K 40 ketju : Parhaat anti age-tuotteet ja keinot jakoon!
Täällä ikäkriisinen 45-vuotias kyselee :) Kaikki ikäännymme plaa plaa, mutta useimmat haluaa ikääntyä kauniisti.
Kommentit (1202)
Karnosiinin käyttäminen. Löytyy googlettamalla tietoa.
Syön tätä joka päivä.
C-vitamiinia n. 1000 mikrogrammaa/päivä.
Pycnogenoli.
Vierailija kirjoitti:
Advanced Night Repair-seerumi Estee Lauderilta. Voi laittaa päivälläkin kosteusvoiteen alle. Huipputuote!
Mutta mikä auttais kaulan roikkuriskissä olevaan ihon?
samuel colt kehitti ratkaisun tuohon yli kaksisataa vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkiplastikkakirurgien mukaan punaisen lihan syönti pitää ihon nuorekkaana. Lihan sisältämät proteiinit ja kollageenit pitää virkeinä ja iho kiinteänä. Nykyään injektoidaan ihoon veriplasmaa jotta se olisi kiinteä mutta ilmeisesti punaista lihaa syödessä se tulee sisältäpäin.
Kerran pari viikossa siis, ei joka päivä :) Välillä kanaa ja kalkkunaakin, ja tietysti kalaa.
Olen huomannut että parikymppisinä kasvissyöjiksi ryhtyneillä kavereilla on nyt lähes nelikymppisinä kaikista syväryppyisimmät ja kuivimmat ihot, näyttävät ikäistään vanhemmilta, kun taas meillä sekasyöjillä on kiinteämmät ja lähes juonteettomat ihot. Kukaan meistä ei polta, ei ota aurinkoa ja olemme kaikki suunnilleen saman painoisia, joten siksi tuo jenkkiplastikkakirurgeilta dokkarissa kuultu kommentti pitää todenäköisesti paikkansa.
Kyllä tosiaan, esim. Trump syö paljon hamppareita ja pihvejä ja hänellä on tosi nuorekas oranssi iho.
Täyttää 75 vuotta, mutta selkeesti ottanut liikaa aurinkoa joskus. Ei tuo ikäluokka käyttänyt aurinkosuojia.
Luomulihan syönti parasta, ei mitään hormonilihaa.
Vierailija kirjoitti:
Sibelius-ryppyihin ei tarvitse tilata kalliita Frownies-tarroja, vaan voi itse laittaa ihoteippiä. Teippasin kolmion otsaan kesälomalla lähes joka yö, ja olen paljon freesimmän näköinen.
Kaulan iho roikkuu jo täälläkin! Ihan oikeasti ryppyinen heltta on alkamassa. 40 v. Sille on pakko tehdä jotain.
Mua alkoi kiinnostamaan tämä Sibelius -ryppyasia. Olen sellainen kulmien kurtistelija, että sibeliusta on havaittavissa. Frownies-tarroja en ala tilaamaan, kun ei niitä näytä suomesta saavan. Mitä ihoteippiä tuohon kannattaisi laittaa? (Onko niitä erilaisia?) Nopealla vilkaisulla joku Youtubessa teki kasvojumppaa ja laittoi kinesioteippiä yöksi otsaan, uskaltaisko sitä kokeilla? Tässä video, jos muitakin kiinnostaa:
Paras keino rypyttömyyteen on se, että lopetatte sen auringon ottamisen!
Ja nuorille vinkiksi, että älkää edes aloittako itsenne käristämistä. Ei tarvitse sitten nelikymppisenä harmitella peilin edessä.
Hyvä hatsi syötynä tai höyrystettynä pitää mielen virkeänä ja kehon notkeana.
Vierailija kirjoitti:
En ole jaksanut lukea koko ketjua, joten en tiedä onko tätä jo täällä mainittu. Mulla ainakin hormonikorvaushoito on varsinaisten vaihdevuosioireiden lisäksi auttanut ihon kuntoon. Olen 46-vuotias.
Samaa mieltä. Minulla oli ennenaikaiset vaihdevuodet ja kasvot täynnä maksaläiskiä. Sen jälkeen kun aloitin hormonit, läiskät ovat pysyneet poissa.
Illalla: Lumene-meikinpoisto, Sebamed-pesu, Clarins- tai Lumene-kosteuttava kasvovesi, Dermalogica Biolumen C-seerumi, Apobase-voide. Aamulla pesu, seerumi, abobase ja 50 sk Vichyn päivävoide. Kuorinta ja naamio kerran viikossa tai kun muistaa, naamio myös silmien ympärille. Tärkeintä on säännöllisyys, ei tuotteen merkki ja hinta. Guasha-lastahoito silloin tällöin. Haaveilen silti Bio Effect -sarjasta. N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio ja laihuus vaikuttaa ihon kuntoon enemmän kuin nuo seerumit ja voiteet. Jos ruokavalio on liian rasvaton, se näkyy ihossa ryppyinä.
Rasvalla ja rasvalla on eroa! Hyvää rasvaa saa syömällä kourallisen pähkinöitä ja siemeniä (joista saa myös valtavasti kivennäisaineita ja mineraaleja) ja 1-2 rkl oliiviöljyä. Jos kolesteroli ei vaivaa, niin kookosöljykin käy esim. paistaessa ruokaa (se ei tuota ongelmia kuumentuessa).
Sen sijaan kalansyönnissä unohdetaan helposti se, että myös kalanliha on lihaa - mikä aihettaa esim. syöpäriskin kohoamista - ja että useissa kaloissa on ympäristömyrkkyjä (hauki esim. ei ole kovin hyvä valinta hedelmällisessä iässä olevalle naiselle, siihen kertyy kaikki elohopeat ja lyijyt sun muut) ja vielä se, että ihminen on ryöstökalastamassa meret tyhjiksi ja siitä tulee seuraamaan iso katastrofi, jonka rinnalla melkein ilmastonmuutoskin kalpenee (ja nämähän liittyvät toisiinsa).
Suosittelen katsomaan Netflixin dokumentin Seapiracy. Se avaa silmät. Myös Mustekala opettajana on loistava ja saa ajattelemaan lisää.
Siemenistä puhuttaessa unohdetaam usein että öljysiemenet kerää raskasmetalleja, joten ei nekään autuaaksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se oo tutkittu että ainut millä on jotain vaikutusta on retinoli seerumit ja voiteet. Ja aurinkorasva. Muihin on turha rahoja tuhlata.
Ja sitten tietenkin täyteainehoidot, langat ja leikkaukset...
Kyllä. Ja kaikista paras retinoli kuulemma on se mitä saa vain reseptillä. Lisäksi ihonhoito pitäisi aloittaa nuorena eli silloin kun niitä ryppyjä ei vielä ole. Jos on jo rusina siinä ei mitkään seerumit ja voiteet auta vaan veitsi.
Kellään kokemusta väkäslangoista?
Evolven tuotteet on huippuja. ikeasti hoitavia raaka-aineita. Botox kohtuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se oo tutkittu että ainut millä on jotain vaikutusta on retinoli seerumit ja voiteet. Ja aurinkorasva. Muihin on turha rahoja tuhlata.
Ja sitten tietenkin täyteainehoidot, langat ja leikkaukset...
Kyllä. Ja kaikista paras retinoli kuulemma on se mitä saa vain reseptillä. Lisäksi ihonhoito pitäisi aloittaa nuorena eli silloin kun niitä ryppyjä ei vielä ole. Jos on jo rusina siinä ei mitkään seerumit ja voiteet auta vaan veitsi.
Retinoli auttaa kyllä jo syntyneisiin ryppyihin. Reseptillä saatava muoto tosiaan on tehokkain ja nopein, mutt sillä on myös eniten sivuvaikutuksia eli ihon kuivuus, ärtyminen, polte. Ilman reseptiä saataviista puhdas retinolikin toimii hyvin, mutta vaikutus näkyy vasta noin 6 kk käytön aloituksesta, kun reseptilääkkeellä jossa erilaista A-vitamiinin muotoa jo kuukaudessa.
Itse olen saanut retinolilla pois silmänalusrypyt ja otsalla olevat pienet rypyt. Kurtistelusta johtuvat syvät sibeliusrypyt eivät kyllä ole lähteneet, eikä varmasti lähdekään. Käytn alkuun ihan bellavita voidetta jossa on 0,3% retinolia ja sen vaikutusta tehostavaa bakuchiolia. Kun iho oli tottunut retinoliin ja bellavita loppu, vaihdoin vahvempaan eli Paula's Choice Clinical 1% Retinol Treatment. Kaikkien iho ei kestä noin vahvaa ollenkaan, mutta minulla tuntuu kestävän.
Lisäksi käytän aina SPF 30 aurinkosuojaa, ja aamulla hyaluronihapposeerumia voiteen alla. Hyaluronihapon vaikutus on tilapäinen, se sitoo kosteutta ihoon ja silottaa sitä kautta, mutta kyllä se työpäivän kestää se tuhkimovaikutus.
Botox pari kertaa vuodessa <33 kyllä on ilme niin paljon pirteämpi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sibelius-ryppyihin ei tarvitse tilata kalliita Frownies-tarroja, vaan voi itse laittaa ihoteippiä. Teippasin kolmion otsaan kesälomalla lähes joka yö, ja olen paljon freesimmän näköinen.
Kaulan iho roikkuu jo täälläkin! Ihan oikeasti ryppyinen heltta on alkamassa. 40 v. Sille on pakko tehdä jotain.
Mua alkoi kiinnostamaan tämä Sibelius -ryppyasia. Olen sellainen kulmien kurtistelija, että sibeliusta on havaittavissa. Frownies-tarroja en ala tilaamaan, kun ei niitä näytä suomesta saavan. Mitä ihoteippiä tuohon kannattaisi laittaa? (Onko niitä erilaisia?) Nopealla vilkaisulla joku Youtubessa teki kasvojumppaa ja laittoi kinesioteippiä yöksi otsaan, uskaltaisko sitä kokeilla? Tässä video, jos muitakin kiinnostaa:
Voit kokeilla ihan mitä vaan teippiä. Mä olen käyttänyt ihan tavis askarteluteippiäkin. Ei tuossa ole mitään muuta riskiä kuin pieni ihon ärtyminen tai tukkeutuminen, jos teipin liima sattuu ärsyttämään. Jos niin käy, voi käytön lopettaa ja vaihtaa toisenlaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Paras keino rypyttömyyteen on se, että lopetatte sen auringon ottamisen!
Ja nuorille vinkiksi, että älkää edes aloittako itsenne käristämistä. Ei tarvitse sitten nelikymppisenä harmitella peilin edessä.
Tupakoinnista puhumattakaan!
Bioeffectin seerumi, kallis mutta kestää pitkään. Aurinkosuoja. Vedenjuonti. Kevyt kosteuttava meikkivoide ei korosta ryppyjä kuten paksut ja matat. C-vitamiini ja retinoli seerumit.
Tenuttaminen myös näkuu ihossa. Korkki kiinni.
Terveellinen ruokavalio, tarpeeksi unta ja liikunta. Ihan oikeasti.