2013 |

Mies siis kasvatettu lestadiolaisittain (esikois), eikä halua ajatella menevänsä naimisiin. Ollaan pian asuttu yhdessä viisi vuotta, seurusteltu 5,5v ja odotan toista lastamme.

Mieheni on ala-aste ikäisestä asti enemmän taikka vähämmän protestoinut seuroihin menemistä. Kuunnellut musiikkia ja katsonut leffoja, yläasteella alkoi juominen.. Hän riiteli usein äitinsä kanssa ja kun tapasimme mieheni kanssa, kiitti hänen äitinsä minua, että poikansa rauhoittui mm juomisen suhteen. Koko hänen sukunsa odotti kuukauden-kaksi seurusteltuamme millon menemme kihloihin ja avioidumme. Järkytys oli heille suuri, kun muutimme saman katon alle ja vuoden päästä tulin raskaaksi. Saimme paljon p*skaa niskaamme, koska emme olleet aviossa, ei edes kihloissa.

Olemme puhuneet mieheni kanssa naimisiin menosta aika alusta asti. Alussa meistä kumpikaan ei vielä halunnut naimisiin, vaan päätettiin odottaa. Ajattelin, että odottaisimme pari vuotta, ehkä kolme. Mies on puhunut kihloista ja kertonut suunnitelleensa kosintaa, mutta kun ehdotin, että kihlautumisesta voisi puolentoista vuoden sisällä avioitua, sanoi mies vaan,että katotaan. Olen odottanut kosintaa valehtelematta noin 4-vuotta. Olen aina halunnut naimisiin ja "virallistaa" suhteen, haluan että koko perheellämme on sama sukunimi.. Epäilin pari vuotta sitten, että eikö mies olekaan varma haluaako kanssani olla, vai miksi ei halua välillä kuulla edes sanaa häät taikka avioituminen. Hän sanoi, ettei tunnu hyvältä mennä vielä naimisiin, hänen äitinsä usein yrittää painostaa meitä naimisiin ja kyselee mitä me oikein odotamme. Itse olisin jo ollut pitkään valmis, mutta miehes ei. Jos tulee kutsu häihin (ja niitähän tulee lestoilta paljon) niin mies ihmettelee kovaan ääneen "mikä noita lestoja vaivaa"...

Toisaalta ymmärrän miestäni, mutta haluaisin, että hänkin ymmärtäisi että itselleni avioliitto olisi tärkeää. Olen muutaman kerran parin vuoden sisällä sanonut, etten usko, että tullaan ikinä avioitumaan, niin mies on vain halannut tiukasti ja sanonut, että kaikki aikanaan. Harmittaa, kun itselleni olisi tärkeää, mutta kai tämä odotus jatkuu..ikuisuuden.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän